HK AVR 247, hjelp til BiAmp med B&W CM8, CMC2, AWS10CM, CM1

fgnfgnfgn

Medlem
17 Feb 2011
12
0
0
Hei
Jeg har en HK AVR 247.

Har lånt med hjem komplett B&W 5.1 anlegg fra HiFi Klubben:
2x CM8 (front)
2X CM1 (bak)
1x CMC2 (center)
1x ASW 10CM (sub)
Da jeg var i butikken koblet de opp alt sammen, med unntak av CM1, det ble brukt noen mindre B&W bakhøytalere. Da virket alt og låt ganske bra med film på høyt volum.

Jeg fikk låne med hjem for å teste, men får det ikke til å virke:
Recieveren slår seg ut i "PROTECT"-modus å slår av.

Jeg har koblet sub i PRE-OUT SUBWOOFER
bakhøytalere i SURROUND
senter i CENTER
front i FRONT og SB/MULTI.

Jeg har forsøkt å resette kalibrering, og kun kjøre med front og senterhøytalerene, men recieveren gir seg alikevel.

På fronthøytalerene er det koblet på skinner mellom plussinngangene og mellom minusinngangene.

Hva gjør jeg galt?

Vedlegg

ahilmen

Medlem
21 Feb 2006
496
0
16
Åsane utenfor Bergen
Først må du være sikker på at receiveren din kan brukes med biamp, hvis den kan er det viktig å følge anvisningene i bruksanvisning. Skinnene mellom + og - må bort. Du kan jo sjekke om receiver går i protect uten biamp, men da må skinnene være på.

fgnfgnfgn

Medlem
17 Feb 2011
12
0
0
ahilmen skrev:
Først må du være sikker på at receiveren din kan brukes med biamp, hvis den kan er det viktig å følge anvisningene i bruksanvisning. Skinnene mellom + og - må bort. Du kan jo sjekke om receiver går i protect uten biamp, men da må skinnene være på.
Jeg kan bruke høyttalerene uten biamp, med skinnene, men er litt redd for å gjøre det siden avr'n kun leverer 50watt*7 i kanalene.
Jeg vet ikke, men tror CM8 trenger mer enn det.

exar

Medlem
7 Sep 2006
213
0
0
Forsterkeren din støtter ikke biamping. Sb kan kun benyttes i 7.1 oppsett eller til multisone. Du får protect på forsterkeren din pga du korslutter sb og front slik som du har kobet oppsettet ditt nå.

fgnfgnfgn

Medlem
17 Feb 2011
12
0
0
exar skrev:
Forsterkeren din støtter ikke biamping. Sb kan kun benyttes i 7.1 oppsett eller til multisone. Du får protect på forsterkeren din pga du korslutter sb og front slik som du har kobet oppsettet ditt nå.
Før jeg så kommentaren din koblet jeg opp SB og FRONT til fronthøytalerne, uten skinner. Det har ikke resultert i PROTECT, og ser ut til å virke fint. Jeg merker alikevel ikke noe forskjell fra å bruke dette eller kun FRONT.
Jeg har prøvd både med LOGIC 7 5CH og LOGIC 7 7CH.

Skjønner ikke noe.

BTW: hva er forskjellen mellom BiAmp og BiWire?
Det er BiAmp jeg er ute etter når jeg vil trekke større høytalere vha flere kanaler, slik som nå?

exar

Medlem
7 Sep 2006
213
0
0
Det er biamping du er ute etter. Slik du har koblet nå får høytaleren din 2 forskjellige signal. Diskant/mellomtone spiller signalet fra FRONT, bass spiller signalet fra SB. Hvis du skal bruke biamping må du kjøpe en forsterker som støtter dette.

Fra brukermanualen:
Surround Back/Multiroom Speaker Outputs: These speaker
outputs may be used either for the surround back channels in a 7.lchannel
home theater, or they may be reassigned to a remote room for
use with a multiroom system. When these outputs are reassigned for
multiroom operation, only a 5.1-channel configuration will be available in
the main listening room. Use the on-screen menu system to configure
these channels as desired.

fgnfgnfgn

Medlem
17 Feb 2011
12
0
0
exar skrev:
Det er biamping du er ute etter. Slik du har koblet nå får høytaleren din 2 forskjellige signal. Diskant/mellomtone spiller signalet fra FRONT, bass spiller signalet fra SB. Hvis du skal bruke biamping må du kjøpe en forsterker som støtter dette.

Fra brukermanualen:
Surround Back/Multiroom Speaker Outputs: These speaker
outputs may be used either for the surround back channels in a 7.lchannel
home theater, or they may be reassigned to a remote room for
use with a multiroom system. When these outputs are reassigned for
multiroom operation, only a 5.1-channel configuration will be available in
the main listening room. Use the on-screen menu system to configure
these channels as desired.
Ok, takk for det.
Da blir spørsmålet: er det forsvarlig å kjøre CM8 på 50 watt?
Ifølge B&W trenger høytaleren mellom 30 og 150 watt:
Experience the B&W CM8 - Bowers & Wilkins | B&W Speakers

exar

Medlem
7 Sep 2006
213
0
0
Det går greit å bruke forsterkeren på høytalerene, men for å utnytte potensialet i høytalerene er det anbefalt å ha mer effekt. Harman Kardon avr 247 har preout så du kan jo koble på en effektforsterker.