HiViLux Zero Edge lerret

KristianW

Medlem
15 Feb 2006
510
11
18
38
avforum.no
Har et 106¨ hvitt lerret i mørkt rom. Lerretet dekker hele veggen, men ramma er ganske tykk. Kunne vært gøy å presse ut enda noen tommer med et zero edge lerret, selv om jeg ikke tror jeg bytter helt enda. Oppgraderer en del på lydsiden for øyeblikket (Arendal Sound).

Noen som har prøvd dette https://www.hivilux.de/en/frame-screen/Zero-Edge-RZ-Serie/16-9-fixed-frame-screen-Zero-framewidth-HiViGrey-Cinema-5D-HDR.html ?

Vil et slik lerret først og fremst være gunstig i et lyst rom eller vil det gi enda bedre bilde også i et mørkt rom?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.263
145
63
41
www.avforum.no
Gain på 1.35 vil gi massive mengder speckle, styr unna er mitt klare råd... Gjelder for øvrig det aller meste av ALR/high-gain-lerreter. DNP er et lite unntak med sin 08-85-duk, som er helt "OK", men har også redusert visningsvinkel og litt "glitter" om en er spesielt kritisk (som meg), men samtidig langt langt bedre enn det aller meste annet innen sjangeren. Har du et mørkt rom bør du ikke vurdere annet enn et hvitt lerret, og en zero edge ramme er jo også relativt enkelt å bygge selv om du tyr til en DIY lerretsduk.

KristianW

Medlem
15 Feb 2006
510
11
18
38
avforum.no
Takk Lygren!
Da slår jeg fra meg tanken om annet enn hvitt.

Ser at om jeg zoomer ut projektor så kan jeg få ut 3-4 tommer ekstra. 106»- 109-110». Vil det være verdt det tro?

Er det lerret til 4999kr + 999kr for fester + DIY treramme med mere som gjelder eller er det også enda billigere duker som er bra?

KristianW

Medlem
15 Feb 2006
510
11
18
38
avforum.no
Tok en ny titt nå og plasserte projektor helt bak. Ser at 5¨ ekstra er mulig, så 106¨-111¨.
Hadde vært gøy med et DIY rammespent på 111¨ :sneaky:

• Like
Reactions: Gorm