Hva kjører dere..?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Pepa skrev:
jepp 130hk men skal chippes ... da ender den vel opp i rundt 170
Da må du kjøpe chip som tunes til motoren din. Standard "trimmchippene" gir ikke så mye effekt. Kan anbefale Flissundet Motorservice, der gjør de en skikkelig jobb. Jeg har samme motor, og den gir nå 176hk 410nm. Du får også med utskrift fra rullende landevei på hk og nm. Det hele koster 10 tusen. Du kan også gå litt grundigere tilverks med bytte av eksosanlegg også, da henter du lett ut 10 prosent til.

http://www.tuningspesialisten.no/

dag johnsen

Medlem
9 Sep 2004
5.583
0
0
Viking,

får tilbud på samme bil imorgen, bare svart :D Skal ha ny i august!

Prøvde 523i igår men slo det fra meg, for tam i forhold til 525d.
Tenker på manuell jeg :shock:

Pepa

Medlem
7 Aug 2003
874
0
0
www.sliresopp.net
Hi-Fil skrev:
Pepa skrev:
jepp 130hk men skal chippes ... da ender den vel opp i rundt 170
Da må du kjøpe chip som tunes til motoren din. Standard "trimmchippene" gir ikke så mye effekt. Kan anbefale Flissundet Motorservice, der gjør de en skikkelig jobb. Jeg har samme motor, og den gir nå 176hk 410nm. Du får også med utskrift fra rullende landevei på hk og nm. Det hele koster 10 tusen. Du kan også gå litt grundigere tilverks med bytte av eksosanlegg også, da henter du lett ut 10 prosent til.

http://www.tuningspesialisten.no/
såg att på tsracing koster det ca 7000,- , har hørt mye rart om rulla på flisundet---- mer du er fornøyd eller... hvordan ligger forbruket på nå da...

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Du kan også gå litt grundigere tilverks med bytte av eksosanlegg også, da henter du lett ut 10 prosent til.
Et slik eksosanlegg hadde solgt rimelig bra. Sier vi 5% +/- er det nok nermere. (Om ikke dieselbiler har rævva originalt anlegg)

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
13.017
0
0
Ak skrev:
Du kan også gå litt grundigere tilverks med bytte av eksosanlegg også, da henter du lett ut 10 prosent til.
Et slik eksosanlegg hadde solgt rimelig bra. Sier vi 5% +/- er det nok nermere. (Om ikke dieselbiler har rævva originalt anlegg)
Det kommer litt an på.. Bla hvordan man bruker eksosen til motstand for turboen. F.eks. 323 GTR går fra 185hk til 220hk bare ved å bytte til effektanlegg. Det som skjer er at turboen lader mer. Spør meg ikke hvordan eller hvorfor, men det har også blitt tatt opp i autofil.

Ellers så henter man mye ved å endre på turboen. Det kan hende de gjør det på verkstedet til hi-fil, siden man får så mange hester på hjula.

Edit husket litt feil. Orginalt 185hk ikke 170hk

Mvh

Viking

Medlem
23 Nov 2003
1.302
0
0
dag johnsen skrev:
Viking,

får tilbud på samme bil imorgen, bare svart :D Skal ha ny i august!

Prøvde 523i igår men slo det fra meg, for tam i forhold til 525d.
Tenker på manuell jeg :shock:
Jepp, min er også manuell :D Holder på å undersøke best mulig chiptrimming for bilen :D

Vega!

Medlem
23 Nov 2003
2.385
0
0
eXa skrev:
gjerne bytt ut filteret til ett trim filter og da....
Ingen bilelskere som bytter til et superfilter. De fleste som trimmer bilen sin til normal bruk, og er interessert i at det skal holde en stund, dropper et ekstremt luftfilter.

eXa

Medlem
19 Jun 2004
7.872
0
0
35
nå må man ikke kjøpe ett cone filter heller da, det finnes trimfilter som passer i den orginale luftfilterboksen!

eXa

Medlem
19 Jun 2004
7.872
0
0
35
ett cone filter er jo ikke akkurat noe ekstremfilter heller da! dessuten er det jo ganske kjekt at når det er skittent kan man bare vaske det!