Hjemmekino i tilbygg: Nye surround og Atmos-høyttalere!

larsen-junior

Medlem
24 Jun 2009
30
0
0
oppslukt

Jeg må virkelig si at prosjektet ditt er fantastisk. Og jeg ser du har fått høre det noen ganger før.. Men du fortjener det. Har nå lest hele tråden igjennom lengre tid og fuølger stadig med på om det skjer nye ting. Meget spennende lesing, selv for en guttunge på 16.. :-D har en drøm om en gang å lage dedikert hjemmekino, planene ligger på vent bakerst i hode. En dag...!
Lykke til videre, gleder meg virkelig til fortsettelsen.

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.780
167
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Takker for fine ord, larsen-junior! Og velkommen til tråden min og på AVforum! Morsomt at byggetråden min kan være spennende. :)

Desverre så er det litt stille i kinoen på denne tiden av året, men jeg kommer sterkt tilbake i høst. Nå er det terassebygging og verksted som tar all tid...

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.780
167
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Har lovet å komme med litt bilder av terassen jeg har fått opp i vår. Så her er noen bilder av det jeg holder på med:

Først et bilde av sommerprosjektet i fjor. Nå er det helt ferdig, venter bare på at malerne skal komme og male baksiden av bygget. Bare det snart kan holde opp å regne...:evil:

attachment.php

Så var det litt bilder av årets terassebygging. Også her er det nesten bare maling som gjenstår. 30m spilerekkverk og 57 kvadratmeter terasse...

attachment.php

Det ble et lite "hull" i terassen:

attachment.php

Ingenting av tomtas fjell ble sprengt bort, og da må de som stikker opp bygges inn...:mrgreen:

attachment.php

Brukte en del tid på tenkepauser for å få til trappa. Mye som skulle klaffe:

attachment.php

attachment.php

Mange smådeler som skal til når trappen bygges slik:

attachment.php

Satte også opp en mindre trapp ned fra terassen fra siden av huset:

attachment.php

Reisverket under terassen er beiset svart. Dette fordi det skal settes opp hvitmalte skråespalier som vil skjule hulrommet under terassen. Et åttetoms bord skal så dekke de øverste bjelkene og kanten av terassebordene. Dette skal ikke opp før espalieren er på plass.

attachment.php

Så til det viktigste i år: Gulvet ble i dag støpt til det som skal bli verkstedet/snekkerboden min. 26 kvadrat med plass som man kan rote og støve så mye man bare vil i! :)
Dette blir et relativt enkelt bygg som jeg satser på at jeg får bygget ferdig utvendig i høst. Det MÅ bli ferdig, for her inne skal nemlig nesten alt resterende trearbeid til kinoen gjøres ferdig. Er kommet så langt nå i kinoen at jeg ikke kan fortsette og støve ned halve huset pga saging og bygging. Så dette gleder både min frue og jeg meg til! :)

attachment.php

Vedlegg

• IMG_3867.jpg
    IMG_3867.jpg
    228,8 KB · Sett: 707
  • IMG_3862.jpg
    IMG_3862.jpg
    308,1 KB · Sett: 2.059
  • IMG_3859.jpg
    IMG_3859.jpg
    275,9 KB · Sett: 951
  • IMG_3860.jpg
    IMG_3860.jpg
    321,7 KB · Sett: 733
  • IMG_3856.jpg
    IMG_3856.jpg
    365,2 KB · Sett: 1.174
  • IMG_3864.jpg
    IMG_3864.jpg
    301,7 KB · Sett: 1.250
  • IMG_3858.jpg
    IMG_3858.jpg
    323 KB · Sett: 1.595
  • IMG_3861.jpg
    IMG_3861.jpg
    295,3 KB · Sett: 2.118
  • IMG_3866.jpg
    IMG_3866.jpg
    344,8 KB · Sett: 674
  • IMG_3852.jpg
    IMG_3852.jpg
    292 KB · Sett: 714

Scrooge

Medlem
13 Feb 2006
16.436
0
0
+1!
Jeg koser meg over å se hvilken dyktighet og kreativitet som legges for dagen i Hunsbedt's prosjekt!
Veldig, veldig, veldig bra! :D

alkar

Medlem
25 Jan 2010
3.330
0
0
Stort pluss i margen for alt du har gjort, Hunsbedt! Gleder meg til å se snekkerboden din ferdig! Du har laget en særdeles inspirerende tråd, der mange gode ideer skal "lånes" på sikt. :) Rett og slett dødsbra jobba! Ingen tvil om at du er en nevenyttig mann. Håper du får tid til å sette deg ned og nyte terassen med familien din også.

b3nd1k

Medlem
8 Okt 2009
6.287
0
36
Hvert stille en god stund her nå, men du har gjort det igjen!!
Amazed by your skills Master! :D

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.780
167
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Takker alle for positive tilbakemeldinger!

@ akto: Morsomt at byggingen min kan inspirere. Bare rapp i vei! :)

@ Scrooge: Takk! Men hadde du sett meg under byggingen hadde du nok ikke blitt imponert. Det går nemlig veldig sakte, og med mange småbommer underveis.
Men med litt fremgang hver dag blir man jo ferdig etterhvert...

@ alkar: Skal se om det ikke blir noen bilder av snekkerboden etterhvert. Og ja, det har blitt litt tid til å nyte slaraffenlivet på terassen også...:-D

@ b3nd1k: Takker og bukker!

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.050
20
38
41
Flott arbeid! Jeg skulle ønsket jeg hadde det samme pågangsmotet :)

Michaelsand

Medlem
28 Apr 2006
2.709
0
36
44
Steike så kult det ble med det hullet i terrassen :D Du er neve dyktige mann ;) Må kanskje leie deg inn når jeg skal kjøpe meg hus og pusse opp en gang :p

SannaX

Medlem
20 Jan 2007
8.305
0
36
Utrolig bra jobb! At ikke du er håndverker er et tap for den bransjen. Madamen synes det var superflott :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Satan, dette var helt sjukt og pokker så fint hjem dere har. Veldig imponert over arbeidet du har lagt igjen her, du skal ha kreditt for at du deler dette med oss for dette var nydelig stykke arbeid. :)

ErikE

Medlem
15 Aug 2008
573
0
16
Stod opp i dag, spiste litt mat, slår på pc... Nå er kl 18.40 og jeg er sulten som et dyr, men klarte ikke å legge fra meg tråden. Du imponerer stort. Kan ikke si annet enn at jeg digger uteplassen din. Kinoen er jo også bare helt utrolig. Blir veldig spennende dette. Egen snekkerbod hadde jo også bare vært en drøm!

Har også et spørsmål. Hvor er det hylle systemet du skal ha i det tekniske skapet ditt kjøpt?
Skal selv bygge et slikt skap og hadde tenkt og bygge i tre, men man blir jo liksom litt låst da med tanke på og kunne ender høyder etter hvert som man bytter ut komponenter. Dette systemet så jo ideelt ut til dette bruket.