Hjelp til kjøp av subwoofer

Hjelp til kjøp av subwoofer

• 2

Stemmer: 1 100,0%
  • 2

Stemmer: 0 0,0%
  • 2

• 2

• Totalt antall stemmer
    1
  • Avstemningen er stengt .

murre906

Medlem
12 Mar 2009
1.473
1
38
Hvilken subwoofer anbefaler dere til Peachtree Audio decco125 Sky forsterker og Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 Gulvstående Høyttalere. ønsket ikke å kjøpe katta i sekken. Skal låte fylden for høyttalerne og spille mer ”presist og kunne spille høyt. Ikke bare dundre og bli brukt til å spille høyt. Isteden for å ramse opp all teknikske da så legger jeg ved en link på forsterker og høyttalere.
https://oslohificenter.no/stereo/integrerte-forsterkere/peachtree-decco125-sky Høyttalere https://www.prisjakt.no/product.php?e=2106408

Sist redigert:

murre906

Medlem
12 Mar 2009
1.473
1
38
Hva synes dere jeg må ut for å få en brukbar sub. Har null peilling på det der 5-10 k er det ok eller må jeg ut mer for å få en ok sub. Gjerne noe brukt på finn.

Sist redigert:

Snooky

Medlem
27 Sep 2005
2.041
20
38
Hvor stort rom skal denne stå i? Er det noen utfordringer med plassering?
Min erfaring er at gode sub-er som lar deg dra på høyt uten forvrengning også er de som spiller best på lavt volum.
Hvis du vurderer brukt er det mange muligheter. Selv har jeg god erfaring med Rel, SVS , XTZ Klipsch og Velodyne for å nevne noen. Men stor forskjell fra modell til modell innen hvert merke også.

Reactions: murre906

murre906

Medlem
12 Mar 2009
1.473
1
38
Den skal stå i melom høyttalerne Stua er ikke så stor bare på 29 kvadrat. , XTZ har jeg dårlig erfaring med.Hadde en 10" og den tok plutselig kvelden hører bare noe pip i fra den en gang i blant. Har hørt flere som har hatt problemer med XTZ

Sist redigert:

Snooky

Medlem
27 Sep 2005
2.041
20
38
Forsterker som tar kvelden i aktive sub-er er ikke så uvanlig som man skulle ønske. Har opplevd det både på sub til 10k og 40k. Men gode produsenter bytter uten tull. Skjedde med en nesten splitter ny svs i fjor. Hadde ny forsterker to dager senere.

Hvis du skal fylle 29 kvm med god bass er det nok lurt med litt membranareal. SVS har noen fine 12 og 13 tommere du kan vurdere. Men de er populære på bruktmarkedet, og forsvinner ofte fort hvis de ikke er overpriset.

At sub skal stå et bestemt sted som et fast utgangspunkt ville jeg vært forsiktig med. Sub kan gi så mye mer om den får stå der det gir best lyd i rommet. Det kan være mellom frontene dine, men det er på ingen måte sikkert. Jeg ville prøvd the subwoofer crawl før jeg bestemte meg. Gjerne målt litt ulike plasseringer også hvis du har mulighet.

Sist redigert:

murre906

Medlem
12 Mar 2009
1.473
1
38
Takker for gode tips. Skal se på det. Surt når det skjer. Er jo er del kr som går i vasken.

Sist redigert:

Snooky

Medlem
27 Sep 2005
2.041
20
38
Ingen erfaring med Dali hva gjelder sub. Ut fra specs går den ikke veldig dypt. Men hvis den gjør en god jobb over 30 Hz er den nok verdt pengene. Ser både Klipsch og SVS har gode sub-er i ca samme prisklasse som på papiret spiller dypere. Kan være verdt en kikk.

Toroluf

Medlem
24 Aug 2006
262
10
18
Hvilken subwoofer anbefaler dere til Peachtree Audio decco125 Sky forsterker og Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 Gulvstående Høyttalere. ønsket ikke å kjøpe katta i sekken. Skal låte fylden for høyttalerne og spille mer ”presist og kunne spille høyt. Ikke bare dundre og bli brukt til å spille høyt. Isteden for å ramse opp all teknikske da så legger jeg ved en link på forsterker og høyttalere.
https://oslohificenter.no/stereo/integrerte-forsterkere/peachtree-decco125-sky Høyttalere https://www.prisjakt.no/product.php?e=2106408
Jeg har 2 stk Klipsch R-115SW som brukes i et 7.2.4-oppsett. Godt fornøyd med de! Ca 9K nye, ca 5K brukt/stk. Har ikke fått testet til kun stereo. Kom godt ut i test i Lyd og Bilde, bl.a.

murre906

Medlem
12 Mar 2009
1.473
1
38
xtz 12.17 Skal jeg ikke ha. Hadde det i fra før og den tok plutselig kvelden

Sist redigert:

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.926
16
38
xtz 12.17 Skal jeg ikke ha. Hadde det i fra før og den tok pltselig kvelden
men da regner jeg jo med du fikk ny på garanti.. de hadde jo litt problemer med første matchen med amper.. de nye er jo endel forbedret! Kan også anbefale s vs pb 1000 og 2000...