Her er ditt liv....(La Casa Supertramp)...

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Jada!! Axiom er et merke som fortjener mye mere oppmerksomhet her i landet, og gjerne en forhandler!

Forsendelsen var godt pakket og helt uten skader.
Byggekvaliteten er meget bra og trekket foran er festet med magneter så det er enkelt å velge "nakenlytting".

Lyden er glimrende! Etter en kort lyttetest med losslessfiler via AirPlay, tenkte jeg jeg måtte skru ned sub'en litt .................. men oppdaget så at den allerede stod på 0. Eeeh, javel, såpass med bass i disse småtassene.
Klar, åpen og flott lyd. Instrumenter trår frem på en helt annen måte enn på Mission og lydbilde er stort. Behagelig, men også fint frempå uten å være aggressiv. En glimrende kombinasjon med Trends t-amp og Beresford DAC. Lydtrykket er mer enn høyt nok i en middels liten stue (ca 25m2)

De ruver ikke akkurat; er mindre enn Mission'ene og måler 29x19x21.

Baksiden domineres av en ganske stor bassport med Vortex.
Asymmetrisk kabinett for å redusere interne stående bølger.

Mobilbilde:
image.jpg

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
16
Og lydbilde er Klar, åpen og flott lyd sier du? noen Ht som du i farten kan sameligne de med? Det var jo en bra pris på de.
Forstår ut fra det du har fått hørt så langt, at det virker som du er fornøyd med kjøpet :razz:
Gratulerer med nye småtasser i hus :D:mrgreen:

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Aerik skrev:
Og lydbilde er Klar, åpen og flott lyd sier du? noen Ht som du i farten kan sameligne de med? Det var jo en bra pris på de.
Forstår ut fra det du har fått hørt så langt, at det virker som du er fornøyd med kjøpet :razz:
Gratulerer med nye småtasser i hus :D:mrgreen:

Takk :)

Jeg synes de på mange måter slår sammen alle de positive sidene ved de bokhyllehøyttalerne jeg har hatt her i dette oppsettet:
Fostex fulltone: åpenhet, klarhet
Dali 3B: bass (trykkammer)
Mission: allsidighet

Men bedre på alt dette.

Kanskje denne testen hjelper deg litt i hva de kan sammenlignes med
Budget Monitor Loudspeaker Shootout! The Aperion Audio Intimus 5B, Axiom Audio M2v2 and Paradigm Mini Monitor v.6 go head to head. Review By Clarke Robinson

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Et tidsriktig (!) eple-tilleggsprodukt :)

Da er endelig Pebble klokka på armen :)

Pebble

Det er en hendig sak som kommuniserer med iPhone gjennom bluetooth.

Sist redigert:

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
SannaX skrev:
Den var snedig :) Må sjekkes ut. Takk for tipset!

Ja, og det er jo litt kjekt med "dockin'" av telefonen i en type spiller/høyttaler men allikevel kunne styre den remote :)
Selv om flere og flere enheter tilbyr AirPlay eller bluetoothoverføring av lydsignalene.....

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Flott lyd i den Cocoo'en.
Og AirPlay og internettradio fungerer utmerket.

MEN: app'en til iPhone er "død"
image.jpg

Det er ingen respons på noe - det lyser rødt i en slags on/off "knapp"
Og dette innebærer at jeg ikke kan stille om radiokanalene, men må bruke de som er forhåndsinnstilt fra fabrikken (BBC og et eller annet). Og app er eneste mulighet for å endre preset-radiokanaler. Javel.....?

Det var da merkelig....alt annet fungerer bortsett fra app'en.....
AirPlay fra musikk, Spotify, Youtube osv fungerer som bare det.
Og, jada - Pebble klokka fungerer her også.....

