Hva kjører dere..?

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Supertramp skrev:
Ikke uvanlig at fotballsuportere kaller opp barna etter kjente spillere.

Men denne var ny:
Kalte opp døtrene etter favorittbilene - tema - Dagbladet.no

Nå er jeg ferdig med barn for min del, men om det hadde vært aktuelt så vet jeg ikke helt om jeg ville gjort det samme:

Frk. iX35 Jensen
Hr. Focus Olsen
Frk. 320 Nilsen
Hr. A4 Pettersen

osv
Haha, for en ironi, gubben er superbilintressert og får 3 døttre :mrgreen: Tenker det etterhvert blir moro når han helst skulle diskutert og skrudd bil sammen med en sønn eller 3 - men tilbringer mesteparten av sin fritid med å stå i kø til baderommet :mrgreen:

Vel det blir nok artigere når de blir eldre og drar med seg noen aktuelle svigersønnkandidater hjem :-D

Døtrene er stolte av sine navn nå ja - men bare vent! Har litt erfaring med slikt, jeg som har en datter selv og har vokst opp med 2 søstre :D

Denonbuster

Medlem
17 Sep 2008
6.794
0
0
Hørte nylig fra en kunde at det ble født ei lita jente i bilen hans.
Han kjører Porsche Cayenne, så jenta ble da hetende Jenny. Det var det nermeste de kom;)

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Denonbuster skrev:
Hørte nylig fra en kunde at det ble født ei lita jente i bilen hans.
Han kjører Porsche Cayenne, så jenta ble da hetende Jenny. Det var det nermeste de kom;)
Enda godt det ikke var i en Honda Jazz i Japan, for der heter den:
Honda Fit Aria

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Tom - du ser at bilen har hele 3 -tre- spylerdyser oppå panseret.
Potensiell kandidat til hvordan-får-trøbbel-med-vann-over-pluggene kanskje? ;)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Den så fin ut :D

Tviler på at Volvo har dette problemet. Du vet jo at Volvo har brukt den samme 1.6 motoren som vi har... men på Volvo blir disse utstyrt med et motordeksel.

Du har sikkert lurt på hva skruehullene i ventildekslet er til? Vel nå vet du det. Det går greit å kjøpe et slik deksel fra delelagret på Volvo og montere på Fården.

Lurer på hva Mazda har gjort....

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Mr_Spock skrev:
Jeg gjør som deg Supertramp :D

Og jeg som lurte på hva jeg skulle bruke feriepengene til i år :confused:
Det er nesten så jeg ikke tror det. Herregud!!!

Siden du også hadde dette "water issue" inn under spylerdysene, kan det tenkes at den høyre dysen (sett forfra) lakk vann ned på modulen. Tror den sitter omtrent under der. Er usikker, men du er mere motorkyndig og kunne jo sjekket det?

Bare en tanke - dette er sprøtt!

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Dingsen sitter under batteriet, så den har nok ikke noe med lekkasjen fra spylerdysene å gjøre.

Men jeg har jo lært litt fra ditt opplegg - full diagnose hos Ford!

Men jeg skal smøre opp bakbremsene og gå over sensorene ved hvert hjul først - så får vi se.

Kan jo hende jeg gjør samme runde som deg - sende abs-pumpen til england. Jeg har ikke noe problemer med speedometer eller annet - kun esp fault varsel.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Mr_Spock skrev:
Dingsen sitter under batteriet, så den har nok ikke noe med lekkasjen fra spylerdysene å gjøre.

Men jeg har jo lært litt fra ditt opplegg - full diagnose hos Ford!

Men jeg skal smøre opp bakbremsene og gå over sensorene ved hvert hjul først - så får vi se.

Kan jo hende jeg gjør samme runde som deg - sende abs-pumpen til england. Jeg har ikke noe problemer med speedometer eller annet - kun esp fault varsel.
Før jeg tok ut modulen og sendte deg til UK, var det kun den feilen slik du ser det.
Det med speedometer osv, kom da modulen ble fikset og satt tilbake....

Nå fikk jeg jo pengene igjen fra UK, så jeg tapte ikke noe på det, men i ettertid ser jeg at jeg like godt kunne droppet det og latt Ford fikse det her hjemme. Men det var ikke så lett å vite på forhånd.....

Min Ford er frisk nå, skal du ikke like godt kjøpe den? :)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Men det var vel noen feilkoder du ikke fikk greie på siden du ikke tok full diagnose hos Ford?

Ja vi kunne jo kanskje bytte bil? :mrgreen:

Artig dette, jeg kommer å bruke mer på bilrep og vedlikehold i mitt første år med Focusen enn det jeg brukte totalt på nærmere 10 år med Fiaten :-D

Flott at bilene både blir mer driftsikre, enklere og blilligere å reparere, det er utviklingen sin det :twisted:

Brusveen

Medlem
13 Mai 2010
2.546
0
0
Voss
Ush.. her var det mye ford :p får vell hoppe inn med wv eg då 8)

Her i gården går det akkuratt nå ein VW bora.

Det er makkverk av ein bil det 1 ting er sikkert, er siste gong det blir tysk her i gården :evil: hehe..

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Brusveen skrev:
Ush.. her var det mye ford :p får vell hoppe inn med wv eg då 8)

Her i gården går det akkuratt nå ein VW bora.

Det er makkverk av ein bil det 1 ting er sikkert, er siste gong det blir tysk her i gården :evil: hehe..
VW Bora var vel det som tidligere het VW Jetta som egentlig er en Golf med rumpe :)

Hadde en slik en og det var akkurat som Ford; masse tullete feil. Bl.a. smeltet lysbryteren - smeltet!!!

Og det var kjempeproblemer med vanninntrengning i dørene. En patent på disse med alt for dårlig drenering og plasten inni dørene som skulle holde vannet unna trekket, morknet og sprakk. Usj - ingen god VW erfaring med den bilen.