@ HiFi-Nevøen; NAD M15HD2 endelig i hus

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
dæven steike dette her var pent. De daliene er jo helt utrolige :D

Hvordan vil du karakterisere lyden i de?

amunds

Medlem
29 Okt 2007
5.491
0
0
nevøen: Hva med å prøve en Parasound NC2100 til oppsettet fremfor å bytte ut noe som helst ? (Eller noe annet med passthrough/fixed level-mulighet...)

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
0
Roger Waters skrev:
Det er ikke siste nytt men det er ikke Helicon heller men pokker så flott det racket ditt er, setter virkelig kronen på verket med disse bildene du poster nå i hvertfall. :)
Er ikke Helicon MKII ganske så ferske da?

Geir Arne

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
ganilsen skrev:
Er ikke Helicon MKII ganske så ferske da?
MkII er ikke så alt for gamle, nei. Men Helicon kom vel først i 2005 sånn ca... Så ikke like pene ut da husker jeg. Sort matt baffel gjorde ikke susen :p

Ser det er en person med initialene J.J som har skrudd sammen mine høyttalere. Mon tro hva det står for..

dreamphaze

Medlem
1 Jan 2006
2.853
0
0
35
HiFi-nevøen skrev:
MkII er ikke så alt for gamle, nei. Men Helicon kom vel først i 2005 sånn ca... Så ikke like pene ut da husker jeg. Sort matt baffel gjorde ikke susen :p

Ser det er en person med initialene J.J som har skrudd sammen mine høyttalere. Mon tro hva det står for..
Du vet jo hvordan det er med arbeidere i Randers, Thomas.

Så J.J står garantert for Jenny Jensen! Fulgte det med cd? :D

Kinoen din har blitt ordentlig bra nå! =)

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
amunds skrev:
nevøen: Hva med å prøve en Parasound NC2100 til oppsettet fremfor å bytte ut noe som helst ? (Eller noe annet med passthrough/fixed level-mulighet...)
Hadde om ikke annet vært moro å prøvd, ja. Har siklet litt på div Parasound-bokser en stund. Men har fortsatt ikke hatt gleden av å teste i eget oppsett. Ser mange skryter av Parasound/Dali-komboen her på forumet.

Kjørte Nad M3 og M2 litt som man kan gjøre med denne pre-ampen, hvor man på en måte har et godt stereo-anlegg og et surround-anlegg i ett. Antar det er det man gjør med passthrough-funksjonen. Er absolutt en god idè :)

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
dreamphaze skrev:
Du vet jo hvordan det er med arbeidere i Randers, Thomas.

Så J.J står garantert for Jenny Jensen! Fulgte det med cd? :D

Kinoen din har blitt ordentlig bra nå! =)
Jøss! Er du med her også? Og så tidlig på mårrakvisten? :p J.J er nok ikke noen mann, nei. Har et bilde av ei søt ei som skrur på en Helicon for noen år tilbake. Jeg velger å tro det var henne :)

Fulgte med cd med hva da tenker du på? Fra Jenny? i såfall, nei :p

Takker for skryt btw! Hvordan gikk det med de psyko-høyttalerne du skulle ha deg? 802D ThaBlob? (husker ikke hva de het)

dreamphaze

Medlem
1 Jan 2006
2.853
0
0
35
HiFi-nevøen skrev:
Jøss! Er du med her også? Og så tidlig på mårrakvisten? :p J.J er nok ikke noen mann, nei. Har et bilde av ei søt ei som skrur på en Helicon for noen år tilbake. Jeg velger å tro det var henne :)

Fulgte med cd med hva da tenker du på? Fra Jenny? i såfall, nei :p

Takker for skryt btw! Hvordan gikk det med de psyko-høyttalerne du skulle ha deg? 802D ThaBlob?
Jodda jeg lever og henger her jeg ;)
Husker jeg så ett Helicon kabinett ligge skrotet i en container, det var vondt!! :p

Mine høyttalere skulle finansieres av en viss båt som man prøver å selge! :p Leverandøren er grei og har de på vent.! :)

