Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg?

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
ganilsen skrev:
Hvor mange tråder skal ødelegges av at noen på død og liv skal ha frem sin egen mening?

En tråd som dette oppfordrer neppe til diskusjon, og da er det vel greit å også unngå dette?

Tja, så lenge diskusjonen holdes på det tekniske plan så bør det jo være rom for litt diskusjoner. Ellers blir tråden lett en kjedelig monolog.

Det blir litt som å hevde vi ikke kan diskutere film og musikk i tråder alá "hva hører/ser du på nå"? Hvor interessant er det å vite slikt dersom de ikke legger inn minianmeldelser - og påfølgende diskusjoner rundt aktuelle CDen/filmen?

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.152
150
63
Ultima skrev:
Tja, så lenge diskusjonen holdes på det tekniske plan så bør det jo være rom for litt diskusjoner. Ellers blir tråden lett en kjedelig monolog.

Det blir litt som å hevde vi ikke kan diskutere film og musikk i tråder alá "hva hører/ser du på nå"? Hvor interessant er det å vite slikt dersom de ikke legger inn minianmeldelser - og påfølgende diskusjoner rundt aktuelle CDen/filmen?

Det blir litt forskjellig å diskuttere en billig film eller CD, og det å spørre dumt om den dyre blurayspilleren man har investert i.

Jeg håper flere enn meg forstår dette.

Tråden heter ikke: Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? Og la oss kritisere det du er stolt av...... :evil:

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
36
Ultima skrev:

Det får være opp til trådstarter å definere.

Poenget mitt er uansett at det virker som om flere personer om dagen bevisst går inn for å sabotere en tråd. Synd mener jeg, men det er åpenbart delte meninger om dette.

Jeg ser på dette som en "vennetråd"(evt "meningsmåling"), og da er ikke nødvendigvis diskusjon det viktigste.

Geir Arne

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
36
Danke skrev:
Tråden heter ikke: Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? Og la oss kritisere det du er stolt av...... :evil:
Eksakt mitt poeng.

Geir Arne

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
ganilsen skrev:
Det får være opp til trådstarter å definere.

Poenget mitt er uansett at det virker som om flere personer om dagen bevisst går inn for å sabotere en tråd. Synd mener jeg, men det er åpenbart delte meninger om dette.

Jeg ser på dette som en "vennetråd"(evt "meningsmåling"), og da er ikke nødvendigvis diskusjon det viktigste.

Geir Arne

Da kan jeg få komme med min ydmyke mening i kraft av at jeg er TS (uten at jeg føler jeg har noe mer eierskap til tråden enn andre debattanter, men dog).

Jeg føler også som Ganilsen er inne på at det er en økende tendens til at enhver tråd må (bevisst) saboteres. Er person A strålende fornøyd med et gitt produkt, ja så kan man risse inn i stein på at person B MÅ trå til med støy og negative innspill. Vet at jeg selv kan ha en krass tone iblant, men alikevel kjenner jeg på det samme som du beskriver.

Ift det Ultima sier så er jeg også enig at man må tåle litt diskusjon, dog kanskje på et mindre "hardt" nivå i en slik tråd som dette. Det å lire av seg ren kunnskapsløshet mot en så anerkjent toppspiller som Cambridge 751 syns jeg faller på sin egen urimelighet, det er etter min mening ikke reell diskusjon, men kverulering og spetakkel,-og ikke engang verd å ta seriøst.

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
Danke skrev:
Det blir litt forskjellig å diskuttere en billig film eller CD, og det å spørre dumt om den dyre blurayspilleren man har investert i.

Jeg håper flere enn meg forstår dette.

Enig!
Jeg tror mange påberoper seg retten til å komme med på grensen til idiotiske svar nesten uansett hva tema det gjelder, så lenge man føler man har rett til det.
At man selv ikke har hatt samme gode matchen med ett produkt, merke osv. gjør oss ikke pålagt retten til å si at det er dårlig (forruten Billebro da...), siden jeg selv til tider har sett hvordan en komponent som var en elendig match en plass, plutselig skinner en annen plass.

Utrolig synd at noen ikke klarer å holde seg i det som liksom skal være en glad-tråd...

