htpc med bd vs Bd spiller

mkentoe

Medlem
7 Feb 2010
425
0
0
Tromsø
Vurderer og bytte ut min samsung bd3600 med en htpc med bluray drev. Så lurer på Bd spiller vs Htpc med bd Pluss og minus med det?

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
Kjøpte nettop en BD drev til min HTPC, merker ingen forskjell fra min BD spiller, bortsett fra at alt er i en og samme boks og trenger ikke gjøre så mye for å sette på en BD, lettere når alt sammen allerede står på samme kanal og er på :D

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.683
0
0
tester det samme nå. Av og til litt trøbling med småhakking i bildet, men det er kun i starten. Samtidig problematikken med antall Hz på filmene kan bli et problem, siden mitt ATI kort/program varen jeg bruker ikke skifter dette automatisk. Men HTPC har veldig mange andre goder som jeg forretrekker :). Men har også stasjonær bluray spiller (billig variant).

ellers er jeg kjempefornøyd med å ha en HTPC på plass!

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
tenker du på oppstartstida fra du skrur på en pc til den er inne i windows eller tenker du på start av bd avspilling? Isåfall går dette så rakst uansett, om du skal ha oppstart til win så er det jo smart med en SSD disk feks, booter den raskere.

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
ved oppstart på bare bd avspilling er det noe stress, går så raskt uansett hardware omtrent, raskere enn å starte opp en ekstern spiller i allefall.

Men du trenger jo en bra mediaspiller også da, funker ikke med VLC til bd avspilling :p

PowerDVD 10 er bra, støtte for 3D også, eller Arcsoft har en også som er bra :D

hsletnes

Medlem
25 Des 2008
207
0
0
mkentoe skrev:
Takk for tipset. Funker ikke media center eller media player til å spille av bd?
Nei. Du må ha en annen mediaspiller som Power DVD 10 eller Total Media Theatre 5. Disse kan også spille blu-ray iso filer dersom de er mountet. TMT 5 har en tendens til å henge seg hos meg på windows 7, men har aldri problemer med PDVD 10.