Hifisentralen - Bare lureri/sensur? Erfaringer?

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Gjorde ett bruktkjøp som innvolerer personer som er administrator eller driver Hifisentralen. Det har ikke vært noe god opplevelse. Prøvde å poste vedlagte innlegg, men det ble fjernet rimelig fort, hvis det i det hele tatt ble vist.

Vedlegg

• HifisentralenInnleggMerdian.PNG
    HifisentralenInnleggMerdian.PNG
    100,7 KB · Sett: 1.092
  • Like
Reactions: Mars19

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Etter at jeg postet på Hifisentralen og her, så fikk jeg raskt en sms, som virker positivt på en bra løsning på saken. Håper at det blir fulgt opp.

• Like

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.899
30
48
Kan virke som at postingen på sentralen traff meget bra da... :mrgreen:

Håper det ordner seg nå ja...

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.844
34
48
Dette er helt på trynet, så mange ganger du har kontaktet de og faktisk prøvd å løse dette.
Helt hinsides dårlig. Går ikke dette bra, gå videre.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.899
30
48
Har kjøpt noen Martin Logan høyttalere via torget i sentralen tidligere, og har vært veldig fornøyd med det kjøpet i alle fall. Nå er det vel nesten like mange selgere som annonser i slike markedsplasser, og vil tro risikoen er like stor der som alle andre steder.

Vet ikke hva slags forsterker dette var, men når det blir opplyst at en brukt vare er 100% i orden, strøken og nylig gjennomgått en service, da er vel selger ansvarlig for at dette stemmer og kjøper kan ha så blå øyne som han bare vil. Når du har klart deg i den kjøp og salgs jungelen i 30 år uten de store negative overraskelsene, tviler jeg på at du har vært særlig "blåøyd", mer uheldig i dette tilfelle.

Det er klart at man kan tolke det at produktet er hos en service teknikker som enten at det er eller har vært et problem produkt... Men finnes vel en del selgere som vil gjøre sitt ytterste for å selge et produkt som er i orden og prøver å få noen til å sjekke dette før salg..

Kommunikasjonen med selger før kjøp er vel den beste indikatoren for om alt er som det burde være. Liker selv å kjøpe brukt, og pleier som regel å avtale møte for å få en test av det man kjøper hos selger. Er selger litt i tvil om det han selger er i orden, kommer det typisk noen unnskyldninger og bortforklaringer om at det blir vanskelig å teste osv.
Da er det vel skikkrest å styre unna og ikke ta turen. Problemet med det er at man vet jo ikke om det faktisk er et dårlig kjøp når men ikke gjennomfører handelen, så....:confused:

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.844
34
48
Dette er det bare å spre ryktet å styre unna, rydder dette seg I løpet av lynvingen tid, så er det noe annet.
Men du har jo ventet I lang tid allerede. Så har mine tvil desverre. Få kjøpet hevet og pengene tilbake.

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.052
22
38
42
Jeg håper også at det ordner seg, men jeg tror ikke det er forskjell på om salget gjøres på HFS, AVtorget eller Finn.no for den saks skyld. Det er dessverre slik at man noen ganger kan være uheldig, og i de tilfellene er man prisgitt at selger er villig til å kommunisere for å finne en løsning. Når det ikke lar seg gjøre så kan det bli som i dette tilfellet.

Krysser fingrene!

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Jeg håper også at det ordner seg, men jeg tror ikke det er forskjell på om salget gjøres på HFS, AVtorget eller Finn.no for den saks skyld. Det er dessverre slik at man noen ganger kan være uheldig, og i de tilfellene er man prisgitt at selger er villig til å kommunisere for å finne en løsning. Når det ikke lar seg gjøre så kan det bli som i dette tilfellet.

Krysser fingrene!

Men her er personen som hadde annonsen på Hifisentralen en med status 'Administrator' og som jeg er av oppfatning en med sterk tilknytning til forumet(kanskje eier?).

