HT1000 - Hvilket lerret anbefales?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.173
101
63
41
www.avforum.no
Hei

I utgangspunktet har jeg selv lyst til å teste et FireHawk, men dette oppfyller jo ikke det kriteriet du setter her (pris)...

Draper selger gode lerret til overkommelige priser... Poenget er at HT-1000 har såpass godt sortnivå at du klarer deg med en normal 1 gain hvit duk. Fordelen med hvite duker er kontrast og fargemetning, den reduseres noe med lerret av grå duktype...

SpaceMoose

Medlem
12 Des 2002
465
0
0
Jeg tror nok at lygren har helt rett i at et vanlig matt hvit 1 gain lerret skulle holde. Gråe lerret har en tendens til å havne i en annen prisklasse.

I utgangspunktet har jeg selv lyst til å teste et FireHawk
Siden vi begge bor i Oslo så må vi jo kunne klare å ordne en test en gang. Det ville være lettere for deg å ta med projektor enn for meg å ta med FireHawken :)

TRiNiTy

Medlem
15 Des 2002
18
0
0
Takker for svaret! Da er det å velge hvilken størrelse... Sofaen er ca 3.5 m fra veggen, hvilken størrelse bør det da være på bildet? Tenkte på et Draper Luma 203*152, eller vil et større bilde gå bra/bedre? Gleder meg som nøkken... fy flate det skal bli kult :p :lol:

kengebu

Medlem
16 Des 2002
117
0
0
Rammelerret 16:9 er å anbefale

Hei TRiNiTy!

rammelerret gir helt klart beste filmopplevelsen. Riktignok så er HT 1000 er 4:3 proj, men spiller jo utmerket 16:9 filmer. Får du et rammelerret med svart kant rundt så gir deg denne et bedre visuelt bilde enn et vanlig rulle-lerrett. Vuder dette? ta kontakt så skal jeg hjelpe deg frem.
:D

TRiNiTy

Medlem
15 Des 2002
18
0
0
Jeg har vurdert rammelerret, men har vel funnet ut at i denne omgang vil nok rullelerret være det greieste, det skal stå i stua ser du.. :) Tror vel at større lerret enn 2m vil bli for stort.
Er det forresten noen rimelige rammelerreter å få fatt i i Stavangerdistriktet? Vi er ikke akkurat velsignet med for mange forhandlere...

kengebu

Medlem
16 Des 2002
117
0
0
Når det gjelder forhandler så vet jeg om en mann du bare må snakke med. Han kan masse om dette du spør om. Holder til Storgaten 61 på Sandnes (Hi-Fi Center Kjeden)..han vil gi deg demo og fortelle om rammelerret og gi deg "nice" price..

TRiNiTy

Medlem
15 Des 2002
18
0
0
Jeg får ringe ham. Har de bra utvalg eller er det like skralt som i Stavanger? Har forresten bestilt HT1000 nuh. Litt av et steg, førsten posten min i forumet var om ASK c20..