Hva kjører dere..?

Egon

Medlem
7 Jan 2008
2.148
0
0
Voksen den nye dieselen de har puttet inn i A8.. 800nm deiemoment.. Skulle være nok til å dra skinnet av pølsa det.. 8)

31 Okt 2004
18.995
0
36
Egon skrev:
Voksen den nye dieselen de har puttet inn i A8.. 800nm deiemoment.. Skulle være nok til å dra skinnet av pølsa det.. 8)
Ja, det er rimelig drøyt. Den er jaggu nesten et sekund raskere fra 0-100 enn vår også:
FAKTA Audi A8 4.2 TDI quattro
Motor:
V8 diesel, 4134 ccm
Effekt:
258 kW (350 hk) v/ 4000 o/min.
800 Nm v/1750-2750 o/min.
Mål:
514 x 195 x 146 cm (L/B/H)
Akselavstand:
299,2 cm
Egenvekt m/fører:
2070 kg
Aks. 0-100 km/t:
5,5 sek.
Toppfart:
250 km/t
Snittforbruk:
0,76 l/mil
CO2-utslipp:
199 g/km
Pris fra:
kr 1.350.000
Lansering i Norge:
April
BilNorge.no - Artikkel

CavaleraRules

Medlem
28 Sep 2004
12.923
0
0
Adium skrev:
Slik ser bilen ut, har kun byttet grill (uten emblem) og elektronikk siden. Har desverre ikke noe bilder av bilden slik den er pdd. Venter på sol og godt kameravær :)
Det må jeg si. Denne var fin. Jeg forventet noe skamrigga gatebilgreier, men som andre nevner: Hold det enkelt og det blir lekkert. Det eneste jeg reagerte på, var fargen på frontlysene. Det bryter med sort/sølv-føringen. Men kanskje kameraet spiller oss et puss?

CavaleraRules

Medlem
28 Sep 2004
12.923
0
0
AndreWerdenskrieg skrev:
Slik så vår A8 ut da jeg forlot den i Stockholm. Så skitten har den aldri vært før. Den har nå blitt vasket, polert og fått lakkbehandling av min faste kontakt der borte. Savner den veldig og gleder meg til å hente den inn til Norge etterhvert.
Skitten? Hvor da, inni? Fin bil.
Sjefen har en MTM (tror jeg det heter). Fet bil med rå lyd (mener ikke HIFIen).

Adium

Medlem
30 Des 2007
1.324
0
0
CavaleraRules skrev:
Det må jeg si. Denne var fin. Jeg forventet noe skamrigga gatebilgreier, men som andre nevner: Hold det enkelt og det blir lekkert. Det eneste jeg reagerte på, var fargen på frontlysene. Det bryter med sort/sølv-føringen. Men kanskje kameraet spiller oss et puss?
Takk for det CR! Neida, du har farvesynet i behold :) Men jeg er helt enig med deg, så den gule filmen som var hatt på front/grøftelyktene er tatt av, og lyset er nå hvitt.

Må si jeg fortsatt liker "skamrigget gatebiler" som du kaller det, men tror den tid er over for min del. Har ikke økonomisk mulighet til å drive med bil og hjemmekino samtidig, og siden jeg har hatt flere år med bil som prioritet har jeg nå beveget meg mer innendørs :lol:

Men jeg savner fortsatt den gode følelsen av å starte opp RS2en/GT-Ren for å ta seg en kjøretur. Blir ikke helt det samme med Golf hehe :) Men kommer meg fra A til B.

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.417
0
0
41
Ny bil!

Bestilte ny bil i går:

Bestilte den i Platina Grå m/18" hjul som er ganske like de som er på bilen. 2.0 TDI m/nye CR motoren 140 hk og manuell 6 trinns. Excl. versjonen m/ skinn, diesel varmer, mørke ruter bak, sportsunderstell, navigasjon, park.assisten med litt mer snacks.

Gleder meg stort - skal ha den første uka i juli!

Adium

Medlem
30 Des 2007
1.324
0
0
Gratulerer Msport!
Men som over "normalt" bilinteressert river jeg meg litt i håret her, klarer faktisk ikke å se hva bil(merke) det er du har kjøpt :lol:

Adium

Medlem
30 Des 2007
1.324
0
0
Riktig. Var like før jeg skrev Skoda tidligere, men de nye modellene er så lik de nye Mercedesene at fra et slikt bilde kan i det minste jeg fort ta feil.

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.417
0
0
41
Adium skrev:
Riktig. Var like før jeg skrev Skoda tidligere, men de nye modellene er så lik de nye Mercedesene at fra et slikt bilde kan i det minste jeg fort ta feil.
Stemmer med Skoda Superb ja. Helt vanvittig god plass. Jeg er en forholdvis stor mann på 198 og litt over tre sifret i vekt - plass til 4 stk av meg i bilen og det er fortsatt meget komfortabelt. Kan strekke litt på bena i baksete. Også stort bagasjerom hvor det kun er nye E klasse fra Mercedes som er større. Super størelse på bil når man har to barn, hvor av en bruker barnevogn + at vi har en Labrador hund som tar litt plass.... Men hun skal nok få nytt bur. Lag ett selv på mål etter hvordan bilen er innvendig i bagasjen.

asvaberg

Medlem
14 Feb 2007
19.690
0
0
Men anlegget i bilen, msport , anlegget - hva og hvordan er det?

Reason for asking - er dette lydsystemet som blir tilgjengelig i en helt ny bil jeg lukter litt på:

btw: GRATULERER, selvfølgelig

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.711
15
38
Toyota HiLux med div mods og kompressordiesel :)

5.25" frontsett og en 12" i lukket kasse gjennom bakveggen med hver sin forsterker. Relativt lett å få trykk i en så liten kupe..

Vedlegg

pesnp

Medlem
22 Apr 2006
2.788
0
0
Qrt skrev:
Toyota HiLux med div mods og kompressordiesel :)

5.25" frontsett og en 12" i lukket kasse gjennom bakveggen med hver sin forsterker. Relativt lett å få trykk i en så liten kupe..
Standard utveksling?

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.711
15
38
pesnp skrev:
Standard utveksling?

Ja. Men det er 4:88 originalt på min og det er perfekt til hjulene og dreiemomentet jag har med 0.3 bar allerede på tomgang.. :)