Den 12. oktober kom Kjetil fra Lyngdal og hentet mine gamle Tangen-subber. Selv om jeg ikke hadde noe behov for å selge dem, så kan man ikke spare på alt. Spesielt ikke kasser i kjøleskap-størrelse. Så jeg tenker de får en grei tilværelse hos Kjetil. Når han har alt av forsterkere på plass, med DSP, er det jo stor sjanse for at han vil få en oppgradering av lyden. Er veldig spent på hvordan det blir hos han!
Og i går startet ombyggingen av kinoen min. I den forbindelse åpnet jeg døra til rommet bak lerretet for å frakte inn og ut ting. Den har ikke vært åpna på et par år og det var greit å se at alt så ok ut inni karmene!
Jeg vurderer å fjerne scenemoltonen over Glavaen, og erstatte den med høyttalerstoff. Moltonen ødelegger dempingen siden den er for tett.
Hjørnene har en dybde på 55-60cm, og på utsiden av høyttalerne er det fra 15 til 30cm. Takhimlingen må også ned for å få god nok høyde.
Det skal bygges ny lerretsvegg og maskeringsløsninger.
Her er himlingen som må bort:
Alt er revet nå bortsett fra ventilasjonskassen. Den er også i veien, og inntaket skal plasseres på loftet. Jeg har faktisk et hull ned til luftkanalen på loftet rett over. Det ble brukt til å kjøre ned luft fra kjøleanlegget. Jeg kan muligens ta lufta inn på loftet da, og bare lede den ned der. Må måle opp i morgen og se om det går. Får jeg fjernet alt i taket har jeg 80cm dybde, 226cm høyde og ca 350cm bredde å plassere opp alt på, inkludert centerstack.