Hva hører du på nå?

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.996
0
0
Satt i går og hørte på Kenneth Sivertsens CD "Draumespor" og sporet "Når augene er lukka". 2:08 uti sangen så ringer det en telefon ute til høyre i lydbildet. Den ringer noen sekunder etterpå også. Tviler KKV har mikset den inn der med vilje. :)

ROXY

Medlem
11 Nov 2004
5.055
0
36
Plukket nærmest litt tilfeldig fra hylla i dag.
Fant denne - flott musikk og meget god lydkvalitet:

Vedlegg

• Soft%20Vengeance.jpg
    Soft%20Vengeance.jpg
    59 KB · Sett: 18

Hixxy

Medlem
4 Jun 2010
2
0
0
Hva jeg hører på nå ?

S3RL!

[YOUTUBE]FzKgvai6WO8&feature=autoplay&list=PL7A82A9614B6A84D1&playnext=2[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]9IAJsVkM27c[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]YmL9-X4sojc[/YOUTUBE]

Gwandarion

Medlem
12 Sep 2005
11.000
0
0
cbl skrev:
Dette er en liten favoritt :D
En herlig liten låt 8)
Litt usikker på hvor godt kjent denne låten er, men bør høres !!
Liker spesielt lyden av trommene og pianoet :)

Edit: Hvordan får jeg lagt inn en sånn liten you tube inn her istedenfor en link?

Dette er en låt jeg hadde mye moro med for ti årsiden eller så, mens jeg fortsatt hadde litt hip-hop lopper i blodet. HBMS er artige saker det med musikere på scenen og i studio. Artig at noen andre vet om det også og setter pris på soul, jazz, blues og annen påvirkning på sjangeren.

Edit: Sånn gjør man det.
[YOUTUBE]fE97XSWGI6Y[/YOUTUBE]

Pogwaq

Medlem
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
mk4 skrev:
Hvorfor blir jeg alltid glad når jeg spiller Deep Purple-Fireball på LP???

Knallskive det, skjønt ikke helt på høyde med Machine Head etter min mening. Er forresten mange fine bonusspor på CDen.

Halvveis i siste sporet på Vangelis - Conquest of Paradise. Ikke blant hans beste album, men veldig behagelig om man ikke føler for å tenke så mye.

pnerbye

Medlem
9 Feb 2005
12.023
0
0
Tronic skrev:
Ja...første versjon av denne ble faktisk innspilt av Carmichael helt tilbake i 1927. Det er en stund siden det! Men når en hører på originalopptak fra den tiden, er det ofte utrolig så bra lydkvalitet, alt tatt i betraktning.

Det vet jeg lite om, men jeg har en bra versjon av Stardust med Bengt Hallberg også. :)

Jeg skulle gjerne hatt en god versjon med trompet egentlig. En som swinger litt. Av alle ting var det en svensk guttunge på Lørdan for mange år siden som spillte denne veldig bra. :)

borgsol1

Medlem
13 Des 2004
364
0
0
Necroth skrev:
God idê:mrgreen:

Denne har jeg ikke hørt på lenge, neste i spilleren:-D

Høres ut som ett glimrende valg..hehe :) Det var den første Dire Straits plata jeg hørte, og siden har den alltid vært min favoritt :)