Hjemme hos Devil. Noe eldre, men holder koken....

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Ja her handles det fortsatt endel film. Har en som nærmer seg 12 år, og han fråtser i gamle gofilmer. Mye av dette ligger ikke ute for streeming
Hvor er det du gjør innkjøpene av film for tiden? Hørt om Skvis.no før, virker som bra utvalg der også. :)

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.939
19
38
Hei Einar! Godt å ha deg tilbake! Åssen ble det med Seas prosjektet til kinoen? er dette i drift?

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.914
108
63
Østfold
minhjemmekino.no
Prosjektet er i høyeste grad fortsatt et prosjekt......
Grunnet oppussingsbehov i hele 2.etg har kinoen måtte nedprioriteres inntil videre, men har et håp om å komme igang om ikke lenge. Høyttalerne må bare monteres, så er de klare til bruk

• Like
Reactions: Zeke1983

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.939
19
38
Prosjektet er i høyeste grad fortsatt et prosjekt......
Grunnet oppussingsbehov i hele 2.etg har kinoen måtte nedprioriteres inntil videre, men har et håp om å komme igang om ikke lenge. Høyttalerne må bare monteres, så er de klare til bruk
sånn er det bare i perioder.. man prioriterer og det må man bare.!

Men kan du fortelle litt om hvordan du etterhvert ser for deg dette systemet i drift?

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.914
108
63
Østfold
minhjemmekino.no
Seas prosjektet består av identiske front og center som vil drives av hver sin Hypex PSC2.700D. Det er aktiv deling mellom bass og coax mellomtonen. Diskanten får et passivt filter.
Når det gjelder surround og atmos har jeg ikke bestemt meg helt enda. Grunnet begrenset takhøyde må atmos felles inn. Til surround vurderer jeg Seas selvbygg, men har ikke bestemt meg. Dette med tid er alltid en utfordring, og jeg blir litt vel avhengig av hjelp i disse prosjektene.
Suber ender nok med selvbygg. Det er enklere da kun ett element skal temmes. Har lyst til å bruke samme basselementer som i frontene.
Elektronikken har jeg ikke tatt noen avgjørelser rundt enda. Først må rommet bygges

• Like
Reactions: Zeke1983

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.360
26
48
Spennende prosjekter på gang! Identisk front og center virker fornuftig. Seas er det heller ikke noe å si på. Nytt dedikert rom også? Kult.

Det Kan sikkert føles som en evighet før ting er ferdig, men veien er jo målet? ;)

Kommer til å følge med her fremover. God helg.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.939
19
38
Seas prosjektet består av identiske front og center som vil drives av hver sin Hypex PSC2.700D. Det er aktiv deling mellom bass og coax mellomtonen. Diskanten får et passivt filter.
Når det gjelder surround og atmos har jeg ikke bestemt meg helt enda. Grunnet begrenset takhøyde må atmos felles inn. Til surround vurderer jeg Seas selvbygg, men har ikke bestemt meg. Dette med tid er alltid en utfordring, og jeg blir litt vel avhengig av hjelp i disse prosjektene.
Suber ender nok med selvbygg. Det er enklere da kun ett element skal temmes. Har lyst til å bruke samme basselementer som i frontene.
Elektronikken har jeg ikke tatt noen avgjørelser rundt enda. Først må rommet bygges

Var plutselig litt usikker på åssen de så ut om det var 3 eller 4 elementer, men huska feil, så dette er jo enda tøffere! :) utrolig tøffe med hypex da, uante muligheter med dsp!

gleder meg til å se de i rommet etterhvert! Seas er helt utrolig tøffe, og når man bruker coax så blir det jo veldig anvendelig i de fleste stuer til både atmos og surround!!

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.914
108
63
Østfold
minhjemmekino.no
Kinorom prosjektet har ligget dødt en stund uten at jeg har brydd meg så mye om det, men nå som AVF er oppe å går igjen merker jeg at det klør litt i fingrene etter å komme i gang. Det gir et lite spark bak når folket på AVF viser interesse, og man ikke bare surrer rundt i sin egen boble......

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.939
19
38
Kinorom prosjektet har ligget dødt en stund uten at jeg har brydd meg så mye om det, men nå som AVF er oppe å går igjen merker jeg at det klør litt i fingrene etter å komme i gang. Det gir et lite spark bak når folket på AVF viser interesse, og man ikke bare surrer rundt i sin egen boble......
Gleder meg til å se! husker ikke helt rommet igjen.. men er det kjellerstua der det bla var en svs pb12/2 og jm lab og klipsch?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.183
103
63
41
www.avforum.no
Her er et bilde av gamlekinoen slik den så ut før den ble revet i 2008
...krysser fingra for at motivasjonen for en nykino gjør sin entré!! :) Er jo mye som har skjedd siden forrige "runde", ATMOS er vel kanskje det viktigste på lydsiden, og noe jeg personlig angrer på at jeg ikke la opp til i egen kino, mens projektorene har blitt enda mer lyssterke og dermed gjør det mulig å kjøre enda større, selv akustisk transparente lerreter med topp resultat... Sketchup er et uvurderlig verktøy som er utrolig morsomt å drodle rundt i for å prøve å finne løsninger!

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.914
108
63
Østfold
minhjemmekino.no
Jeg må bare få ferdig påbegynte prosjekter i huset, så står kino for tur. Har litt mer erfaring rundt dette nå, så planleggingen går derfor lettere. Forrige rom ble bygd med prøving og feiling, noe som fort blir et evighetsprosjekt.
Atmos og transparent lerret er klare valg i denne runden

• Like
Reactions: lygren

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.033
13
38
39
Har du noen konkrete planer for en kommende kino, Einar?