Hjelp til stativ/hylle høyttaler på tv benk

holofire

Medlem
28 Okt 2007
31
0
6
Har liten erfaring med stativ høyttalere da jeg har stort sett benyttet gulv høyttalere.

Jeg skal bygge om tv benk og da blir det ikke rom for gulv stående lenger. bruker idag Mirage M6 til tv og musikk spilling (streaming) Det er ikke for mye trykk i disse, men liker lyden veldig godt. De drar jo på årene også, men mye lyd igjen for en rimelig penge!

Har sett litt rundt og det er mange typer å velge mellom. Bor i Larvik så er ikke alle butikker som er like greit å dra innom for å lytte.

Spørsmålet er om det er noen som har noen anbefalinger/erfaring med slik løsning og om det er noen gode høyttalere (aktive som passive) som egner seg fint til ett oppsett som dekker både tv lyd og musikk som også fint kan brukes på fest. Hadde håpet og unngå sub, men det er noe jeg kan supplere med for mer trykk.. (bør vel det mtp film)

forsterker - Hegel H80
musikk sjanger - Alt så må være type all round
budsjett - under 10000,-

Trenger kun høyttalere, ikke behov for stativ, vegg heng, kabler etc..

Har også en hjemmekino, der bruker jeg monitor Apex serien (A40 i front) men ønsker å unngå å henge på veggen i stuen. Derfor jeg ser etter andre alternativer.

Håper noen har noen gode forslag:) Evt om det er noen som har noe brukt i GOD stand..

Tilleggsinfo, på sikt er tanken å sette en platespiller på sammen benken, mtp vibrasjoner etc. så fint med tips på hvordan løse dette og. TV benken blir skrudd i vegg i tillegg til å ben så blir ganske stivt, men likevel ikke til å unngå vibrasjon...

Sist redigert: