Hjemmekino i tilbygg: Nytt subsystem kommer snart: 16x21" Dipolbass!

Brusveen

Medlem
13 Mai 2010
2.546
0
0
Voss
Dette er jo helt rått en værs avforum medlem og kinobyggers våte drøm 8)

For og sei det slik eit bilde seier meir en 1000 ord:

edit: gratulerer med 100 sider :)

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.688
35
48
Kvinesdal
minhjemmekino.no
ROXY skrev:
Så nært ditt Nirvana - (les ferdig kino) er det kanskje seint å komme med en lett omskriving fra Ibsens "Brand", men synes dog at det passer på det intense og perfekte arbeidet du har lagt ned her:
Det du gjør, gjør fullt og helt, og ikke stykkevis og delt.
Beundrer ditt arbeid og ikke minst resultat.
:shock: Hadde vel ikke trodd at kinoen min skulle få folk til å sitere Ibsen. Men, jeg tar det med meg, og kommer ikke til å glemme det. Takker for din begavede kommentar!

ROXY skrev:
NB! Bare minner om "Convention on the Rights of the Child" § 32 Barnearbeid.
"Den må tidlig krøkes, som god krok skal bli" ( Dansk ordspråksamling fra 1506)

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.688
35
48
Kvinesdal
minhjemmekino.no
SannaX skrev:
Dette er bare nydelig! Veldig bra at en del av ekkoet forsvant da..kanskje det ikke er behov for mer tiltak. Ser forresten best ut med 3 stoler i front. Grattis :)
Takk, Chris!
Du er hjertlig velkommen tilbake på nytt besøk! Da med måleutstyr. Så kan vi sjekke om det lille ekkoet som er igjen vil ha mye effekt på lyden fra høyttalerne. Lønna får du i himmelen, men kanskje litt kinamat for de levende kunne friste? :mrgreen:

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
Hunsbedt skrev:
Kan du få sitte på med noen før det, så er det bare å komme! For galt at man skal sitte å vente på lappen, altså. :grin:
går jo ann det og, når blir sånn sirka første visning? :grin:

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
Hunsbedt skrev:
Blir når projektor og lerret er på plass (er jo bestilt). Så er det litt kobling i rackskapet også. Vil tippe 2-3 uker...
drar med meg varmepumpemontøren din om han har lysten :)

Michaelsand

Medlem
28 Apr 2006
2.709
0
0
42
Se der, da er du 99% ferdig :D

Har vært en "stille" leser her lenge, og syns det er litt trist at du nær ferdig stillelse. Men glad på dine vegne :)

Frister å ta en stopp, når jeg skal ned over Mandal senere i år, men skal ikke trenge meg på. Ser at det er 5 A4 sider, med gjester som skal først. Og når de 5 A4 sidene har vært der, så er du nok lei av besøk ;)

Kanskje neste år da ;)

MorJohan

Medlem
27 Mar 2005
1.406
0
0
Halden
Nedtur..... :)

Etter å ha lest hele tråden, må jeg si at jeg føler et tomrom.
Når jeg startet med å lese tråden,- så kunne jeg lese og lese, og det var stadig noe nytt. Har nå kommet til veis ende,- og må vente på dine oppdateringer,,,,

Det skal tillegges at jeg har kjøpt inn et par sixpacker som skulle fortæres i min stuehjemmekino,- men klarte ikke å rive meg løs fra prosjektet ditt,- hvilket medførte at jeg måtte bla meg tilbake dagen etter noen sider for å få med meg det jeg hadde glemt.... ;-) Når alkoholen går inn, så går vettet ut,- og det blir plass til mere øl....

Jeg er mektig imponert, Hunsbedt,- dette er "state of the art"! Og det er ikke fritt for at jeg har en del av dine løsninger i bakhodet.
Har en kjeller med et rom som er 6*9 meter,- og det er ikke fritt for at jeg grubler litt...

Uten at jeg har noe ønske om å kopiere rommet ditt,- så har du et utall tekniske løsninger som jeg har tatt meg den frihet å kopiere og lagre på datamaskinen. Håper det er greit!

Som du sikkert ser på min profil,- så er det ikke så mye å skryte av der,- med tanke på innlegg.
Jeg skriver vel når jeg har noe fornuftig å komme med,- men med den ekspertisen som er her på forumet,- så har jeg intet å bidra med. Jeg leser, nyter og holder kjeft.... :) Har man ikke noe fornuftig å komme med,- så la være...

Du nærmer deg slutten, nå. Jeg ser,- som sikkert alle andre på forumet, frem til at du kan snurre film.

Ønsker deg alt godt, Hunsbedt,- og nyt resultatet av flere års arbeid!

Take care

Mvh,
Morten

slendrian

Medlem
29 Apr 2010
689
0
0
30
Magisk !

Forelska meg helt i det blå lyset du har under stjernehimmelen. Prikken over i-en av hva angår helhet :D

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Jeg beundrer ditt pågangsmot, gjennomføringsevne, arbeidskapasitet og målbevissthet!

Vannvittig bra resultat. Når du anser deg for ferdig, syns jeg du skal ta en velfortjent runde med god film/musikk sammen med din andre halvdel.

quiltmaster

Medlem
25 Feb 2009
539
0
0
El Magico!

De fleste superlativene jeg kan komme på er vel allerede nevnt. Og det er litt synd at jeg med mitt begrensede ordforråd ikke kan tildele deg flere, for du fortjener alle de superlativene som finnes i boka!

sozo1976

Medlem
6 Jan 2011
119
0
0
Gratulerer! Du ble ferdig før meg :) Litt av et rush på slutten her må jeg si. Sinnsykt bra jobbet - med et fantastisk resultat. Man får prestasjonsangst av langt mindre... Dette har jeg lyst til å komme og ta en nærmere titt på en dag, ja!

arntost

Medlem
5 Feb 2008
1.507
0
0
Begynner virkelig å nærme seg premiere nå ja. Har vært en fryd å følge denne tråden og alle de løsninger du har valgt på det du har gjort. Bor ikke så langt unna så håper jeg kan få besøke deg en dag når det meste har roet seg ned. Nå håper jeg bare du og din familie virkelige kan nyte det til fulle. Ikke bare tenke forbedringer og oppgraderinger:neutral: ( Har nok vært der selv). Ønsker deg bare lykke til med flott kino. Måtte du og dine få mange timer med gode opplevelser der.

MisterMR

Medlem
24 Jul 2007
665
0
0
Vilken drømmekino du har fått till! Att sitta skönt tillbakalutad under stjärnorna och drömma sig bort till det varma ljudet från en LP-skiva kommer nog att bli helt obeskrivligt dejligt och avslappnande!
Grattis till en verkligt flott kino :-D !
Och förresten..tack så mycket för alla fina byggtips genom åren. Jag har haft god nytta av dina tips, framför allt i mitt kinobygge men också i mitt husbygge!

alkar

Medlem
25 Jan 2010
3.330
0
0
Det meste er sagt, sjef...Men dette prosjektet har gitt meg mange timer med glede og underholdning! Jeg håper det lar seg gjøre med et besøk en eller annen gang, for dette er en kino jeg virkelig har lyst til å oppleve. Fantastisk!

Kvindølen

Medlem
6 Des 2007
887
0
0
Har ikke nye superlativer å komme med her,men kan i det minste si

GRATULERER!

Håper jeg får snigt meg til en liten snarvisitt før storinnrykket kommer. :)