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
Det er nok ikke meningen at vi gamlinger skal få til alt innen high-tech sånn uten videre. Selv skal jeg hente ny bil imorgen, og må nok ha hjelp til bl.a. å parre mobiltelefonene med anlegget i bilen, og kanskje få opp kontaktlista på displayet i bilen. Sønnen ville nok klart det på sekunder, men tror jeg skal la forhandleren gjøre det, og så fortelle sønnen at dette fikset jeg lett selv, hehe. Har overhode ingen skrupler, sålenge falsk selvtillit kan styrkes litt!:mrgreen:

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Tronic skrev:
Det er nok ikke meningen at vi gamlinger skal få til alt innen high-tech sånn uten videre. Selv skal jeg hente ny bil imorgen, og må nok ha hjelp til bl.a. å parre mobiltelefonene med anlegget i bilen, og kanskje få opp kontaktlista på displayet i bilen. Sønnen ville nok klart det på sekunder, men tror jeg skal la forhandleren gjøre det, og så fortelle sønnen at dette fikset jeg lett selv, hehe. Har overhode ingen skrupler, sålenge falsk selvtillit kan styrkes litt!:mrgreen:

24h-IT-help-desk hjemme hos oss (les: "jr") har også forsøkt med sin egen iPhone (5), men neida - app'en er svart som natta.

Skal ta turen til alltid hyggelige HFK i Kr.sand hvor jeg kjøpte den og snakke med dem. Alt jeg egentlig trenger er å få stilt inn preset 1-2-3 til NRK P1, P2 og P4. Resten går greit med AirPlay fra andre app'er.

Sist redigert:

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Javel - så da er det hjem og prøve å laste inn oppdatert programvare.......
Prøvde det i går, men den ville bare ikke....

[YOUTUBE]U0KnBNUOjMU[/YOUTUBE]

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
Supertramp skrev:
Så istedetfor å slå opp navnet på displayet i bilen, skriker jeg ut "ring kjærringa...." - og jammen meg så svarer hun på telefonen, gitt :) :)

Jah, hehe, jeg får nå 150 hester så kan vel da bare rope 'vrinsk' så svarer min frue på telefonen!8)

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Nei, dette gidder jeg ikke lenger. Har brukt hele ettermiddagen og mye av kvelden på å få Cocoon til å laste ned siste programvare. Men Denon har tydeligvis problemer med serverne for enten stopper opplastingen på 1,2,3% eller så får ikke Cocoon kontakt i det hele tatt.

Dette skal HFK få lov til å dille med. App'en er ubrukelig uten siste programvareoppdateing så det er catch22 så det holder.

Ergerlig!

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Kan jo være et tilfelle av produktfeil. Hifiklubben gir deg sikkert ny og laster
Ned update for deg..

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Danke skrev:
Kan jo være et tilfelle av produktfeil. Hifiklubben gir deg sikkert ny og laster
Ned update for deg..

Har sendt epost og bedt dem sjekke med Denon.
Stikker innom på mandag. Har andre planer fre-søn som innebærer mulig kjøp av en bedre whisky/whiskey på vei hjem ;)

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
Supertramp skrev:
Har andre planer fre-søn som innebærer mulig kjøp av en bedre whisky/whiskey på vei hjem ;)

Hvilken da?

Selv synes jeg Laffe er et godt valg, pluss oberst-bourbon'en som jeg har omtalt i whiakytråden.

Btw: Skulle du bli spurt om du er hypp på Horse, så takk nei, for all del!.:)

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Glengoyne 18år til 599???
Tullamore Dew til 154, absolutt god pris :)

Nåvel - får ta det på returen.

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
Hadde nylig 2 l Tullamore Dew, det er jo en veldig god whisky. Ta begge, du. Men du skal kanskje gjennom toll? Har du over kvoten? Bare lån en baby å ha på armen. Så klyper du den hardt bak når du skal gjennom!:)

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Det ble ikke noe brunt brennevin på meg. Fruen fikk viljen sin til noe lyst brennevin istedet. Ja ja- jeg har en del igjen av Bunnahabain så det går fint.

Og nå er Cocoon'en i orden med siste oppdatering og app fungerer strålende.
Testet oppdatering i går kveld og vips, så fikk den kontakt med Denon server. HFK i Kr.sand hadde "trykket på noen knapper" overfor hovedkontoret i Danmark.........mulig det var det som skulle til :)

Fint, bærbare produkt! Og vellyden fyller nå uteområdet ved huset :)