Hva er beste Tvkort til HTPC?

Corian

Medlem
25 Jun 2003
12
0
0
Hva er beste kort på markedet pr i dag? Pinnacle PCTV eller Terratec Cinergy? Jeg tenker da først og fremst på bildekvalitet. Er det evt andre kort som bør vurderes?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Corian skrev:
Hva er beste kort på markedet pr i dag? Pinnacle PCTV eller Terratec Cinergy? Jeg tenker da først og fremst på bildekvalitet. Er det evt andre kort som bør vurderes?
Tenker du først og fremst bildekvalitet så kjøp ekstern tv tuner/kort. Dette var rådet jeg fikk av tv-reperatøren som fikset hvertikalsynken på TV'n min her om dagen. Han sa at et TV-kort i en PC aldrig kan bli perfekt.

Frode H.

Medlem
1 Mar 2003
1.108
0
0
Jeg ville nå gått for en av de store Pinnacle eller Hauppauge PCI modellene, jeg bruker ATI TVWonder selv. Det som er viktig er at kortet står på Dscaler lista:

http://www.dscaler.org/card-support/index.htm

Gorm: Jeg skjønner ditt og reperatørens point om støy mm., men de aller fleste eksterne løsningene er basert på USB 1.1, og denne standarden er rett og slett ikke rask nok til å overføre de nødvendige data. Les litt tester av eksterne løsninger, så finner du at bildet hakker når det er bevegelse i bildet. En tvtuner er laget for å kunne monteres ved siden av høyspentstrømforsyningen (40.000 volt), og lar seg neppe påvirke av det som skjer inne i en PC.

Frode