Hjemme hos Devil. Noe eldre, men ikke for gammel til å ha det gøy med A/V.....

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.961
210
63
Viken
minhjemmekino.no
Oppsett i stua
20200419_114508.jpg
20200419_114518.jpg
20200419_114432.jpg

• Like
Reactions: BEF and Hunsbedt

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.973
33
48
Takk for svar! aha, da ser jeg litt mer hvor J---a store de JBL ene er!!!! hahah!!

Stueoppsettet ditt minner mer om åssen sofaen min står ja.. Jeg har dali oberon rundt baut og surround høyttalerne på sideveggene for lytteposisjon... Da kunne det kanskje være et alternativer med enten in ceiling eller etpar on wall i taket rett over lytteposisjon?

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.961
210
63
Viken
minhjemmekino.no
Ja, on-wall har jeg valgt men har du mulighet til hull i taket vil jo også in-cealing fungere fint. Bli litt dårlige bilder pga motlys fra vinduet, men høyttalerne jeg bruker er Monitor Audio Apex A10

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.381
32
48
Husker den kinoen var skikkelig sikle-faktor for meg. Var den ikke med i en reportasje også? Lekkert det stueoppsettet også. Livet er sikkert enklere med mer minimalistisk stuestereo som du har nå :p

• Like
Reactions: devilej

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.961
210
63
Viken
minhjemmekino.no
Den gangen hadde vi et lytterom og tv-stue ved siden av. Den gamle tv-stuen er i dag kontoret til kona, så lytterommet gjør nå isteden nytten som kombistue.
Stemmer at jeg hadde et par reportasjer den gangen

• Like
Reactions: americanFord

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
Har i alle år stort sett holdt meg til Yamaha, men fant ut at det er på tide å bytte. Har derfor en Pioneer SC-LX901 på vei

Frisk satsing , blir moro å høre hvordan du liker den
Jeg hadde Pioneer selv noen år , og spesielt LX85 låt egentlig meget bra Minuset den gang var EQ mulighetene under 63 hz som var noe mangelfull. Mulig det er utbedret nå.

Du får holde oss oppdatert

Sent from my iPhone using Tapatalk

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.961
210
63
Viken
minhjemmekino.no
Bortreist i helgen, men fikk testet litt uten kalibrering før vi dro. Imponerende førsteinntrykk. God kanalseparasjon og brutal basskontroll på LFE. Litt annen lydfilisofi enn Yamaha. Modellen LX901 er jo noen år gammel allerede, men siden jeg nå kjører 7.1 med 1080 pj spiller det ingen rolle. Høy morrofaktor på film med Kl.D power i receiver da alt blir mer kontant, og krefter nok til å ikke føle behovet for ekstern effekt.
Jeg byttet ut SVS 12.2. med Paradigm Signatur 1 som jeg også hadde stående. Den har egen RK via pc, så Pioneer kan sende ubehandlet signal på LFE. Den har 6 stk 8" elementer og en forsterker som leverer 3500 watt. Går ikke fullt så dypt som SVS, men er desto mer brutal oppover.
Har ikke gått helt bort fra SVS da jeg har bestilt en SB3000 til stua hvor Paradigm sto tidligere :)

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Torolan

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
Høres jo lovende ut dette ja Ja de klasse-D modulene til Pioneer leverer meget bra . Husker også at jeg kuttet å bruke effekttrinn på Monitor Audio GX 300 når jeg fikk LX85. Den hadde meget god pre del også. Den store fordelen med Yamaha er at man beholder lyden mens man gjør alle mulige innstillinger. Da blir det så mye lettere å høre virkningene av justeringene. Det er det ingen andre som fikser like bra .

Sent from my iPhone using Tapatalk

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.961
210
63
Viken
minhjemmekino.no
Ja, Yamaha er gode på rk, men siden Stereofil selger LX901 til en hyggelig pris ble jeg fristet til å prøve. Hadde en LX88 til test for 4-5 år siden, og husker at den var god på film.

• Like
Reactions: Torolan