Hifisentralen - Bare lureri/sensur? Erfaringer?

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
Gjorde ett bruktkjøp som innvolerer personer som er administrator eller driver Hifisentralen. Det har ikke vært noe god opplevelse. Prøvde å poste vedlagte innlegg, men det ble fjernet rimelig fort, hvis det i det hele tatt ble vist.
De sensurerer ofte negativ omtale av dem selv har jeg erfart

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Hei, jeg har diskutert litt på hifisentralen og vært uenig med noen der som for det meste mobber andre medlemer pga de liker highend lyd. De har nå utestengt meg fra hifisentralen pga at jeg ikke ga meg, og de fortsetter med sjikanering av medlemer som har et annet syn enn dem når det gjelder lyd. Er det slik det skal være på hifisentralen? At de sensurerer ting de ikke er enige i eller utestenger sånne som meg som ikke gir seg så lett?? Er det noen som vet noe om dette???
Ja, det er slik det er.

Hifisentralen er en gjeng gubber som alle er enige og jatter sammen. Alle andre er kastet ut eller flyttet frivillig.

• Like
Reactions: Mars19

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
De få som er igjen lager jo tråder om hvor ille det har blitt hele tiden....

• Like

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
De få som er igjen lager jo tråder om hvor ille det har blitt hele tiden....

Ja, du har rett. Kjenner flere som har sletta kontoen sin der også og det skjønner jeg veldig godt.

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.874
27
48
Knarvik rett nordom Bergen
Ja, det er slik det er.

Hifisentralen er en gjeng gubber som alle er enige og jatter sammen. Alle andre er kastet ut eller flyttet frivillig.
Hahaha.. Nope. Der krangles det som fillene fyker.. Men lenge siden nå det har vert noe kabel krangel 😁

Men nå er det også en del som sitter med skyhøy kompetanse og virkelig verdt å lese slike tråder.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Hahaha.. Nope. Der krangles det som fillene fyker.. Men lenge siden nå det har vert noe kabel krangel 😁

Men nå er det også en del som sitter med skyhøy kompetanse og virkelig verdt å lese slike tråder.
Vel slike tråder stenges fortere enn man roper Høvding!! Og det er bare et fåtall igjen av de som tror på tweaks og forskjeller mellom kilder og dacs.. De andre er kastet ut eller mobbet vekk.

• Like

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.874
27
48
Vel slike tråder stenges fortere enn man roper Høvding!! Og det er bare et fåtall igjen av de som tror på tweaks og forskjeller mellom kilder og dacs.. De andre er kastet ut eller mobbet vekk.
En blir ikke kastet ut.
En kan bli sperret for å skrive i en mnd f.eks hvis en ikke følger reglene, men bryt de flere ganger.
Bare å lese reglene. Tar ikke lang tid det.

Men riktig at mamge ikke gidd skrive der pga redd for at noen skriver at det ikke er forskjell.
Men følger en med, er fasiten at hvis, gjentar, hvis alle komponenter er laget som de skal, er det ikke forskjell.
Hmm... Tenker jeg da.. Alltid hatt forskjell på kabler. Uansett merker!.
Jammen hatt masse innom også.

Nå har jeg drømmen jeg alltid har hatt fra ungdomstiden..
Musical Innovation av nyere modeller.
Men svaret søren.. Nå har jeg ikke forskjell lengre! Hvorfor?

Angende forskjell, har høyt kompetente folk der vist at det kan være målbare forskjeller på kabler.
Også faktisk hørbare forskjeller.
Også bevist med målinger og forklaringer.

Så kanskje derfor det har roa seg der?

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.874
27
48
Tror det er disse to tråden tror jeg alle bør lese. Vertfall den øverste, men mener det også var den andre.
Mye lærdom.

Adm får slette hvis ikke det er lov å legge inn bildet. Jeg har sensurert så godt jeg kan..

Vedlegg

• Screenshot_20210907_223937.jpg
    Screenshot_20210907_223937.jpg
    353,5 KB · Sett: 16

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Jeg ble utestengt fordi jeg brukte linjeskift, et betalende medlem klagde på det.

Slik..

Det var vist for irriterende, var nok andre ting som irriterte også. Jeg gav uttrykk for at det ikke var et fritt forum, noe det heller ikke er.

Dessuten er det ikke noe måneds utestengelse, de som får dette får ikke poste mer.
Og ingen gidder finne seg i slikt pga skrivefeil og linjeskift....

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.874
27
48
Jeg ble utestengt fordi jeg brukte linjeskift, et betalende medlem klagde på det.

Slik..

Det var vist for irriterende, var nok andre ting som irriterte også. Jeg gav uttrykk for at det ikke var et fritt forum, noe det heller ikke er.

Dessuten er det ikke noe måneds utestengelse, de som får dette får ikke poste mer.
Og ingen gidder finne seg i slikt pga skrivefeil og linjeskift....
Hmm.. Var det en moderator? Som begynner på B? Slette med han jeg og tidligere. Frem til jeg skrev pm til Høvdingen og forklarte alt sammen.
Alt fint etterpå.
Ville skrevet et saklig brev til Høvdingen og forklart alt sammen.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Hmm.. Var det en moderator? Som begynner på B? Slette med han jeg og tidligere. Frem til jeg skrev pm til Høvdingen og forklarte alt sammen.
Alt fint etterpå.
Ville skrevet et saklig brev til Høvdingen og forklart alt sammen.
Ja det var Bambadoo og han var også direkte slem og bøllete mot de som var uenige med ham.

