Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

kenti

Medlem
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Jeg må selvfølgelig føye meg inn i rekkene her, og gratulere med ferdigstilt kino som få, om noen, i Norge kan matche. Det ser helt fantastisk ut!

Har fått med meg den heftige oppmerksomheten kinoen din har fått i media også, noe som må være veldig morsomt :) Og vel fortjent!

Det har vært veldig moro å følge tråden din med alle de finurlige løsningene, på både store og små utfordringer.

Nå begynner en ny epoke, tweaking av lyd og bilde. Og du kan i allefall trøste deg med at det aldri vil ta slutt :D

PS! Basert på video-intervjuet virker du på meg som en veldig trivelig kar. Må ha noe med dialekten å gjøre :)

Mori

Medlem
16 Des 2005
7.533
0
0
Føyer meg in i rekken av gratulanter :)

Meget pen og gjennomført kino, om jeg har anledning til så tar jeg gjerne en kjøretur en gang du inviterer til demo.

Den stjernehimmelen din er bare helt utrolig lekker !

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
kenti skrev:
Jeg må selvfølgelig føye meg inn i rekkene her, og gratulere med ferdigstilt kino som få, om noen, i Norge kan matche. Det ser helt fantastisk ut!

Har fått med meg den heftige oppmerksomheten kinoen din har fått i media også, noe som må være veldig morsomt :) Og vel fortjent!

Det har vært veldig moro å følge tråden din med alle de finurlige løsningene, på både store og små utfordringer.

Nå begynner en ny epoke, tweaking av lyd og bilde. Og du kan i allefall trøste deg med at det aldri vil ta slutt :D

PS! Basert på video-intervjuet virker du på meg som en veldig trivelig kar. Må ha noe med dialekten å gjøre :)
Takk for fine ord, kenti!
Har allerede begynt på tweakingen, men håper at jeg kan få til å slappe litt mere av nå etterhvert. Har masse små og større forbedringer jeg kan gjøre, men litt av det er avhengig av økonomi, så tingene faller nok på plass etterhvert selv om noe kan ta litt tid. :)

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Mori skrev:
Føyer meg in i rekken av gratulanter :)

Meget pen og gjennomført kino, om jeg har anledning til så tar jeg gjerne en kjøretur en gang du inviterer til demo.

Den stjernehimmelen din er bare helt utrolig lekker !
Takker! Du er velkommen til demo på søndag (11-14) om det skulle passe. Hvis ikke så blir det nok mange muligheter i juni og juli! :)

Mori

Medlem
16 Des 2005
7.533
0
0
Takk for tilbudet, men passer dessverre ikke da svigers er på besøk. Og da de kommer fra det store utland så er det ikke så ofte vi treffes, så da må (og skal) familien prioriteres :)

Satser på at det passer bedre litt uti juni.

Thomse

Medlem
29 Jan 2010
464
0
0
Masterpiece.. Deluxe..

Ekte Fullblods Hjemmekino... I tidenes hus... På tidenes eiendom... Og i den beste dalen... Gratulerer meget med tidenes hjemmekino... Ble til slutt et mesterverk, av en sykt god postman... :D

Gleder meg å svippe innom her en vakker dag!:roll:

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.985
25
48
kenti skrev:

Videointervju?

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.663
1
0
Det er jo egentlig lite å tilføye, de fleste superlativer er allerede brukt, men gratulerer med vel overstått bygging. Det har vært veldig artig å følge fremgangen fra dag 1!

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Thomse skrev:
Ekte Fullblods Hjemmekino... I tidenes hus... På tidenes eiendom... Og i den beste dalen... Gratulerer meget med tidenes hjemmekino... Ble til slutt et mesterverk, av en sykt god postman... :D

Gleder meg å svippe innom her en vakker dag!:roll:
Det var da ikke måte på skryt! Tusen takk!
Og selvfølgelig må du ta turen innom en gang. Det er bare å ta kontakt gjennom PM! :grin:

sirant skrev:
Videointervju?
Her: Sjekk den hjemmekinoen! - farsund

tols1 skrev:
Det er jo egentlig lite å tilføye, de fleste superlativer er allerede brukt, men gratulerer med vel overstått bygging. Det har vært veldig artig å følge fremgangen fra dag 1!
Takker, Thorstein!
Du er den viktigste bidragsyteren i tråden min, med flere byggetips enn de fleste. Setter utrolig pris på det, og håper inderlig at du snart får kommet deg ned på besøk. Så tusen takk for alle gode innspill til nå, og velkommen på besøk (Forhåpentligvis snart)! :grin:

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
Da har jeg endelig fått bedømt dette med mine egne ører og øyner :mrgreen: det er det sykeste rommet jeg har vært med på! lyden var fantastisk bra, og at frontene klarte å prestere så mye punch i det store rommet var og ganske utrolig :D det er ikke siste gang jeg kommer til å befinne meg i det rommet 8)
første intrykket var et stort, breit smil fra både meg og min kompis; Kristofferpedersen. etter musikk og film med 3D skulle vi hjem og sitter nå igjen med en rå følelse som sier "sånn vil jeg og ha det når jeg blir eldre :mrgreen: "

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
NorwegianGoose skrev:
Rå hjemmekino! Men når kommer "min-hjemmekino" presentasjon? Venter i spenning :)
Holder på med bilder til Min Hjemmekino, og redigering av disse i Photoshop! Prøver å få til litt skarpere og litt bedre bilder til dette (samt redigere bort små byggetabber:mrgreen: ), og slikt tar jo tid...

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
joakimpatos skrev:
Da har jeg endelig fått bedømt dette med mine egne ører og øyner :mrgreen: det er det sykeste rommet jeg har vært med på! lyden var fantastisk bra, og at frontene klarte å prestere så mye punch i det store rommet var og ganske utrolig :D det er ikke siste gang jeg kommer til å befinne meg i det rommet 8)
første intrykket var et stort, breit smil fra både meg og min kompis; Kristofferpedersen. etter musikk og film med 3D skulle vi hjem og sitter nå igjen med en rå følelse som sier "sånn vil jeg og ha det når jeg blir eldre :mrgreen: "
Takker for besøk av to unge herrer som kom på moped ens ærend fra Lista i dag!
Det var virkelig to kunnskapsrike tenåringer som var på befaring. Jeg var ikke i nærheten av deres nivå når jeg var på samme alder på søttitallet! :-D

Dere er velkomne igjen ved en senere anledning, da med litt bedre forberedelser (undertegnede holder seg hjemme) slik at vi får litt bedre tid. En og en halv time blir litt lite når man skal presentere litt forskjellige ting...:)

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
Hunsbedt skrev:
Takker for besøk av to unge herrer som kom på moped ens ærend fra Lista i dag!
Det var virkelig to kunnskapsrike tenåringer som var på befaring. Jeg var ikke i nærheten av deres nivå når jeg var på samme alder på søttitallet! :-D

Dere er velkomne igjen ved en senere anledning, da med litt bedre forberedelser (undertegnede holder seg hjemme) slik at vi får litt bedre tid. En og en halv time blir litt lite når man skal presentere litt forskjellige ting...:)
Kanskje litt lite, men det var mye flott å se å høre på tiden vi fikk :-D så takker så mye! til dere som ikke har sett det "live", så er det mye bedre enn på bildene :mrgreen: gleder meg allerede til neste demo!

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Holder fremdeles på med noen småting i kinoen. Har blant annet fått min Logitech Harmony 1000 opp å gå. Det er mye igjen å programmere på den, men har i hvertfall lagt inn alle apparater som skal styres. Det var relativt enkelt å finne alle apparater i databasen. :)

Og så har jeg endelig fått laget et skikkelig oppheng til projektoren. Fikk igjen glimrende hjelp av Mr Eriksen, som også hjalp meg med maskinering og ide til skyvedørslåsen.
Opphenget måtte spesialbygges, siden alle vanlige oppheng bygger for mye ned. Sony sitt oppheng er for eks 17cm høyt. Jeg ville ha projektoren så nærme taket som mulig på grunn av takhøyden over bakre platting er lav. Det nye opphenget bygger bare 5cm ned fra taket, og er i tillegg justerbart i alle fire retninger (høyde, sideveis, tilt og vipp, for de som forstod det...). Her er bilder av den nye DIY-innretningen:

Gammelt og nytt oppheng:

Det nye opphenget har en slags vingemuttere for lett å kunne justeres:

Det bygger ikke mer enn 5cm mellom projektor og tak, og det er jeg godt fornøyd med:

Pussing og lakkering, med matt ovnslakk:

Projektoren henger fra hanebjelken på loftet over kinoen i 10mm gjengestaver. Dermed er den ikke utsatt for vibrasjoner fra taket i kinoen. Gjengestaven er utstyrt med rørisolasjon på de nederste 12cm slik at ikke varm luft eller lyd skal lekke ut gjennom opphengsrøret. I tillegg sitter det en trering nederst som styrer gjengestaven inn mot midten av røret:

Vedlegg