Hjemmekino i tilbygg: 8 stk Beyma 21" i porta kasser på plass!

MisterMR

Medlem
24 Jul 2007
665
0
0
Jag läste i artikeln att ni justerade blandningen mellan Darbee Darblet och projektorns reality creation och att bilden blev flera hack bättre.
Jag vet ju att det inte går att använda en projektors inställningar på en annan projektor men det skulle ändå vara intressant att pröva samma värden hos mig och se vad som händer med bilden.
Tror du att du har möjlighet och tid att se efter hur många % ni ställde in DD på och vilket värde RC fick? :)
Använder du olika värden för olika fimer?

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.725
106
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Skal sjekke dette ut i morgen, MisterMR. Men jeg er rimelig sikker på at mine data ikke er kompatible med din projektor. Alle projektorer er litt forskjellige i kalibreringsverdiene, og derfor er det ikke sikkert at mine innstillinger passer på din.
Når verdiene fastsettes bør de vel brukes på alle filmer. Men innstillingene kan godt varieres på de forskjellige kildene, for eks BD og Tv-tuner. I tillegg kan det også være krav til forskjellige innstillinger når man kjører 3D. Men dette emnet vet sikkert mange andre mye mer om, og Gorm er den som vet mest, siden det var han som kalibrerte min projektor. :)

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.725
106
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Jeg ble ferdig med bordbyggingen i helga. Dermed var det siste prosjektet unnagjort i denne omgang. Jeg kommer muligens til å installere et kjøleanlegg i sommer, da vil dette komme opp som et eget byggeprosjekt her, men nå er det ellers bare småplukk igjen.

I går kjørt jeg demo for alle som ville komme fra min lokale byggleverandør. Det er ikke til å unngå at kinoen min har blitt en snakkis, og det har vært noen som har hatt veldig lyst til å komme opp for å se. Tror de fleste ble godt fornøyd med titten, og det var morsomt å gi tilbake noe for all den gode servisen jeg har fått fra dem...:)

I dag ble det også en liten happening i kinoen. Jeg hadde invitert opp Kino og kultursjefen i Kvinesdal kommune, Jan Schou. Og han hadde tatt med seg det som kan krype og gå av journalister i distriktet. Så nå får jeg dekning i to av lokalavisene her nede, samt deres respektive nettaviser og en uavhengig side, og lokalradio, og dennes nettside.
Jeg kjenner de fleste godt, og det var en lystig gjeng som kom opp for å ta en titt...:grin: Fruen hadde laget til vafler og rundstykker, og det ble noen særdeles hyggelige timer både i kinoen og rundt bordet.

Her er de siste byggebildene av bordene, samt litt bilder fra kinoen slik den ser ut nå:

Frontramme trukket med høyttalerstoff:

Sidene på bordunderstellet ble trukket i molton. Nå har jeg bare småbiter igjen av moltonen jeg kjøpte. Merkelig at det skulle bli akkurat nok...

Som man kan se er det litt plass å gå på ut til trinnene fra bakre platting. Så hvis jeg ønsker det, kan en stol til flyttes inn i fremste rekke. Da settes det ene bordene inn i midten på bakre rekke, mens det andre settes i midten foran.

Vedlegg

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Dette er helt sinnsykt, må takke for mange flotte bilder og gleder du har gitt oss i denne tråden. Jeg synes du har vært helt overlegen på denne kinoen, bare å sette opp demoer så kommer folk fra nær og fjærn skal du se. :)

Welldone, tar av meg hatten. :)

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
ja nå skjønner jeg du skal nyte det, fordi det hadde jeg og virkelig gjort! :-D får komme meg opp så fort jeg får tid etter eksamen :mrgreen:

b3nd1k

Medlem
8 Okt 2009
6.287
0
36
Gratulerer så mye, all skryt og oppmerksomhet kinoen din har fått er vell fortjent! :)

Halair

Medlem
13 Nov 2012
1.029
0
0
Se der ja, da var bordene på plass 8)
Gratulerer med et fantastisk prosjekt - nyt det...lenge!

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
36
Du er herved genierklært!

Nydeleg hus, kino og full pakke. Sikkert gode vafler og:)

Edit: Det har du vel vert lenge:)

slendrian

Medlem
29 Apr 2010
689
0
0
30
Kjenner jeg ble litt tom for ord.
Har vært utrolig spennende og fulgt med på tråden din. Utrolig mange gode tips, enkle forklaringer og ikke minst. Masse kanon-gode bilder :razz:

Takk for en fenomenal tråd. Og kos deg masse, masse med kinoen din. Vel fortjent !!!

Captain Kirk

Medlem
26 Apr 2012
729
0
0
Bergen
GRATULERER!!!:mrgreen:
Takker for fantastisk god tråd som jeg har lest flere ganger. Den ble mildt sagt nydelig og du er den vel unt:-D
Det meste er vel blitt sagt allerede,men nok en gang,gratulerer:wink:

Darthmaniac

Medlem
11 Jul 2008
364
0
0
Gratulere

Kjempe stolt av sambygdingen,Enorm tråd og arbeid du har lagt ned her.Nå er det bare det gøye igjenn finne den perfekte lyden som vil være en utfordring med det lydbilde og trøkke du har i dag.:mrgreen: