Hva kjører dere..?

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.016
4
38
39
F.eks. 323 GTR går fra 185hk til 220hk bare ved å bytte til effektanlegg.
Vel, da er eksonanlegget ment som en blombering i utgangspunktet. (For så dårlige er ikke mazda til å lage eksosanlegg)

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
eXa skrev:
gjerne bytt ut filteret til ett trim filter og da....
K&N filter følger med i "tuning-pakken" hos alle seriøse tuning firmaer.

En chip-tunet TDI vinner ca 5% mer effekt med K&N filter, kontra originalfilteret.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
Ak skrev:
F.eks. 323 GTR går fra 185hk til 220hk bare ved å bytte til effektanlegg.
Vel, da er eksonanlegget ment som en blombering i utgangspunktet. (For så dårlige er ikke mazda til å lage eksosanlegg)
Effektøkningen kommer som et resultat av race-katalysator (veldig dyrt) og chip-tuning. På den bilen er det faktisk nok å fjerne innmaten i katalysatoren, ta en liten justering av chip, og du har plutselig en værsting. Det går ikke mange 323 GTR på norske veier med innmat i katalysatoren, for å si det sånn.

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Prototypen hadde 220hk. Han jeg snakket med skiftet ikke chip, men noe annet i bensintilførselen. Han mente det ikke var behov for det før over 300hk. Ikke vet jeg, men det dro noe innigranskauen. Det største problemet med den bilen er girkassen.

Mvh

Spitfire

Medlem
7 Okt 2004
599
0
0
47
DrErling skrev:
I dag handlet jeg ny snorstart så nå blir det gang på infernoen også! 8)

DrE
Ja vær forsiktig nå...
Ikke kjøre for fort og alt det der....

Skikkelig skummel bil det der. :shock:

:lol:

DrErling

Medlem
16 Okt 2003
11.138
0
0
41
torjeodegard.blogspot.com
Spitfire skrev:
Skikkelig skummel bil det der. :shock:

:lol:
ja, den er kanskje ikke så stor, men det svir dersom man får den i leggen!

btw, kjørte på en bmx bane her i sandnes om dagen. Bilen hopper glatt 4-5m og lander fjellstøtt.

Det er helt rått faktisk! Du styrer bilen i lufta med gasspådrag. Sentrifugalkraften gjør at fullt pådrag får bilen til å steile i lufta, mens full brems får bilen til å "gå i stup". Dvs at man med noe trening for bilen til å lande akkurat i plan med underlaget. Ved å legge inn en "høyresving+bånngass" i lufta så ser det skikkelig fett ut. Da legger bilen seg til høyre i lufta. :D :D

RC er morro! Men nå skal ikke jeg spamme denne tråden mere.

btw, jeg kjører Audi A6 1.8Avant privat og Toyota Yaris Verso 1.4 på jobb. Greit fornøyd med begge bilene, bortsett fra når Audien er "hyttepakket". Da går den noe så helt for jævlig ræva dårlig...

Savner Golf GTIen min jeg...

DrE

redfox

Medlem
4 Des 2003
326
0
0
Det er helt rått faktisk! Du styrer bilen i lufta med gasspådrag. Sentrifugalkraften gjør at fullt pådrag får bilen til å steile i lufta, mens full brems får bilen til å "gå i stup".
Tøft! Skulle nesten testa å sette inn en ekstra servo og satt på et "ror" på taket.. Slik at du kan ta en 360 graders spin i lufta samtidig :)

3 Mar 2004
1.800
0
0
minhjemmekino.no
Pepa skrev:
Hi-Fil skrev:
Pepa skrev:
jepp 130hk men skal chippes ... da ender den vel opp i rundt 170
Da må du kjøpe chip som tunes til motoren din. Standard "trimmchippene" gir ikke så mye effekt. Kan anbefale Flissundet Motorservice, der gjør de en skikkelig jobb. Jeg har samme motor, og den gir nå 176hk 410nm. Du får også med utskrift fra rullende landevei på hk og nm. Det hele koster 10 tusen. Du kan også gå litt grundigere tilverks med bytte av eksosanlegg også, da henter du lett ut 10 prosent til.

http://www.tuningspesialisten.no/
såg att på tsracing koster det ca 7000,- , har hørt mye rart om rulla på flisundet---- mer du er fornøyd eller... hvordan ligger forbruket på nå da...
Hei!

