Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

ICE_84

Medlem
7 Okt 2007
632
0
0
!!GRATULERER!!

Har fulgt tråden din (i det stille) over lang tid.
Du har mange fine "Reodor Felgen" løsninger som flere kan ha bruk for...
Spørsmålet er bare om vi får det til å se like gjennomført ut.

!!GRATULERER!!

Johnnygrandis

Medlem
29 Feb 2008
1.898
3
38
Gratulerer ! Fantastisk fornøyelig å følge byggingen - Og resultatet er jo som nevnt tidligere bare helt utrolig, hatten av og god sommer !

Lolas

Medlem
6 Mar 2010
976
0
0
Se der ja. Gratulerer så meget Arve! Well done! Haha jeg vet ikke hva mer jeg kan si, for det er så sykt bra jobbet :mrgreen:

Fornjot

Medlem
14 Aug 2012
55
0
6
Gratulerer!

Får vel bare slenge meg på bølgen jeg også; har fulgt med i det stille, da jeg ikke har så mye konstruktivt å omme med i en tråd som din :)

Så derfor:
Gratulerer så mye med ferdig kino, og til massiv eksponering i diverse aviser!

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.725
106
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Takker for alle de fine tilbakemeldingene jeg har fått, folkens. Nå blir det litt roligere utover sommeren, før jeg kommer tilbake med noen småprosjekter som skal ordnes. Har en liten vei å gå enda når det gjelder automatiseringen. Da tenker jeg på motorisert sceneteppe og maskering. Så selv om byggingen er ferdig vil det nok ikke bli helt rolig til vinteren igjen. I tillegg til dette blir man jo aldri helt ferdig med verken lyd eller bilde...:)
Så jeg sier igjen: TUSEN TAKK for alle fine ord og kommentarer, det har vært utrolig givende med så mye positive kommentarer fra dere mens jeg har holdt på med byggingen de siste snart fire årene...:-D

MorJohan

Medlem
27 Mar 2005
1.406
0
36
Halden
Gratulerer!

Jeg føyer meg på i rekken av gratulanter! Det er en fantastisk kino du har skapt,- og nå unnes du virkelig gleden av å nyte fruktene!
Tusen takk for at jeg har fått følge en unik byggetråd,- håper du legger ut litt om disse "småprosjektene" dine også når anledningen byr seg!

Mvh,
Morten

Nabon

Medlem
22 Mar 2009
1.123
0
0
Tusen takk Hunsbedt for mange fine morgenstunder der barna står opp før barnetv er startet der jeg kan sette meg ned med padden, en god kopp kaffe og byggetråden din. Kos deg og nyt skaperverket!

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.725
106
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Counterpointer skrev:
Arve, du hadde jo noen planer om 35mm kinoprojektor (du har vel en stående). Hva er planene med det?
Kinoprojektoren står fremdeles trygt forvart oppe i garasjen. Planene for den ble nok litt for ambisiøse. Det er flere problemer med en slik installasjon. Det første er at projektoren tar en del plass, det hadde blitt litt trangt i det tekniske rommet bak kinoen. Varme er nok også problematisk, selv om det kunne la seg løse. Lampen (3500W) er alt for kraftig for lerretsstørrelsen/kort avstand, så det er også et problem. Løsningen her er muligens å kjøre den ned på minimum. Men det største problemet er altså tilgang på film. Vet at det er noen som sitter på filmkopier, men stort sett er det vanskelig å få tak i dette (tar muligens feil her, men det er det intrykket jeg har fra div forespørsler).

Problemer er til for å løses, så selv om planene var luftige, kan det la seg gjennomføre. Men da som et senere prosjekt, når andre, viktigere ting er fullført (maskering og forteppe som skal automatiseres, samt kjøling/AC av kinoen). Så inntil videre må nok 35mm-utstyret lagres.
Som en ivrig leser av tråden min så var det jo alikevel morsomt at du husket mine "luftige" planer om dette...:)

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
0
rovik skrev:
Gratulerer med en kjempeflott kino
Må bare slenge meg på alle gratulasjonene her Arve, det har vært en lærerik reise, med din presentasjon i detalj fra dag en.
Gratulere igjen men en kino i millionklassen 8) og takkfor en fantastisk reise du har delt med oss. Håper du får mang en god stund der.
Du er ett multitalent mann 8), så stå på men små smarte løsninger :D :wink:

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.725
106
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Gunnar skrev:
Gratulerer! Det er kanskje ikke så lett å gå inn i kinoen uten å ta på arbeidsklær?:)
Der er jeg redd for at du traff spikeren på hodet. Det vil vel alltid bli ting man ikke får ferdig eller er fornøyd med. Og da sitter man der, med lysten til å gjøre noe med det, uten å kunne slappe av. Evnen til å kunne slappe av må nok tillæres på nytt...:mrgreen:

Ellers: Takk igjen for alle fine ord fra dere! Har i dag også fått lese innleggene om kinoen i to av lokalavisene her, der jeg breier meg godt over mange spalter...8)

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.199
275
83
Gratulerer

Har lest alle artikler i fvn, agder, favis og Watt, kan bare si Gratulerer!
Dette er helt rått. Håper snart på demo ;)

Mvh Jan Einar