Hva kjører dere..?

Kokken

Moderator
1 Sep 2004
13.657
0
0
Etaten skrev:
...
Det som bekymrer meg er at kanskje en X1 er en litt liten bil? (Har jo lenge vurdert en 3-serien coupe, men har prøvekjørt og når en strekker seg over 192 cm over havet blir den litt knapp.. Synd, for den er digg!)
Er selv 190 og har X1 som konebil. Opplever ikke bilen som for liten, selv på langtur. Kanskje intim ;-) men ikke liten. Så lenge jeg har førersetet justert så sitter jeg godt i bilen og kan kjøre lenge uten å bli sitte-trett. Har da el-sete med minne og med alle justeringer (korsrygg..). I forhold til 5 serie så er den jo merkbart mindre, men jeg liker den allikevel bedre da jeg er glad i å komme litt opp fra bakken.

Men om jeg har god plass i førersetet så er det snaut med plass i baksetet når jeg har stilt meg inn. Trenger du å tenke bakseteplass med dine 192 i fremsetet - da ville jeg utvilsomt sett på større bil.

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.244
0
0
avforum.no
Avgjørelsen har falt!! Det blir å kjøre nåværende bmw frem til litt utpå våren.. gi den en fullshinings, få på 20"erne og selge privat. Har snakket med en jeg kjenner som har tatt inn fra Bmwsystemet i mange år, som skal gå inn for oppgaven i å finne meg en 2012 F11 spekket med utstyr, og kanskje en 2013 mod om mulig. Men den må visstnok være minst 4-6 mnd før de kan slippes fra systemet.. Men disse leveres også da med minimalt av km på telleren... Skal omtrent ha alt som kan oppdrives :) Tror det blir en bra vår... Bilen skal fortsatt være i safirsort eller carbonsort metallic! Noen sier kjedelig, jeg sier: Snadder :)

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.244
0
0
avforum.no
Det er en bil med mye morro i :) Er heller ikke ett minus at e39 touring er ett fint karosseri :) Hadde en e39 touring selv for noen år siden, og nydelig bil å kjøre..

olemt

Medlem
25 Des 2005
936
0
0
Etaten skrev:
Det er en bil med mye morro i :) Er heller ikke ett minus at e39 touring er ett fint karosseri :) Hadde en e39 touring selv for noen år siden, og nydelig bil å kjøre..
Selve kjøreegenskapene er bedre på rekkesekser. En kompis har 530 og den er helt fantastisk å kjøre. Man merker at V8 har 100 kg mer der fremme, og styresnekke i stedet for tannstang. Men kraften er jo deilig da. Føler ikke for å bytte bil på noen år nå. Den har ikke gått langt heller og er fortsatt som ny i interiøret. Forrige eier hadde ikke engang tatt i bruk skiposen. Og da den var ett år fikk han faceliftet lykter og navi til 2001-modell. Noen folk driter penger. Heldigvis:)

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.311
0
0
Her er det ein 06 BMW 330xd (touring) som står for transporten. M-sport og det aller meste av utstyr. Beste bilen eg har kjørt i alle fall :)

Har fått den trimma til 340 hk/ 700nm, so no flyttar den godt på seg også :mrgreen:

Ein sleten 06 Volvo 850 står i garasjen og kviler. Må vel legge den ut til salgs snart..

warhole

Medlem
27 Jun 2009
177
0
0
e i spania på andre året og bruker vell drosje, sykkel og beina mest såm fremkåmst middel, e lavsesong vinterhalvåret med nedjusterte priser, enkelt sagt.
Leiebil, Ford Focus 100 cv sw, lytefri med alt ekstrautsyr motorveier og varmen i middel havs landene krever, gådd 130000km, 90 dagers leietid inkludert fårsikring 7000,- kr en blir jo blid av sånne priser.har den til mars. vær status: lett åverskjyet og 8 varmegrader på fårmidagen,nede i 4-5 på natta og jevnt ca 15-17 på dagen. dagene går med til ,,, pils no,ellers bare gjøre det beste ut av d,avhengig av dagsfårmen. ;-)

olemt

Medlem
25 Des 2005
936
0
0
Qrt skrev:
Kompressor, de motorene er jo så godt som lagd for det :)

Hehe, denne får være dønn original. Det er mer enn nok med krefter til mitt bruk. Det eneste uoriginale på bilen utenom racingforinger er 520i logo på bakluken.

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.244
0
0
avforum.no
Ett ønske er at en får enda litt mer km pr. lading... Å kunne kjøre ålesund-oslo på en lading bør nok komme før en kjøper... ellers så er det en lekker bil, og da i performanceversjon, med sportseter, panoramasoltak,techpakken,luftfjøring.... mmhmm :)

olemt

Medlem
25 Des 2005
936
0
0
Jeg bestilte Model S den natten den ble lansert. Ble nummer to i Norge. Tanken på 50.000 dollar og ingen avgift var fristende. Jeg trakk reservasjonen etter hvert som prisen nærmet seg dobling og rekkevidden ble dårligere. Fikk tilbake depositumet, men sånn i ettertid burde jeg vel egentlig solgt reservasjonen i stedet for å trekke meg.

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.244
0
0
avforum.no
Det burde du nok ;-) Men som sagt, så venter jeg nok til at en kan kjøre iallefall 600 km på en lading... Har en bmw k1200r som gir meg fart & spenning den delen av året det går an uansett :)

God jul :)