Hva hører du på nå?

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
RoKo skrev:
Denne har ligget i haugen av de nyeste uåpnede CD-ene...
Nå er plasten flerret av, og DU VERDEN - for en innspilling! :D

417bR482VVL._SS500_.jpg

Renee Olstead - Skylark (2009)

Dette oser lydkvalitet av høy klasse. Masse detaljer og bredde i lydbildet, ytterst klar vokal. Soft-jazz er stikkord for denne skiva.

I tillegg er det noen (etter det jeg må forstå) ikke oppdagede SVÆRT dype stuk i svært mange av låtene. Subene flytter i alle fall sofaputene (inkludert meg selv) så det holder! :mrgreen:
Hva ER det slags utstyr teknikern bruker i studioet? Haaaaar han ikke sub? ;-)

Anbefales, uavhengig om du har hennes debutalbum eller ei!

Tusen takk for å gjøre meg oppmerksom på denne. Snurrer i anlegget nå, og du å du for en dynamikk. Scenen er jo 180´ forran meg. Herlige overtoner og klang, og detaljer som du nevner.

bler

Medlem
4 Okt 2007
1.659
2
38
Kari Bremnes er en gjenganger her, og i kveld er ingen unntagelse. Over en by snurrer for øyeblikket og om ikke lenge så er det vel Svarta bjørn som står for tur :)

zeezar

Medlem
31 Jan 2007
6.567
0
0
Melodiøst kompromiss mellom rock og jazz, eller kanskje heller rock og utvidete solopartier.

258423272_dc9a401b92.jpg

Forfriskende er det vef.

CavaleraRules

Medlem
28 Sep 2004
10.040
0
0
Motorpsycho - Angels And Daemons At Play

Endelig skulle denne spilles perm til perm, men jeg forstår ikke helt genierklæringen denne har fått. Ikke helt min gate, mye sært.

attachment.php

Vedlegg

• Cover.jpg
    Cover.jpg
    22,2 KB · Sett: 43

Protet

Medlem
25 Okt 2007
2.736
0
36
Pieta Brown er et spennanes nytt bekjentskap, plata Remember The Sun passer veldig godt inn i de mørke tian vi er inne i nå :)

Pieta Brown's own blend of folk, rock, country and blues has garnered numerous comparisons to musical forbearers like Rickie Lee Jones, Bobbie Gentry, and Bob Dylan. Lyrically and musically poetic, Brown's deceptive simplicity and seductive purity combine to create songs that meet somewhere between the Carter Family and Tom Waits.

Amazon.com: Remember the Sun: Pieta Brown: Music

Vedlegg

• PB.jpg
    PB.jpg
    47,2 KB · Sett: 31

Gwandarion

Medlem
12 Sep 2005
11.000
0
0
Kings Of Convenience - Quiet Is The New Loud [EMI-7243-5290722]

b000056myn02lzzzzzzz.jpg

Jeg gleder meg til sommer'n!

Christer-

Medlem
23 Sep 2007
83
0
0
Hører på The Gaslight Anthem. Utrolig bra, som kan minne litt om Springsteen. De har også hatt ett par "duetter" med sjefen.
gaslight.jpg