Huawei q22 altibox lydinnstillinger

rune75

Medlem
31 Okt 2008
93
0
6
Har satt lydinnstillingen til Dolby Digital. Ser at det er en innstilling som heter beste mulige lydkilde/lydkvalitet (eller noe i nærheten). Skal jeg la den stå på DD eller velge beste mulige ? Oppsett er hdmi via receiver til tv. 5 høytalere.

Er det noen kanaler som sender lyd i bedre kvalitet enn Dolby Digital ?

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.208
18
38
Har satt lydinnstillingen til Dolby Digital. Ser at det er en innstilling som heter beste mulige lydkilde/lydkvalitet (eller noe i nærheten). Skal jeg la den stå på DD eller velge beste mulige ? Oppsett er hdmi via receiver til tv. 5 høytalere.

Er det noen kanaler som sender lyd i bedre kvalitet enn Dolby Digital ?

Nei. NRK og TV3 sender filmer og serier i Dolby Digital. 2.1 og 5.1. Får du det med den innstillingen så er det nok riktig. TV2 og TV Norge sender PCM i stereo.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

rune75

Medlem
31 Okt 2008
93
0
6
Ok. Men bør jeg sette innstillingen på beste mulige kvalitet eller Dolby Digital ? Med 10 år gammel reciver og 5 høytalere vil jeg vel maks få utnyttet Dolby Digital uansett ? Eller hvordan fungerer det ?

rune75

Medlem
31 Okt 2008
93
0
6
Update. DD og beste tilgjengelig kvalitet fører til at enkelte kanaler blir uten lyd. Satt innstillingen tilbake til stereo, var der den stod fra fabrikken.

Edit: var bare jeg som hadde rotet med innstillinger på reciver. Lyd på alle kanaler.

Sist redigert:

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.208
18
38
Regner med at det ikke er noe forskjell på parabol tuner og Altibox.
TV 2 og TV Norge kanalene sender bare i PCM stereo.
NRK, SVT, og TV3, Viasat 4 sender Dolby Digital 2.1 eller 5.1.
Tv2 Sport 1 sender Dolby Digital 5.1 uten at det er noe surround informasjon. Svensk TV4 sender også Dolby Digital.
Så hos meg står lyd ut på Dolby Digital, det gir DD på de kanaler som har det og PCM på de kanaler som har det. Filmkanalene til Canal Digital og Viasat sender for det meste DD 5.1 lyd.
Altibox sine signaler kommer fra satellitt.

Sent from my iPad using New Forum mobile app