Hobbiten på Blu-Ray - 4 forskjellige utgaver

Eirik84

Medlem
17 Jan 2008
6.916
0
0
Ser på CDON at det kommer 4 forskjellige utgaver av Hobbiten på Blu-Ray:
Hobbiten - En Uventet Reise (Blu-ray) (2 disc) - Blu-ray - Film - CDON.COM
Hobbiten - En Uventet Reise Limited Steelbook (Blu-ray) (2 disc) - Blu-ray - Film - CDON.COM
Hobbiten - En Uventet Reise Limited Lenticular Sleeve (Blu-ray) (2 disc) - Blu-ray - Film - CDON.COM
Hobbiten - En Uventet Reise (3D Blu-ray) (4 disc) - 3D Blu-ray - Film - CDON.COM

Tror dere at det er kun versjonen til slutt som 3D-utgaven følger med?
Vil kanskje tro det, siden den utgaven har 4 disker og de andre 2. Eventuelt om "Lenticular Sleeve" har kun 3D og ikke 2D.
Innspilling i 48 bilder i sekundet gjør vel at 3D og 2D versjon ikke får plass på samme plate..

Takk for innspill :)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
11.691
2
38
Drammen
48fps kommer ikke til å komme på BD, og uansett så vil 3D versjonen være på en disk og 2D versjonen på en annen vil jeg tro.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
11.187
0
36
Vil tro det.
Peter Jackson er jo kjent for å gi ut "samme film" 4 ganger.
Så det vil mest sannsynlig foregå slik.

Hobbiten (nå)
Hobbiten Extended Edition (kommer?)
Hobbiten 48fps (kommer?)
Hobbiten Extended Edition 48fps (kommer?)

Hvis han vil presse ut flere filmer, kan han så kjøre på med en slik serie:

Hobbiten 3D (nå)
Hobbiten Extended Edition (kommer?)
Hobitten Extended 3D Edition (kommer?)
Hobbiten 48fps (kommer?)
Hobbiten Extended Edition 48fps (kommer?)
Hobbiten Extended 3D Edition 48fps (kommer?)

Og eventuelt 4k utgivelser osv....
Regner med de har planen klar i releasesystemet sitt allerede.

Er noe tilsvarende jeg husker fra LoTR-filmene.
Bare uten 3D og 48fps. Men dvd vs blu-ray vs std vs extended.
Så de fikk solgt "samme filmen" en 4 ganger mener jeg å huske.
dvd std
dvd ext
br std
br ext

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.576
0
36
Denne skal sees i 48fps, inntil den kommer for salg så blir det ikke noe kjøp for min del.

Tipper den kommer senere, hvorfor ikke liksom?

arbonax

Medlem
14 Jan 2013
176
0
0
_LarZen_ skrev:
Denne skal sees i 48fps, inntil den kommer for salg så blir det ikke noe kjøp for min del.

Tipper den kommer senere, hvorfor ikke liksom?
Kansje pga det er ingen ting som klarer å vise dette på hjemme fronten 8)

Stereo Light

Medlem
22 Nov 2010
780
0
0
Oslo
Visuelt sett så er dette en nydelig film, innholdsmessig så har den store utfordringer...

Stolt eier av tre figurer fra LOTR serien som fulgte med collectors edition, tror dessverre jeg hopper over denne

Spøkte med dama om at kommer det en extended edition herså bør det følge med koffein intravenøst. :p

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
11.187
0
36
arbonax skrev:
Kansje pga det er ingen ting som klarer å vise dette på hjemme fronten 8)
Men det kommer jo.
Blu-Ray var jo ikke normalt hjemme da LoTR kom.
Likevel får du BD Extended utgave av LoTR med kanon bilde og lyd.

Samme komme GARRANTERT til å skje med Hobbiten.

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.694
0
36
Jeg ser at hobbiten nå ligger ute i 1080p bluray rip på diverse illegale nedlastingssider. Noen som vet hvor folk har fått tak i den så tidlig? Kunne godt tenkt meg å kjøpe den så fort som mulig. :) Fikk ikke sett den på kino.

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.849
0
0
Østre Toten
Har sett at den ligger ute i full hd med DTS HD lyd alt. Release på er vel 08 april mener jeg det står hos cdon. Er forhåndsbestilt:)

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
48.456
0
0
37
Nord-Trøndelag
Flere som får se den eksklusive snikpremieren på : The Hobbit: The Desolation of Smaug ?

På kvelden den 24. Mars.

Under denne streamingen vil regissør Peter Jackson selv presentere eksklusive klipp, bilder fra settet og besvare spørsmål fra fansen. Visningen er eksklusiv og en unik kode må benyttes for å få tilgang. Koden kan kun benyttes en gang.

Jeg er tildelt en slik kode :) :) :)

olemt

Medlem
25 Des 2005
936
0
0
harman/kardon skrev:
Flere som får se den eksklusive snikpremieren på : The Hobbit: The Desolation of Smaug ?

På kvelden den 24. Mars.

Under denne streamingen vil regissør Peter Jackson selv presentere eksklusive klipp, bilder fra settet og besvare spørsmål fra fansen. Visningen er eksklusiv og en unik kode må benyttes for å få tilgang. Koden kan kun benyttes en gang.

Jeg er tildelt en slik kode :) :) :)
Ligger på Vudu til 20 dollar nå. Med litt ekstramateriale. Teller på knappene om jeg skal skippe bluray.

frelar6

Medlem
23 Nov 2012
24
0
0
Eirik84 skrev:
Ser på CDON at det kommer 4 forskjellige utgaver av Hobbiten på Blu-Ray:
Hobbiten - En Uventet Reise (Blu-ray) (2 disc) - Blu-ray - Film - CDON.COM
Hobbiten - En Uventet Reise Limited Steelbook (Blu-ray) (2 disc) - Blu-ray - Film - CDON.COM
Hobbiten - En Uventet Reise Limited Lenticular Sleeve (Blu-ray) (2 disc) - Blu-ray - Film - CDON.COM
Hobbiten - En Uventet Reise (3D Blu-ray) (4 disc) - 3D Blu-ray - Film - CDON.COM

Tror dere at det er kun versjonen til slutt som 3D-utgaven følger med?
Vil kanskje tro det, siden den utgaven har 4 disker og de andre 2. Eventuelt om "Lenticular Sleeve" har kun 3D og ikke 2D.
Innspilling i 48 bilder i sekundet gjør vel at 3D og 2D versjon ikke får plass på samme plate..

Takk for innspill :)
Tips: Den ligger rundt 50 kr billigere hos Elkjøp. Det gjelder alle utgavene.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.282
0
36
Eirik84 skrev:
Som jeg nevnte i første post så er det jo 4 forskjellige utgaver, men er det kun den som heter 3D+2D som har 3D-versjonen?

Søk - CDON.COM
Den kjøpte jeg i går på Platekompaniet=299 for 3 discer...2 discer til 3D utgaven og en til Blu-ray utgaven....