Hjelp til Hjemmekinanlegg

istadjr

Medlem
16 Okt 2012
51
0
0
Hei

Såg på mpx at dei idag har eit flott hjemmekinoanlegg på kampanje

MPX.no - Samsung HW-E551 hjemmekino

Må eg ha reciver eller noe annet for å få lyd til dette, eller kan eg koble rett til tvn?

Nettopp kjøpt ny tv (panasonic smart tv), om det har betydning

Takker på forskudd

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.178
0
0
I følgje infoen har dette innebygd forsterkar og dekoder. Du kan kopla 2kilder til med hdmi (tv og bluray feks) og i tillegg ein optisk. Så her skal det kun vera å kopla til og nyta:)

edguy

Medlem
27 Nov 2004
2.175
0
0
istadjr skrev:
Hei

Såg på mpx at dei idag har eit flott hjemmekinoanlegg på kampanje

MPX.no - Samsung HW-E551 hjemmekino

Må eg ha reciver eller noe annet for å få lyd til dette, eller kan eg koble rett til tvn?

Nettopp kjøpt ny tv (panasonic smart tv), om det har betydning

Takker på forskudd
Må vel først si at ekte hjemmekinoanlegg er det desverre ikke siden det mangle både center og bakhøyttalere. Dette er heller et stereoanlegg med basshøyttaler,men det vil uansett kunne funke fint til film for det. Man MÅ ikke ha 5 høyttalere for å nyte film med bedre lyd enn det tv'ns høyttalere klarer. Uansett så er det sikkert et greit begynnersystem dersom du ikke har hatt noe skikkelig anlegg før ,bare plug n play :)

istadjr

Medlem
16 Okt 2012
51
0
0
Hei og takk for tilbakemeldinger:) Var nære på å kjøpe, men etter litt surfing på nettet ser eg at det er gode dealer der du også får med 3d blueray spiller også.

MPX.no - Panasonic SC-BTT490 Hjemmekino Blu-ray

Panasonic SC-BTT490 Hjemmekino

Siden eg har Panasonic tv på veg i posten nå, så tenkte eg det kunne være greit å kjøpe eit panasonic anlegg også.

Ser dette greit ut? Noen som kanskje har erfaring med det?

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.178
0
0
Eg tviler på at det har noko å sei om tv og anlegg er av same merke. Eg har dessverre ingen erfaring med dette anlegget, så eg kan ikkje sei noko om kvaliteten på det.

Men for 2500kr får du 3d bluray, forsterkar, 5 høgtalarar og sub. Anlegget dekoder DD og DTS samt hd lydformata. At dette er mulig er heilt utruleg. For den prisen har eg vanskeleg for å tru at ein kan få noko meir...

edguy

Medlem
27 Nov 2004
2.175
0
0
Generelt så kan man vel si at alle slike "alt-i-ett" systemer under 5000 kr er en grei oppgradering fra vanlig tv-lyd,men det blir uansett ikke i nærheten av mere spesialoppsett til 2-3 ganger prisen,men det skulle da bare mangle ;) Det lureste er å stikke innom en elektronikkforhandler å sjekke ut et lignende system å se om det er noe du blir fornøyd med. Man får jo utrolig mye utstyr for pengene da,men om det er verd det blir bare opp til den enkelte. Uansett så kan man heller ikke bare tenke at man får bedre utstyr for mere penger...man må bruke etter hvor stor lommebok man har og mange slike "billig" anlegg kan gi bra valuta for pengene.

Rillto

Medlem
31 Des 2012
318
0
0
Jeg har hatt et slikt anlegg til tven min. Det bedrer tvlyden betraktelig og virker bra på film. Men det er dårlig på musik.
Byttet til Arvani Soundbar til tv og kjøpte nytt stereo anlegg.
Hvis de er fra samme produsent kan du bruke samme fjernkontroll.

Wessey

Medlem
12 Sep 2005
996
0
0
39