HMV legger inn padleårene de også.......

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
9.361
0
0
Veldig synd. En tur innom HMV hører alltid med når jeg er i London (eller andre britiske byer).

Men, jeg må innrømme at det er lenge siden internett ødela HMV (og Virgin Megastore) for meg. Tidligere var det store utvalget deres en attraksjon i seg selv, og jeg kunne lett tilbringe en hel dag på HMV og bare bla gjennom absolutt alt de hadde av CDer. Etter at Amazon og andre butikker dukket opp, var plutselig alt av musikk (og senere film) tilgjengelig med et par museklikk. Dermed ble det mest interessant å handle tilbudsvarer i butikkene. Det var sjelden at HMV var noe særlig billigere enn Amazon, i hvert fall på normalprisede varer. Men, kampanjetilbudene var ofte veldig gode, spesielt 2 for £10, 5 for £20 o.l. tilbud.

Etter at Amazon begynte med gratis frakt til Norge, har også disse tilbudene slitt mot Amazons priser. Så de siste gangene jeg har vært i London nå, så har jeg stort sett bare kjøpt store bokser som koster mer enn 200,- på Amazon, og vanligvis bare hvis de er på tilbud. Som regel tar jeg sjansen på å vente med å handle til jeg skal hjem igjen, siden butikken på flyplassen selger varene uten VAT.

Alt i alt forstår jeg godt at HMV sliter i konkurransen mot nettbutikker, og at det blir vanskelig å få butikken til å gå rundt. Veldig synd at det skal være sånn (men ikke synd nok til at jeg vil slutte å handle i den til enhver tid billigste nettbutikken). Om HMV forsvinner helt vil London definitivt være en attraksjon fattigere.

Millmaker

Medlem
21 Jul 2003
12.331
0
0
Og der var HMV under administrasjon og butikkene skal stenge.

Spøker for de kommende utgivelsene fra dem nå, tvilsomt om de blir levert.

eriaur

Medlem
15 Apr 2004
1.110
0
0
Amazon har vel ikke kommet med fysiske Megastores enda?

"If a hundred companies are doing something, and you're hundred and first, you're not really bringing any value to society. And, typically the business results are not very good for something like that.

"We want to do something that is uniquely Amazon, and if we can find that idea, and we haven't found that idea yet, we would love to open Amazon stores."

Vedlegg