Hilsen fra oss på hjemmeautomasjon.no

Fermate

Medlem
7 Sep 2007
5
4
3
Hei hei

Så fint at dere er oppe på ny plattform.

Jeg ser at Smarthus ikke er en del av det dere snakker om her så da tillater jeg meg å invitere til en annet forum "av og for entusiaster" hjemmeautomasjo.no :)

Dersom det ikke er lov å gjøre slik "reklame" her ber jeg om unnskyldning og aksepter at posten min slettes. Jeg ser imidlertid ikke at hjemmeautomasjon konkurrerer med AVforum på noen som helst måte.

Jeg tenker heller at folk som er hekte på AVstoff også har et behov/ønske/interesse for å få systemet sitt opp i smarthus sammenheng og da er det altså kompetanse å finne hos entusiastene våre.

Gaute Espeland
(aka Fermate)

Reactions: Moskus_

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
21.993
7
38
Det er vel å foretrekke at man lager en egen kategori for slikt utstyr.
Jeg liker ideen - halve Norge har vel nå intelligente lyspærer.

Bør kategorien hete: "Smarte rom/smarte hus" ??

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
44.852
68
48
41
www.avforum.no
Vi har nylig redusert antallet forumkategorier en hel del for å prøve å øke aktiviteten innenfor de enkelte, så inntil videre passer det fint med et Smarthus tråd her: https://avforum.no/forum/index.php?forums/av-rom-konstruksjon-optimalisering.411/. Uten tvil et spennende tema, både med tanke på styring av AV, men selvsagt også for hele hus som blir en naturlig del av diskusjonen da en gjerne ønsker både og når en først installerer. @Fermate; opprett derfor gjerne en tråd i nevnte forum om du ønsker diskusjon på det her inne, vi er vel mest opptatt p.t. å øke aktivitetsnivået på egne sider etter lansering av ny plattform selv om vi selvsagt ønsker mye lykke til også med egne sider! :)

Fermate

Medlem
7 Sep 2007
5
4
3
Jeg forstår :)
Det kommer an på hvilke side en ser saken fra: For dere er smarthus delen bare en liten del av AV, men for oss er AV bare en liten del av smarthuset ;)

Eksempel:
Når jeg sier «Alexa, it’s movietime» så gjør HomeSeer følgende:
  • ONKYO’en skrus på
  • filmprosjektoren startes
  • ONKYO’en bytter inngang til FireTV
  • Inngangsdøra låses
  • Kinolyset slukkes
  • Konsoll lyset over AV racket settes til 50%
  • huset settes i «movietime mode» som gjør at dersom noen ringer på døra så sendes det SMS med link til inngangsdør-kamera og lyset i kinoen blinker en kort gang.
Og dersom noen av verandadørene ikke er lukket vil Alexa advare om det, istedet for å bare svare "OK"