Counterpointer skrev:
Arve, du hadde jo noen planer om 35mm kinoprojektor (du har vel en stående). Hva er planene med det?
Kinoprojektoren står fremdeles trygt forvart oppe i garasjen. Planene for den ble nok litt for ambisiøse. Det er flere problemer med en slik installasjon. Det første er at projektoren tar en del plass, det hadde blitt litt trangt i det tekniske rommet bak kinoen. Varme er nok også problematisk, selv om det kunne la seg løse. Lampen (3500W) er alt for kraftig for lerretsstørrelsen/kort avstand, så det er også et problem. Løsningen her er muligens å kjøre den ned på minimum. Men det største problemet er altså tilgang på film. Vet at det er noen som sitter på filmkopier, men stort sett er det vanskelig å få tak i dette (tar muligens feil her, men det er det intrykket jeg har fra div forespørsler).
Problemer er til for å løses, så selv om planene var luftige, kan det la seg gjennomføre. Men da som et senere prosjekt, når andre, viktigere ting er fullført (maskering og forteppe som skal automatiseres, samt kjøling/AC av kinoen). Så inntil videre må nok 35mm-utstyret lagres.
Som en ivrig leser av tråden min så var det jo alikevel morsomt at du husket mine "luftige" planer om dette...