Hva kjører dere..?

Viking

Medlem
23 Nov 2003
1.294
0
0
bwa skrev:
Viking skrev:
Tenk mellomregisteret med 520nm :D
Føler med den cluch/girkassen også....

Skjønner ikke helt det der at jo flere hk/Nm jo bedre.. det er jo en grense hva resten tåler. Medmindre man bytter alt det andre også, men da køster det....

Det gjelder å finne det nivået som ikke kjører i stykker.
Tviler på at ESS er så uprofesjonelle at de tuner en bil slik at driverket ikke tåler belastningen :wink: MEn jeg skal undersøke mer- TS-racing reiser jo rundt med en mobilenhet- lettvint de da gitt :wink:

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.392
0
36
www.bwa.no
Jeg tror ikke noen vil chipe til det ryker.. men det er slik at en sikkerhetsmargin må man ha.

Eks en VAG 2.0TFSI med 280Nm/200 Hk oppgis hos de fleste til 330Nm/235 hK. Forespurte flere og en fortale at de hadde eksperimentert med 257 hK/370 Nm, men dette vil påføre drivverket unødig belastning.

Jeg tror det er lurt å være litt edruelig med dette emnet. 520 Nm er sikker kult, men hvis det var 350-400 originalt, synes jeg det er noen modige sjeler bland oss.

Det som i allefall er sikkert er at man må bruke man. kasse.

Viking

Medlem
23 Nov 2003
1.294
0
0
Tror drivverket er det samme som hos 530d som originalt har 218HK og 500NM. 525d har 177HK og 400NM.

Flageborg

Medlem
6 Nov 2003
16.579
0
0
avforum.no
Det er DRIIIIIITMORO med chipping av biler og overklokking av HTPC, det er viktig å klage når TING slutter å virke, men det var j...... moro så lenge det varte....enten softwareleverandøren er Microsoft eller BTC??

Sjekk ut POD-race i StarWars I, kapittel 20 - hvis du fortsatt er i tvil om hvor moro livet egentlig kan være, på vei til helv....på 1. klasse..

Bånn Gæzz :wink:

Viking

Medlem
23 Nov 2003
1.294
0
0
PC`n er klokka 30% den også- liker å skvise ut litt mer av ting- gjør alt MYE MORSOMMERE :lol: :lol: :lol:

Viking

Medlem
23 Nov 2003
1.294
0
0
Asbjørn Bøhn har ikke skrevet mye om momentet- har lest meg til 520NM- han oppga derimot 235HK :D - Drivlinja er stort sett det samme som 530d/535d slik at ESS sier det er ingen problemer for bilen å tåle effekt og momentøkninga :D

Gorm

Administrator
13 Des 2002
41.911
22
38
51
Jessheim
520Nm :shock: og 235 Hk, høres ut som noe jeg hadde storkost meg bak rattet på. :D
Med det dreimomentet er det bare å legge inn 6. giret, så trenger du ikke gire før du skal ut av garasjen igjen neste morgen.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.392
0
36
www.bwa.no
neste morgen.... ?

Ville nesten tro at man blir sittende bak rattet i flere dager, eller til tanken er tom og det er lenge til.... når man kjører diesel.

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.410
4
38
39
Om noen år er det slutt for dieselbilder.. Da kommer de ikke til å klare utslippskravene... Muhahahaha... Oljebrennerne MÅ DØ !! :lol:

Viking

Medlem
23 Nov 2003
1.294
0
0
Dagen kommer el at de innfører avgift på moment- da er det ihvertfall over og ut for dieselen :? Men man må glede seg bak rattet så lenge man kan- jeg gleder meg helt VILT til å få bilen på veien- den må bare komme raskt slik at motorstyringa kan sendes til ESS i Aremark :D

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.392
0
36
www.bwa.no
Ak skrev:
Om noen år er det slutt for dieselbilder.. Da kommer de ikke til å klare utslippskravene... Muhahahaha... Oljebrennerne MÅ DØ !! :lol:
Muhahahaha ... selv

Har vår bensin-turbofrelste venn ikke fulgt med i timen ?

Nå kommer partikkelfiltrene, slik at utslippene er lavere enn bensinmotorer, så det er bensinbilene som kommer til å bli forbudt :D :D

Muhahahaha ...
Muhahahaha ...
Muhahahaha ...

ProtoType

Medlem
17 Sep 2003
1.991
0
0
39
www.retusjering.com
Dette er bilen jeg kjører fra torsdag dag av! Skal ned nå snart å underskrive papirer så henter jeg bilen på torsdag. Han må fikse noe eksoslekkaksje + ordne om.reg. slik at alt er klart torsdag (håper jeg).
Endelig slipper jeg Ford Sierra som fusker og streiker i tide og utide! :)VW

VW Passat 1.8 CL 90 HK
250 000 km
Servo
1990 modell
Alu.felg sommer
Piggfrie vinterdekk kjørt en sesong

Vedlegg

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.410
4
38
39
Muhahahaha ... selv

Har vår bensin-turbofrelste venn ikke fulgt med i timen ?

Nå kommer partikkelfiltrene, slik at utslippene er lavere enn bensinmotorer, så det er bensinbilene som kommer til å bli forbudt

Muhahahaha ...
Muhahahaha ...
Muhahahaha ...
:lol:

Det er her du tar feil Bwa :)
En kjent motordesigner (husker ikke navnet, men tror han var i renault/citroen) har uttalt at sannsynligheten for at dieselmotoren var borte om 5 år var ganske stor grunnet utslipskrav)