Tenkte jeg bare ville annbefale TS, jeg har kjørt med den chippen kontra "boks" tuning i noen måneder nå og det er stor forskjell. Jeg har en 1,9Tdi PD motor med orginalt 130hk som nå gir 180. Det beste er dog dreiemomentet som Tommy logget til 421nm når jeg var der ;)
Har du manuell eller automat forresten?

Pepa

Medlem
7 Aug 2003
744
0
0
www.sliresopp.net
Tenkte jeg bare ville annbefale TS, jeg har kjørt med den chippen kontra "boks" tuning i noen måneder nå og det er stor forskjell. Jeg har en 1,9Tdi PD motor med orginalt 130hk som nå gir 180. Det beste er dog dreiemomentet som Tommy logget til 421nm når jeg var der ;)
har manuell girkasse er det , forskjell på ytelse på chip til automat og mauell

ultra81

Medlem
19 Aug 2004
614
0
0
www.carplanet.nu
Mange bilprodusenter legger inn en "restriktor" på innsuget til turboen, for å ta ned effekten. Dette gjelder for eksempel 1,8t motoren til VAG, og nissan sx200. Om Mazda 323 gt-r har det vet jeg ikke.
Har en en bil med turbo, kan en hente en god del på å bytte eksosanlegget, da med racekat, samt bytte innsugsrøret til turboen med noe med større diameter. Mer inn=mer ut

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
Mr. Gadget Man skrev:
Det beste er dog dreiemomentet som Tommy logget til 421nm når jeg var der ;)
Ikke bruk dreimomentet når du skal akselerere, men gir ned og bruk HK i stedet for, ellers tar kløtsjen din kvelden. Dreimomentet har nemlig brent kløtsjen min, så nå ligger det en ny racing kløtsj i bagasjerommet. Skal få montert den så snart som mulig. I mellomtiden har jeg manuell girkasse med automatfunksjon. 8)

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
ultra81 skrev:
Mange bilprodusenter legger inn en "restriktor" på innsuget til turboen, for å ta ned effekten. Dette gjelder for eksempel 1,8t motoren til VAG, og nissan sx200. Om Mazda 323 gt-r har det vet jeg ikke.
Har en en bil med turbo, kan en hente en god del på å bytte eksosanlegget, da med racekat, samt bytte innsugsrøret til turboen med noe med større diameter. Mer inn=mer ut
Alle turboer har wastegate, for å regulere hvor mye turboen skal lade.

http://www.streetracersonline.com/articles/turbo/wastegate.php
Her står det litt mer utfyllende.

Mvh

Pepa

Medlem
7 Aug 2003
744
0
0
www.sliresopp.net
Hi-Fil skrev:
Ikke bruk dreimomentet når du skal akselerere, men gir ned og bruk HK i stedet for, ellers tar kløtsjen din kvelden. Dreimomentet har nemlig brent kløtsjen min, så nå ligger det en ny racing kløtsj i bagasjerommet. Skal få montert den så snart som mulig. I mellomtiden har jeg manuell girkasse med automatfunksjon. 8)
hva slags kløtsj da sinter eller ?

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.016
4
38
39
Ikke bruk dreimomentet når du skal akselerere, men gir ned og bruk HK i stedet for, ellers tar kløtsjen din kvelden. Dreimomentet har nemlig brent kløtsjen min, så nå ligger det en ny racing kløtsj i bagasjerommet. Skal få montert den så snart som mulig. I mellomtiden har jeg manuell girkasse med automatfunksjon.
Kan du foklare litt mere her? :lol: Motoren er sterkest på HK toppen, og derfor burde kløtsjen få mest juling der...

pmo

Medlem
4 Aug 2004
1.582
0
0
Etter mange Forder og et par Volvoer V70 (2000) og S80 (2000-2002) har jeg kjørt Cadillac STS siden 1996. Den skal aldri selges.