Hjemmekinoreciever med høy WAF

Homrul

Medlem
16 Feb 2011
9
0
0
Jeg ser etter en hjemmekinoreciever med høy waf. Jeg vil ha god kvalitet og hdmi 1.4, men innser at hvis den skal stå i stua må den også se bra ut. Det betyr en som er liten og helst sølvfarget eller en annen lys farge. Er det noen som vet om en slik finnes? Jeg fikk ikke noe oppløftende svar på hifi-klubben.

Kriller

Medlem
2 Apr 2007
6.804
0
36
48
Homrul skrev:
Jeg ser etter en hjemmekinoreciever med høy waf. Jeg vil ha god kvalitet og hdmi 1.4, men innser at hvis den skal stå i stua må den også se bra ut. Det betyr en som er liten og helst sølvfarget eller en annen lys farge. Er det noen som vet om en slik finnes? Jeg fikk ikke noe oppløftende svar på hifi-klubben.

Marantz er vel de reciverne med høyest waf, men dette er selvfølgelig en smaksak. 45cm bredde må du nesten regne med uansett, men høyden er de litt mer å velge i.

Marantz UK | AV Receiver

Purolatino

Medlem
20 Apr 2007
3.363
0
0
Dubious skrev:
jeg synes alle Denon forsterker er fine jeg da :smile:

nad er stygge som f* :roll:
Hei

Joda, synes Denon sine receivere ser bra ut jeg også, ihvertfall bedre enn Yamaha og Onkyo som etter mitt syn ser meget kjedelig ut, synes dog Yamaha har kommet seg noe. Men Pioneer og Marantz er i en klasse for seg selv når man snakker om "full seize" receivere.

Homrul

Medlem
16 Feb 2011
9
0
0
Gode forslag

Hei

Takk for gode innspill

Jeg ble forsåvidt tipset om Cara på HIFI-klubben, men den har verken lys farge eller hdmi 1.4, men jeg er enig i at den er skikkelig lekker. Synes dog den er litt i overkant dyr... :-?

NR1601 fra Marantz så veldig interessant ut. Den mangler tydeligvis litt kraft, men det er ikke i stua jeg har hjemmekinoen heller :)

Jeg burde kanskje ha opplyst om at jeg har 5.1 system; Cabasse iO2 med Dali Fazon sub 2(?) subwoofer.

Forøvrig har jeg Denon AVR-3310 til hjemmekinoen med 5.1 system; Dali Motif høyttalere og Cabasse Santorin 25 subwoofer. Jeg vurderer å sette denne recieveren i stua og heller kjøpe en annen til hjemmekinoen på tross av at den er litt større enn jeg hadde håpet for stuebruk.

merik82

Medlem
29 Apr 2010
1.242
0
0
36
Purolatino skrev:
Hei

Joda, synes Denon sine receivere ser bra ut jeg også, ihvertfall bedre enn Yamaha og Onkyo som etter mitt syn ser meget kjedelig ut, synes dog Yamaha har kommet seg noe. Men Pioneer og Marantz er i en klasse for seg selv når man snakker om "full seize" receivere.

Helt enig! Spesielt i det siste:)

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.595
0
0
48
Homrul skrev:
Vanskelig å komme unna Marantz SR-7005 i denne settingen:

Gøran

Medlem
2 Apr 2003
998
0
0
Homrul skrev:
Hei
NR1601 fra Marantz så veldig interessant ut. Den mangler tydeligvis litt kraft, men det er ikke i stua jeg har hjemmekinoen heller :)
Jeg har brukt Marantz NR1501 på stua siden den ble lansert og er egentlig veldig godt fornøyd. Var som deg på leting etter noe som ikke ble for stort, men som faktisk kunne gjøre en grei jobb til TV, noen serier og litt barnefilm med ungene.
Bruker den sammen med tre Focal Sib XL i front og to Sib bak, samt en SVS PB12 og er egentlig ganske fornøyd med løsningen. Leverer selvfølgelig ikke som kinoen i kjelleren, men det var ikke meningen heller. Med fornuftig deling og avlastning av fronter og moderat krav til lydnivå opplever ikke jeg noen problemer med effekt i min NR1501. Når det er sagt kommer den nok ikke til å erstatte Halo A21/A51 i kjelleren, men når størrelse (og pris) skal ned så må noe ofres.

Gøran