Hva kjører dere..?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Zamot skrev:
Da har jeg lagt ut litt bilder + info om min bil på www.zamot.tk.
(Seat Leon 1,8T)
Du burde ta turen innom Flissundet motorsenter Zamot. Det koster deg rundt 10.000 så har du 210Hk og et dreimoment på 290Nm. Plusser du på ny eksosmanifoil begynner det virkelig å "ta av". Flissundet motor er MTM forhandler i Norge og sammarbeider tett med Dahlback racing i Sverige. Topp service og montering/tuning mens du venter.

Zamot

Medlem
27 Mar 2003
2.664
0
0
Hi-Fil skrev:
Zamot skrev:
Da har jeg lagt ut litt bilder + info om min bil på www.zamot.tk.
(Seat Leon 1,8T)
Du burde ta turen innom Flissundet motorsenter Zamot. Det koster deg rundt 10.000 så har du 210Hk og et dreimoment på 290Nm. Plusser du på ny eksosmanifoil begynner det virkelig å "ta av". Flissundet motor er MTM forhandler i Norge og sammarbeider tett med Dahlback racing i Sverige. Topp service og montering/tuning mens du venter.
Jodda, har planene klare. Tar det til sommeren, 180 hk holder leeeenge på vintern... Men tar nok turen til TS Racing som selger Hohenester chip + eksos. :D
Bilen går egentlig fort nok fra før.. Har i hvert fall fått 2 prikker allerede.
Lyden er halve opplevelsen, derfor har jeg lyst på eksos (i tillegg til økning i effekt).

Har forøvrig luftfilter nå, og tatt ut isolasjonen under panseret. Dette gir en akkurat passe turbolyd (Pshhh) som høres, men ikke er for harry.
:D :D :D

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Siden dere også har peiling på bil: Hvor mange ekstra HK kan man få ut ved å sette en chip i en Volvo 850 2.5 L 10V 144HK (1995 modell)? Hva er ca. pris på å få dette utført?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Tiger skrev:
Siden dere også har peiling på bil: Hvor mange ekstra HK kan man få ut ved å sette en chip i en Volvo 850 2.5 L 10V 144HK (1995 modell)? Hva er ca. pris på å få dette utført?
Hvis du er veldig heldig ca 5-8 % effekt økning. Altså er det som AK sier, ikke verd pengene. De useriøse chip selgerne skryter også på seg langt mer økning enn det du faktisk ender opp med. Det er derfor ikke videre lurt å chipe om bilen, uten å få utskrift fra test på rullende landevei. De fleste chip selgere/montører har ikke dette utstyret, siden det er veldig dyrt. Seriøse veksteder som driver med trimming og tuning av motorer selger som regel flash bare chiper, og fintuner hver enkelt bil på rullende landevei.

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
17.841
0
36
48
siden det er kommet mye snø, så må man velge riktig fremkomstmiddel. Alle audiførere bør kjøpe disse:

DagM

Medlem
30 Nov 2003
420
0
0
Kjører en VW Jetta 4x4 nå i vinter,

til sommeren cruiser jeg rundt i en 1976 Datsun 260Z mest sannsynlig.

her er bildet av bilen etter den hadde stått 2 år i garasje, det eneste som er gjort er å spyle den med en vannslange, antar den vil skinne som en sol når jeg får polert opp den rubinrøde lakken :)

Vedlegg

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.702
0
0
43
Stilig bil du har, kunne tenkt meg ein volvo P1800 fra slutten av 60-tallet. Syns det er ein stilig bil eg :)

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
3
38
39
Begge de to siste bilene er dødskule, og biler jeg veldig gjerne kunne tenkt meg... :eek: Men jeg har planer om en Lexus IS200 kompressor neste gang jeg kjøper bil.. Så veteranbil får vente.

DagM

Medlem
30 Nov 2003
420
0
0
Den volvoen var litt småsnasen ja...

Hi-fi Lasse jeg antar det er meg du hinter til ang buss :)

Ja, det er uheldigvis en 2+2 utgave, det som er litt artig er at i underteksten i vognkortet, står det at jeg bare kan ha med meg 2 passasjerer under 15 år i baksetene. :roll:

Men den passer jo ypperlig som familebil, greit med bagasjeplass og to seter bak, er vel ikke mer man kan ønske seg. ;)
Kan nevne at det sitter en 2.6l rekkesekser med 160 hk.

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
3
38
39
Er det en Ford Fiero eller Probe??
Vil også anbefale deg å redigere bildet og fjerne reg.nr... Bare for sikkerhets skyld..

Kul bil ja ..