Hjelp til forsterker/receiver

xtoma

Medlem
18 Sep 2007
9
0
0
Har hatt mine dali suite 2.8 i en del år nå med tilhørende center og bakhøyttalere. Men føler at det er på tide med en ny forsterker, har i dag kenwood KrF-x9090D. Spurte på hifiklubben hva de anbefalte og da sa de enten NAD T777 eller en kombinasjon av T748 og C275bee, lurer litt på hva folket her mener da hifiklubben kan være noe partiske i forhold til kombinasjonen av NAD og dali :)

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.861
0
0
Nad og Dali har alltid vært en bra kombinasjon ifølge mine ørers erfaringer. Hifiklubben/Dali og NAD har alltid hatt tette bånd, så man kan vel godt si at Dali er lagd for å låte bra sammen med NAD.

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.853
0
0
AV-Fallet skrev:
Nad og Dali har alltid vært en bra kombinasjon ifølge mine ørers erfaringer. Hifiklubben/Dali og NAD har alltid hatt tette bånd, så man kan vel godt si at Dali er lagd for å låte bra sammen med NAD.
Dali er absolutt ikke "laget" for å låte bra sammen med Nad. Det finnes veldig mange kombinasjoner som låter langt bedre.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.861
0
0
Yamaha er bra ting det og, se på mpx, komplett eller cdon. De har RX-V771 til 2990,- som er et røverkjøp. Regner med at det blir en slik på meg, det er en velutstyrt receiver, men Yamaha er litt svakere i strømforsyningene enn NAD, så effekttrinn er å anbefale.

xtoma

Medlem
18 Sep 2007
9
0
0
Ser at yamahaen har litt mer finesser enn NADen, og ikke minst en lavere pris, vil det være nødvendig med effektforsterker i tillegg? Jeg ser jo at kanalene er oppgitt til 95 w og på NAD sin er det 60, litt usikker på om det kan sammenlignes da.
Evt. Hvilken effektforsterker bør jeg supplere med?