Jeg fikk mail av høvdingen også.
Jeg drev aldri med personangrep men kritiserte forumet.

Så de tok meg for linjeskift.. og profilen min ba jeg til slutt om å få slettet. Etter 4 måneder som egentlig skulle vært 1 fikk jeg ikke engang lov til å poste i min egen hifitråd...

Og jeg er ikke alene, reglene deres er laget slik at de kan kaste ut de de vil. Feks pga linjeskift....

Ser du i den tråden jeg linket til så er det bare omtrent en side som svarer, pga en innsender. Alle meningsmotstandere er jaget bort.... Edit slik som jeg skriver nå er måten jeg skriver og uttrykker meg på med linjeskift, sikkert siden jeg oftest skriver fra mobil og nettbrett, og at jeg trives best å skrive i avsnitt.

Sist redigert:

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
Helt riktig det du sier. Det er en gjeng der som er enige i alt og de andre som ikke er enige med dem blir mobbet, sensurert og utestengt.

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
Ja det var Bambadoo og han var også direkte slem og bøllete mot de som var uenige med ham.

Så de tok meg for linjeskift.. og profilen min ba jeg til slutt om å få slettet. Etter 4 måneder som egentlig skulle vært 1 fikk jeg ikke engang lov til å poste i min egen hifitråd...

Og jeg er ikke alene, reglene deres er laget slik at de kan kaste ut de de vil. Feks pga linjeskift....

Ser du i den tråden jeg linket til så er det bare omtrent en side som svarer, pga en innsender. Alle meningsmotstandere er jaget bort....
Du har helt rett i det du sier. Jeg har faktisK lurt på å politianmelde hifisentralen, men det enkleste er vel å glemme det stedet. Helt rart med at et så udemokratisk sted som hifisentralen får eksistere.

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.874
27
48

Ser du i den tråden jeg linket til så er det bare omtrent en side som svarer, pga en innsender. Alle meningsmotstandere er jaget bort....
Ja det er han. Han har vert etter meg lenge. Kommer med vas og tull.
Kjefter på meg da jeg skrev i en gammel tråd.. Mens andre og mange kan gjøre det samme. Spesielt galt var det i tiden Høvdingen var syk å lå på sykehus.. Kanskje han måtte hevde seg?

Så jeg tok å skrev en fin og saklig mail til Høvdingen.
Ikke hørt noe fra B etter det.

• Like

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Ja det er han. Han har vert etter meg lenge. Kommer med vas og tull.
Kjefter på meg da jeg skrev i en gammel tråd.. Mens andre og mange kan gjøre det samme. Spesielt galt var det i tiden Høvdingen var syk å lå på sykehus.. Kanskje han måtte hevde seg?

Så jeg tok å skrev en fin og saklig mail til Høvdingen.
Ikke hørt noe fra B etter det.
Hifisentralen er virkelig ute å kjører, da mener jeg at de har Bambadoo som nestsjef/moderator.... Ser flere ganger han får klager, uten at noe skjer sef siden han er sjefen/nestleder.

Det er mange andre der som heller hadde passet til den jobben. Men de får styre som de vil.

Det er jo Høvdingen som styrer det meste, men de er jo avhengige av ham da...

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
Hifisentralen er virkelig ute å kjører, da mener jeg at de har Bambadoo som nestsjef/moderator.... Ser flere ganger han får klager, uten at noe skjer sef siden han er sjefen/nestleder.

Det er mange andre der som heller hadde passet til den jobben. Men de får styre som de vil.

Det er jo Høvdingen som styrer det meste, men de er jo avhengige av ham da...
Det er hvist ikke mange som liker han bambadoo og det skjønner jeg veldig godt. Ingen av de jeg har kontakt med på hifisentralen skjønner noe av hvorfor jeg ble utestengt derfra. Og hver gang jeg lager en ny konto utestenger de meg igjen hvis de finner ut at det er meg haha. Ingen av bransjeaktørene jeg har kontakt med på hifisentralen skjønner hvorfor bambadoo har noe med hifisentralen å gjøre heller.
Tenk så bra sted hifisentralen kunne vært for oss som er lidenskapelig interessert i hifi.
Danke, hva er linjeskift?

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Det er hvist ikke mange som liker han bambadoo og det skjønner jeg veldig godt. Ingen av de jeg har kontakt med på hifisentralen skjønner noe av hvorfor jeg ble utestengt derfra. Og hver gang jeg lager en ny konto utestenger de meg igjen hvis de finner ut at det er meg haha. Ingen av bransjeaktørene jeg har kontakt med på hifisentralen skjønner hvorfor bambadoo har noe med hifisentralen å gjøre heller.
Tenk så bra sted hifisentralen kunne vært for oss som er lidenskapelig interessert i hifi.
Danke, hva er linjeskift?

Linjeskift er retur knappen det vet du.

Slik. Om du ser på innleggene mine så skriver jeg alltid på denne måten. Altså med mellomrom og avsnitt.

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
Linjeskift er retur knappen det vet du.

Slik. Om du ser på innleggene mine så skriver jeg alltid på denne måten. Altså med mellomrom og avsnitt.
Hva mener hifisentralen er galt med det. Virker som de bare var ute etter å fjerne deg.