Hjelp til analog stereo anlegg.

murre906

Medlem
12 Mar 2009
1.473
1
38
Har lyst på analog stereo som ikke er så dyr og god lyd. Skal ikke ha nå bare få tips på hva som finnes. Har Vintage Acoustic Research AR 18 høyttalere eller Dynaudio Emit M20 høyttalere. Hvis det passer da. Hva skal en se etter.

Sist redigert:
9 Jun 2019
244
16
18
Du skal ikke ha tips på hva som passer? Er det de to høytallere du har kjøpt? I så fall med Dynaudio ville jeg ha sjekket impedans og følsomhet. Mener enkelte Dynaudio høytallere kan være vanskelig og drive. Vet ikke ditt budsjett.Da må du bare prøve deg frem. Nå er jo CD på tur ut,men CD låter best uansett. Så du får se selv om du vil en god gammel CD spiller. Da er ihverfall Marantz og foretrekke. De ligger på rundt 5000kr. Eller om du ville ha streaming. Der det masse alternativer,men Bluesound NODE2i er ypperlig. Sistnevte koster 5000kr. Den kan kobles analogt eller digitalt. Men best med extern dac til NODE2i uansett. Men da må du opp i pris.Som sagt siden du never billig. For jeg ville ha sjekket ut en stabil strømkrevende til Dynaudio. Xindak feks. Mener du får billig og brukt på nett og butikk. Men ifølge nettet er de plaget med litt små feil. Jeg har ikke prøvd det merke. Men NAD er jo et alternativ. De nye liker jeg rett og slett ikke. Vet ikke noe de er stabile angående feil,men gamle Classic serien var plaget med mye feil. Men kanskje jeg var uheldig når jeg hadde NAD 356BEE. Men kort fortalt cirka 12000kr med kabler nytt,billigere brukt hvis du har høytallere fra før av. Men uansett det er mange gode merker rundt omkring. Lykke til!

9 Jun 2019
244
16
18
Det andre høytaller merket kjenner jeg ikke til dessverre. Men som jeg sa hvis du har to alternativer og velge mellom høytallere er det viktig og sjekke ut det jeg sa om Dynaudio sine høytallere. Men rundt 1200kr med kabler nytt,billigere brukt.