hjelp til å finne "allround" sub

gamleerik

Medlem
12 Feb 2011
330
0
0
Hei!

Jeg er på jakt etter en allround sub. om det er 1stk 12" eller 2stk 10" er jeg noe usikker på enda, vil bare høre litt forslag. jeg spiller de fleste sjangere av musikk (ikke opera å sånn da :p ) og jeg skal også bruke den til film.

det jeg har av utstyr nå er dali evidence 870 fronthøyttalere, denon avr4310 reciever. + bak og center da.

jeg sitter ca 4,5meter fra anlegget og rommet er jo en liten stue. er ikke noe kino rom. har helt ok plass på begge sider av anlegget så det er ikke noe problem med 2subber hvis det viser seg å bli det.

på forhånd, takk for svar :)

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
0
Mange vil nok anbefala XTZ w10.16 og w12.16.
Desse har fått kjempekritikk over alt og skal gi plenty med "bang for the buck"

BurtR

Medlem
21 Mai 2008
75
0
0
Jeg har akkurat vært i samme situasjon og valgte å gå for Velodyne CHT-12Q (sammen med Dali Fazon LCR fronter og B&W M-1 bak)
Så langt er jeg veldig fornøyd og tror den er et godt alternativ når man ønsker noe som er tilfredsstillende både til musikk og film.
XTZ er sikkert gode sub´er, men de har jeg ikke fått hørt.

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
jeg kan også anbefale XTZ, får 2 stk 12" på brukten for prisen av en ny SVS sb 12 feks. :D billig og bra

gamleerik

Medlem
12 Feb 2011
330
0
0
har sett litt på nye 12" xtz kommer med. ice utgaven. mye bra skriverier om den da. men blir liksom ikke enig med meg selv om jeg skal gå for 1 12" eller 2 10"... noen erfaringer med dette? hva som funker bra/best? takk for alle svar :)

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
0
! sub er mykje lettare å plassera og få skikkeleg til enn 2 subar.

Eg ville definitivt gått for 1 12" evt. 2 12" seinare.

Whoracle

Medlem
3 Aug 2003
7.223
0
0
38
Har du noe imot å importere?
Jeg vil foreslå Rythmik sine direkt servosubber, meget gode "allaroundere".
Både Epik og HSU har også noen veldig gode subber rundt den prisklassen.

gamleerik

Medlem
12 Feb 2011
330
0
0
Whoracle skrev:
Har du noe imot å importere?
Jeg vil foreslå Rythmik sine direkt servosubber, meget gode "allaroundere".
Både Epik og HSU har også noen veldig gode subber rundt den prisklassen.
har ikke imot noenting jeg så lenge det blir bra ;) vet om en bekjent som har to av rythmik sin 12" SE og han er meget fornøyd med de. men allikevel er jo alltids tanken om at hva hvis det skjer noe galt der da. blir litt ekstra tungvint i forhold til bare å levere den i butikk her hjemme da. l-sound leverer vel epik empire 15" men blir ikke den litt treg i slagene for musikk?

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
gamleerik skrev:
har ikke imot noenting jeg så lenge det blir bra ;) vet om en bekjent som har to av rythmik sin 12" SE og han er meget fornøyd med de. men allikevel er jo alltids tanken om at hva hvis det skjer noe galt der da. blir litt ekstra tungvint i forhold til bare å levere den i butikk her hjemme da. l-sound leverer vel epik empire 15" men blir ikke den litt treg i slagene for musikk?
Epik Empire er rask og slagkraftig i bassen