Hjelp til å kjøpe min første projektor?

Uvitende88

Medlem
23 Mar 2020
2
0
1
Hei!

Ønsker å kjøpe min aller første projektor, men kvalifikasjonene blir helt gresk for meg. Synes også det er vanskelig å forstå hva som er verdt pengene og ikke. Håper noen kan gi meg en anbefaling på en rimelig projektor som er verdt pengene (har ikke så god råd at jeg kan kjøpe katta i sekken)..

Punkter:
- Skal se rett på veggene
- begge rommene har en maksdybde på 2.5-4 m, kan sette projektoren nærme veggen også. Må kanskje sette den på skrå på soverommet. Har ikke mulighet til å feste i taket eller over ca 1 m høyde.
- Pga dårlig hørsel så er det viktigere at kvaliteten er god nok til å lese undertekstene enn at det er god høyttalerkvalitet. Kan heller lytte via EarPods eller øretelefoner.
- Føler at det er smartest/mest økonomisk å kjøpe med LED-lampe som har lengre levetid og ikke har problemer med vifte?
- kan godt være stor og klumpete da den bare skal brukes hjemme
- må kunne kobles til iPad
- Makspris 4000,- (ny eller brukt spiller ingen rolle)
- ellers har jeg aldri hatt veldig moderne TVer og lignende så er ikke bortskjemt på kvalitet. Men håper selvfølgelig at det er ikke er røde/grønne ansikter og at jeg slipper å se pixlene. Men det skal bare være en løsning i stedet for TV, ikke full «hjemmekino-opplevelse» til den prisen (det skjønner jeg jo).

Har noen en anbefaling så hadde jeg satt så stor pris på det?! Takk på forhånd.

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.462
15
38
Høres mer ut som TV er et bedre valg. hva er den viktigste grunnen til at du ønsker projektor og ikke TV?

Uvitende88

Medlem
23 Mar 2020
2
0
1
Er
Høres mer ut som TV er et bedre valg. hva er den viktigste grunnen til at du ønsker projektor og ikke TV?
TV er ikke et alternativ på soverommet så det blir projektor eller ingenting. Så det kan være det blir ingenting hvis projektor viser seg å være helt håpløst.

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.462
15
38
4000kr er ikke veldig mye penger for en projektor, dette tilsvarer gjennomsnitts prisen for en ny pære. Regner med at når du ønsker å skaffe deg noe, så vil du at det skal fungere en stund. Da må du nesten satse på brukt projector med lite brukt pære. Ikke kjøpe noe over 500 timer. Husk å kjøpe en med HDMI inn. Mange gamle data projektorerer som ikke har det.
I steden for å koble til en ipad, ville jeg kanskje brukt en apple tv eller chromecast.

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
53
Kristiansund
Hvis denne er i orden kan kanskje det være et godt valg