Mistenker at det var han som hindret/fjernet innlegget mitt angående saken umiddelbart etter at jeg hadde postet det.

Håper på en løsning. Ble lovet oppfølging idag, men har foreløpig ikke hørt ett 'piip', så det fortsetter sannsynligvis i samme sporet.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Ting går fremover her ihvertfall mottok 2000 kr (prisreduksjon/kompensjon) akkurat nå. Kjøpesum var 12k.

Ser frem til å motta den tilbake i fungerende tilstand snart.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Fikk akkurat beskjed om at den ferdig, og kan hentes. Så da satser jeg alt på at den fungerer som den skal, og at dette er løst.

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.052
22
38
42
Da er det bare å krysse fingrene for at dette ordner seg til det beste!

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Har hentet den nå. Må nok stå litt inne og varme seg før jeg kan teste den etter en lang kjøretur.

Lovemusikk

Medlem
13 Des 2007
9.874
27
48
Knarvik rett nordom Bergen
Har nesten bare kjøpt derfra. Bare bra med det.

Høvdingen, er sjef der.
Tror den personen har det som brukernavn og ikke annet.
De står moderator under brukernavnet på hjelperene til Høvdingen.
Kontakt Høvdingen hvis problemer.
Så ordner det seg ofte.

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
1
36
Hvis det er Høvdingen det gjelder så har han vært mye syk og bl.a. ligget på sykehus. Noe kan ligge der så ikke døm på noe sviktende grunnlag...., spesielt om man ikke følger opp egen tråd.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
4
38
Fikk til en løsning som var såpass at jeg ikke gadd å presse mer på, fordi jeg skjønte at dette var helt låst. Hele opplevelsen og holdningen var på ett nivå som jeg har aldri har opplevd før.

Jeg har lært å ikke være så blåøyd lenger, og være mer forsiktig og undersøkende ved bruktkjøp.

Saken ble løst og er ute av verden for min del.

• Like

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
1
36
Altid lurt å ikke være blåøyd. Altid lurt å sjekke tilbakemelding samt google fyren. Har handlet en hel del å Sentralen og så langt stort sett bare gode erfaringer. Det som oftest kan være litt styr er betaling og hvordan dette ordnes, men det går som regel i orden smertefritt det og.

Tror ikke din erfaring med Hifisentralen er representativ, heller rimelig sikke på at det motsatte er tilfelle i 99% av gangene. Godt det ordnet seg i alle fall :rolleyes:

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
Hei, jeg har diskutert litt på hifisentralen og vært uenig med noen der som for det meste mobber andre medlemer pga de liker highend lyd. De har nå utestengt meg fra hifisentralen pga at jeg ikke ga meg, og de fortsetter med sjikanering av medlemer som har et annet syn enn dem når det gjelder lyd. Er det slik det skal være på hifisentralen? At de sensurerer ting de ikke er enige i eller utestenger sånne som meg som ikke gir seg så lett?? Er det noen som vet noe om dette???

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.844
34
48
Synes ikke det er riktig.
Mobbing, trakassering osv skal bli stoppet av moderatorer
Men moderatorer gjør mye for å skule eller dempe ting.
Dette er ikke unormalt.
Men gjelder det saker som du snakker om så skal det stoppes

• Like

Mars19

Medlem
20 Jul 2021
10
0
1
Synes ikke det er riktig.
Mobbing, trakassering osv skal bli stoppet av moderatorer
Men moderatorer gjør mye for å skule eller dempe ting.
Dette er ikke unormalt.
Men gjelder det saker som du snakker om så skal det stoppes
Enig at mobbing burde stoppes, men det er venner av en moderator som driver med dette og moderator sensurerer en del hvis jeg eller andre prøver å stoppe mobbingen, og jeg ble kalt for nett-troll da jeg sa de burde stoppe med mobbingen og så ble jeg utestengt fra hifisentralen. Er det noe som kan gjøres med dette eller må jeg bare godta at det er sånn, å glemme hifisentralen?