High-end hjemmekinoanlegg

Ellis

Medlem
10 Jan 2011
9
0
0
Jeg har ambisjoner om å kline til på hjemmekinofronten, men det har som kjent sin pris. Jeg vurderer seriøst følgende anlegg:

Front: B&W 802d
Senter: B&W HTM2d
Subwoofer: B&W DB1
Bak: B&W DS3
Forsterker: Denon AVP-A1HDA
Effektforsterker: Denon POA-A1HD
Blue-Ray-spiller: Denon DVD-A1UD

Har noen kommentarer på denne kombinasjonen av komponenter?

Dette anlegget er mulig å kjøpe på Hifiklubben til rundt 350' inkludert kabaler og ny TV. Har noen erfaring med om det går an å få dette brukt noe sted? Jeg har lett på nettet uten spesielt mye hell. Sannsynligvis er det ikke spesielt mye å hente på import heller, men noen har kanskje erfaringer med dette?

Ellis

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.452
117
63
46
Asker
Et morsomt oppsett det der, har selv prosessoren. Personlig ville jeg ikke brukt 350' på et slikt oppsett. Blant annet å kjøpe en Blu-Ray til den prisen den har er "hull-i-hode".

Bruker du heller litt tid på å få et par demoer på noen systemer, slik at du får en formening om hva du liker og ikke liker med noen oppsett. Du vil da få mye mere igjen for pengene du bruker!

Hybris

Medlem
24 Okt 2003
10.963
0
36
Du vil jo uten problem halvere prisen ved å kjøpe brukt, høyttalerne burde være mulig å få på brukten hvis du er litt tålmodig, og elektronikken kan du jo med fordel være litt mer fleksibel på, så finner du mye fint brukt der også.

Ellis

Medlem
10 Jan 2011
9
0
0
Takker så meget for raske tilbakemeldinger, det er synspunkter som definitivt tas med videre. Bra med kommentaren på Blue-Ray-spiller.

Å sjekke ut saker og ting å Finn burde være i ryggmargen, men såpass dyre komponenter var jeg overrasket over at fantes. Det ser jo veldig interessant ut.

Jeg tar mer enn gjerne flere innspill. Det ligger litt i kortene at jeg har litt for mye penger som brenner i lomma og ikke oversikt over hjemmekino-universet.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.452
117
63
46
Asker
Ellis skrev:
Takker så meget for raske tilbakemeldinger, det er synspunkter som definitivt tas med videre. Bra med kommentaren på Blue-Ray-spiller.

Å sjekke ut saker og ting å Finn burde være i ryggmargen, men såpass dyre komponenter var jeg overrasket over at fantes. Det ser jo veldig interessant ut.

Jeg tar mer enn gjerne flere innspill. Det ligger litt i kortene at jeg har litt for mye penger som brenner i lomma og ikke oversikt over hjemmekino-universet.
Hvor i landet bor du? Er enklere da å gi deg noen gode tips på hvor du bør dra for å få god hjelp.

swans

Medlem
10 Feb 2006
592
0
0
dette var saker...
Nydelig.
Om jeg får lov.... jeg personlig ville vurdert en separat 2-kanals power til 802ène. De er av helt superb kvalitet, og kan masse.
Men dette bare fordi jeg ikke kjenner Denon poweren. Kanskje er den av høyere kvalitet enn jeg aner. Men med separat 2-kanals power, står du fritt, og det plutselig tar helt av.
Men igjen, fy flate for ett system det blir.

merik82

Medlem
29 Apr 2010
1.242
0
0
36
Noen av disse komponentene du nevner, skal du forløbig være rimelig heldig om du finner på brukten.. Du bør ihvertfall være kjapp i avtrekkern om de skulle dukke opp:)
Vil anbefale deg classe på det sterkeste fremfor denon til b&w..

Ellis

Medlem
10 Jan 2011
9
0
0
Jeg bor i Oslo, så det bør være bra muligheter for å få troverdig assistanse.