: Noen som er ute etter en draco 2000? :

:D

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
dreamphaze skrev:
Jodda jeg lever og henger her jeg ;)
Husker jeg så ett Helicon kabinett ligge skrotet i en container, det var vondt!! :p

Mine høyttalere skulle finansieres av en viss båt som man prøver å selge! :p Leverandøren er grei og har de på vent.! :)

: Noen som er ute etter en draco 2000? :

:D
HEI! Det er OT! Eller vent litt... dette kan jo gagne meg også :) Send meg eller Dreamphaze en PM om du er interessert :D

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
dreamphaze skrev:
OT: Film snart Thoms?! Se og høre hvordan dette har blitt :D
I`m in. Har ikke prøvd film etter jeg gjorde om. Mao på tide. Det har jo tross alt gått snart 14 timer siden jeg var ferdig!

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
0
HiFi-nevøen skrev:
Det er torsdag. Mao stille før stormen. Og er enig med Lars; Dette er jobb :) Hva med deg, er ikke du @ work?
Joda, er på jobb jeg også. Var litt ironisk ment. :)

Geir Arne

amunds

Medlem
29 Okt 2007
5.491
0
0
HiFi-nevøen skrev:
Kjørte Nad M3 og M2 litt som man kan gjøre med denne pre-ampen, hvor man på en måte har et godt stereo-anlegg og et surround-anlegg i ett. Antar det er det man gjør med passthrough-funksjonen. Er absolutt en god idè :)
Disse har vel ikke "passthrough" forsåvidt (ekke helt sikker på M2), men gjør jo ingenting å bruke en vanlig linjeinngang heller.. :)

alkar

Medlem
25 Jan 2010
3.330
0
0
Tatt meg tid til å lese gjennom denne tråden nå, og herregud så fett du har fått det! Imponert! Ellers så ligger du langt foran meg på kunnskap, så det får holde med litt skryt. :)

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
amunds skrev:
Disse har vel ikke "passthrough" forsåvidt (ekke helt sikker på M2), men gjør jo ingenting å bruke en vanlig linjeinngang heller.. :)
Jeg som surrer litt. Kjørte Nad M3 som effekt ved å fjerne bøylene på baksiden. Derav ikke passthrough på samme måte. Prøvde den også som stereo integrert selvfølgelig. Testet så mye rart i det siste at det er fort gjort å surre. Beklager den :p

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
Sier meg midlertidig fornøyd med fremgangen i systemet, og setter igang en liten platespiller-helg. En ny-moddet Nad C555i kommer på plass i morgen. Så da gjenstår det bare å fiske til seg et par god-plater.

Nad-en skal ha fått Denon DL103 pickup, og fått noen motordeler/armdeler justert. Får nok vite mere i detalj hva somer gjort i morgen. Men fikk forståelse av at armen egentlig er litt for lett for denne pickupen. Om noen skulle interessere seg for dette, vet jeg sikkert mere i morgen. Bilder og førsteinntrykk blir postet i løpet av helgen :)

HiFi-nevøen

Medlem
25 Okt 2004
1.799
0
0
Da er platespilleren i hus for helgen. Blir spennende å teste litt :) Har skrapet sammen en del LP`er rundt omkring. Alt fra Lady Gaga til AC/DC og Dire Straits. Førsteinntrykk så langt er at RIAA-trinnet internt i AVR3806 ikke er det råeste, så lurer på om jeg må låne meg et eksternt et også. Så får et par nerdedager med vinyl nå :)

Første bilder er også tatt. Ser at Denon DL103 er veldig kjedelig av utseendet. Håper innmaten mere livlig :)

Nad C555i

Denon DL103

Vedlegg

nb1

Medlem
19 Nov 2006
4.819
0
0
Jeg har planer om en vinylrigg igjen jeg også. Når jeg ser disse bildene så blir det som å helle bensin på bålet:mrgreen:

Bladde i min lille platesamling her om dagen, og det var da jeg innså at jeg savner muligheten til å spille en plate i ny og ne.................