HTPC vs. DVD-spiller

Robert

Medlem
13 Sep 2003
261
0
0
www.netboot.net
Hvilken kvalitet kan en forvente å få ut av en HTPC kontra en DVD spiller rundt samme klasse som Marantz DV-8300
Vil en kunne få samme eller bedre bildekvalitet fra en HTPC?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.060
75
48
52
Jessheim
Hei Robert, og velkommen.
Du får i hvert fall like bra bilde fra en HTPC (om ikke bedre). Du kan i tillegg "skreddersy" oppløsning og oppdateringsfrekvens. PC-en kan også brukes til mye annet enn å spille av DVD filmer.

Kikk litt nedover på de andre trådene, så ser du at dette temaet er diskutert før.

Har du ikke hardware og software skrekk, og ønsker større bruksområde bør du gå for HTPC.
Ønsker du "plugg and play" samt design som glir inn i anlegget er kanskje DVD spiller tingen for deg.

Robert

Medlem
13 Sep 2003
261
0
0
www.netboot.net
Takk for velkomsten.
Har ikke akkurat pc skrekk siden jeg jobber en del med data =o)
Kan jo sjekke ut nettsiden min på => http://www.netboot.net <=

Var/er bare ikke sikker på om et en pc kunne produsere et bedre bilderesultat enn en DVD spiller til 15K

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.060
75
48
52
Jessheim
Robert skrev:
Var/er bare ikke sikker på om et en pc kunne produsere et bedre bilderesultat enn en DVD spiller til 15K
Bildemessig er nok HTPC-en fullt på høyde med, eller overlegen, enhver DVD spiller. Lydmessig er jeg mer usikker, synes selv at DVD spilleren er et lite hakk foran. Men det er snakk om veldig små marginer og tas igjen i monn på bildesiden.