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Danke skrev:

Jo, men slike ytterpunkt har jeg heller ikke kommentert eller siktet til.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.152
150
63
Ultima skrev:
Jo, men slike ytterpunkt har jeg heller ikke kommentert eller siktet til.

Ok, men det var nå engang sånn det så ut.

Nå kan vel tråden rulle videre med det som er trådens hensikt. En fin og hyggelig vennskapstråd.
En av de tingene som gjør at jeg liker AVforum så godt er at det er veldig vennskapelige forhold her.

Det synes jeg vi kan fortsette å ha. Råd og tips er bra og greit. Men kritikk av hva man er stolt av blir bare for teit.

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
36
Og back on topic:

Det jeg er mest fornøyd i eget anlegg er gjengivelsen, og snerten, i skarptrommer. Rått, distinkt og tilsynelatende uten kompressjon.

Samtidig er bassgangen god til å være i en stue, noe som gir dårlig rock nytt liv.

Geir Arne

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Ok, men det var nå engang sånn det så ut.
- Det kan jeg ikke forstå.

Nå kan vel tråden rulle videre med det som er trådens hensikt. En fin og hyggelig vennskapstråd.
- Enig

corleone

Medlem
12 Jul 2006
1.970
0
0
45
For øyeblikket er jeg mest stolt av Anti-Moden min som jeg tror kan lage golyd i et revehi, veldig fornøyd med den.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.653
1.044
113
48
Asker
Jeg er mest fornøyd med at det er ekstrem dynamisk, tegner opp et stort og korrekt lydbilde. I tillegg til at jeg har bygget det selv.

Haakon O

Medlem
1 Okt 2007
1.386
0
36
Ultima skrev:
En annen god sammenligning er DVD spillere. Min første DVD spiller - en Toshiba DVD i simpel hardplast kostet kr 6000,- i 1999. Dette tilsvarer minst kr 15000,- i dag!

Her kan du få se hva Norges Bank sier om hva 6000kr i 1999 tilsvarer i dag, dette er noe alle som hiver rundt seg med slike tall bør sjekke før de påstår helt latterlige tall. Du har forøvrig bommet med et påslag på ca 100% av det som er reellt..

Resultat av utregningen
6000 kr. i 1999 tilsvarte 7 648,09 kr. i 2011.
Dette tilsvarer en prisstigning fra 1999 til 2011 på 27,47 prosent.
Priskalkulator - Norges Bank

Men nok om det...

Det jeg er mest stolt av med mitt anlegg er nok det ufattelige oppgraderingspotensialet som ligger der! :D Men sånn seriøst så er det nok lyd i forhold til pris. Og det at vissheten om at det er "cheap and cheerful" gjør at jeg har en mindset som gjør at jeg heller kan nyte en film eller et album, istedenfor å sitte med store egendefinerte krav til lyden, og analysere og irritere meg over alle småfeil, men heller nyte det positive anlegget kan gjenskape.

I den tiden jeg hadde f.eks høyttalerkabler som kostet mer enn hele anlegget jeg har nå, så var jeg mye mer misfornøyd og kravstor til lyden, uten at det resulterte i noen økt glede på noen som helst måte, bare et jag til å alltid ha bedre, bedre, bedre, uten å nyte det som man hadde på "veien til målet" som man aldri når med en slik tankegang.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
BEF skrev:
Jeg er mest fornøyd med at det er ekstrem dynamisk, tegner opp et stort og korrekt lydbilde. I tillegg til at jeg har bygget det selv.

At du har bygget alt selv, er i sannhetens navn imponerende, la meg være den første til å si det :)Må være enormt tilfredstillende!

Audiomur

Medlem
18 Feb 2005
6.216
0
0
Kjenner meg godt igjen i dine beskrivelser Haakon O, det er heldigvis mange år siden jeg brukte referanseplater for å "teste" anlegget. Skal det lyttes litt kritisk, noe jeg svært sjeldent gjør lenger, er det kun med musikk jeg er skikkelig fan av selv.

Musikken er i fokus igjen, så egentlig er det spillelistene mine i Wimp som jeg er mest stolt av i anlegget mitt! :mrgreen:

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
36
Haakon O skrev:
Det jeg er mest stolt av med mitt anlegg er nok det ufattelige oppgraderingspotensialet som ligger der! :D
Hehe. Dagens! :D

100 poeng for brutal ærlighet. :p

Geir Arne