Her er ditt liv....(La Casa Supertramp)...

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.951
8
38
Harald Blåtann var ganske ustabil på disse Philips'ene så de blir levert tilbake til "gubbdagis". Litt synd, for de var jo enkle å bruke.
Så får jeg se hva det blir til nå.....

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.490
45
48
Harald Blåtann var ganske ustabil på disse Philips'ene så de blir levert tilbake til "gubbdagis". Litt synd, for de var jo enkle å bruke.
Så får jeg se hva det blir til nå.....
Det er liv i deg igjen jo !:D

Aj aj, kjedlig ! Blir det Parrot ??;)

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.951
8
38
Det er liv i deg igjen jo !:D

Aj aj, kjedlig ! Blir det Parrot ??;)
Å, jada - jeg lever bra. Opererer vel i andre tråder herinne enn deg men vi er nå begge fortsatt levende på AVF - halleluja! :)

Kanskje Parrot men de er jo ganske dyre......

Disse kunne være verdt å prøve:
Sony MDR-ZX750BN :Review

edit: done! Bestilte et par Sony ZX750 fra CDon. De har jo også angrerett dersom klokkene ikke skulle fri til forventningene de heller...........
Og så har de støyreduksjon - hørte du det, konemor?..... :)

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.490
45
48
Å, jada - jeg lever bra. Opererer vel i andre tråder herinne enn deg men vi er nå begge fortsatt levende på AVF - halleluja! :)

Kanskje Parrot men de er jo ganske dyre......

Disse kunne være verdt å prøve:
Sony MDR-ZX750BN :Review

edit: done! Bestilte et par Sony ZX750 fra CDon. De har jo også angrerett dersom klokkene ikke skulle fri til forventningene de heller...........
Og så har de støyreduksjon - hørte du det, konemor?..... :)
Rettelse: Liv i tråden:)

Grattis med ny ørepynt !:)

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.951
8
38
Fant ikke en egnet tråd til dette, så jeg spør her:

"noe" har spist isolasjonen rundt rørene fra varmepumpe utedelen - søkte på nettet og ser at det kan være fugl.
Tror ikke det er mus for vi har katt :)

Dette må jeg vel få ordnet av fagfolk eller har dere tips til DIY og hvor jeg får ny isolasjon?
image.jpg

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.973
15
38
Dette er nok helt sikkert fugl.

Tror man får slike iso strømper kjøpt løst, kan sjekke på jobb da vi selger litt varmepumper.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.973
15
38
Har ikke funnet noe på jobben dessverre, han Montøren som driver med dette er nok tilbake på jobb til uka så kan spørre da.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.951
8
38
Har ikke funnet noe på jobben dessverre, han Montøren som driver med dette er nok tilbake på jobb til uka så kan spørre da.
Flott!

Møtte noen varmepumpefolk på en bensinstasjon i dag og viste dem bilde.
Det er helt normalt at fugler spiser slikt og egentlig lite å si for effekten om rørene ligger synlig for såpass kort område.
Han anbefalte på bruke egnet isolasjon som tåler varme og ikke hva-som-helst-slags. Så jeg setter stor pris på at du sjekker med montøren din.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.951
8
38
Enda et trådløst Denon produkt i heimen (og utenfor).

Denon AH-GC20

Herlig behagelige og super lyd. Aktive støydemping og lang batteritid.

image.jpg

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.951
8
38
Lenge siden noe nytt her, men kan glede Sony Xperia eiere om dette:
etter en del frem og tilbake, generelt misfornøyd med iPhonens batteritid, så har jeg testet ut andre smarttelefoner endte jeg opp med en Sony Xperia Z5 Compact.
Den har også mulighet til å spille av hi-rez filer. Det har jeg litt av og i går fikk jeg gleden av høre det on-the-fly da jeg fikk levert et par propper som kan levere hi-rez lyd gjennom telefonen (kablet).

Sony MDR-NC750.

DSC_1135.JPG

Og ikke bare hi-rez, men disse proppene lever i symbiose med telefonen og bruker Xperias teknologi på støykansellering.

På toppen av det hele har Xperia også en lydinnstilling de kaller DSEE HX som (visstnok) "oppgraderer komprimerte filer til nær høyoppløselig lydkvalitet ved å gjenskape høyfrekvent lyd" (sitat slutt).

Det siste er fagre ord, men alt i alt: fungerer det?
Og jeg må nok svare, "pussig nok, ja!" Hi-rez filene hører jeg ingen forskjell på, men mp3 filer blir mye bedre. FLAC filer blir bittelitt bedre, muligens.
Og støykanselleringen er påfallende bra, men her snakker vi propper hvor jeg i tillegg har magic foam på istedetfor de medfulgte silikonproppene, så utenforlyd er nærmest ikke-eksisternede. Bra, Sony!

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.985
104
63
Kule ørepropper, hvordan var det med Denon blåtann klokkene. Er de å anbefale for prisen?

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.951
8
38
Hei. Ja, absolutt! Veldig bra lyd, litt basstunge men det kan du kanskje fikse i en eq. Gode å ha på og fin støydemping og utmerket batteri!

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
Kule ørepropper, hvordan var det med Denon blåtann klokkene. Er de å anbefale for prisen?
Skal egentlig ikke blande meg inn her, men siden jeg nettopp har anskaffet disse, vil jeg slå et slag for de. Dyre, men verdt hver krone.