Home automation

Haagen

Medlem
14 Des 2002
294
0
0
www.lekestua.com
Såvidt jeg har fått med meg så er det noen på forumet her som har systemer for å styre strøm og lys og slikt i hjemmene sine. Hvordan disse tingene fungerer, hvor mye de koster, om de lar seg koble opp mot PCen ol, det er ting jeg gjerne skulle visst mer om. Kanskje det er mulig å lage en egen kategori om temaet?

Hågen

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
det er også et bra forum på remotecentral.com (obs!Amerikansk), men det hadde vært kult å hatt dette på en norsk side. sikkert ikke mange som har hørt om X-10.

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
Hvordan blir det med dette forslaget? Mener det er et veldig godt forslag.
hvis du ser på hovedsiden, så er det det folk vet minst om som gir flest innlegg..(sett i forhold til Hifi og lyd/bilde, vel å merke)
og det er jo også ganske logisk...
Det har blitt mye billigere å automatisere, og det er det kanskje mange som ikke vet enda.. det er også ekstremt "addictive". bare test deg selv på denne linken.. www.smarthome.com
dessuten finnes det INGEN nettsider i norge som gir grundig forklaring i X-10 systemet, hvilke deler man trenger o.s.v. hadde vært gøy å være først, hadde det ikke?
søker man i utlandet, kan det hende den informasjonen man finner ikke fungerer i norge..
Man kan styre alle elektriske komponenter med RF, IR, X-10, som lerrett, Hjemmekino, dimming, gardiner, DVD, musikk, popcornmaskin o.s.v.
Hadde det ikke vært veldig spennende å f.eks. legge "torget" på en side for seg selv, og så legge inn kategorier X-10/RF/IR og universale fjernkontroller?Det går vel an å prøve det ut? Andre som er FOR dette? :wink: endring: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=280 ser også at flere har interesse for dette..

P-Stone

Medlem
4 Mar 2003
474
0
0
Enig... Vi trenger en Home automation (x-10) kategori.
Dersom man ikke ønsker for mange kategorier, så er det jo 2-3 kategorier som nesten ikke brukes, og som kan kuttes ut....

P..

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
44.841
63
48
41
www.avforum.no
OK, har lagt til styring under hjemmekino konstruksjon... Passer jo egentlig bra der, da det har med temaer å gjøre... Er folket fornøyde??