Her er ditt liv....(La Casa Supertramp)...

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Mr_Spock skrev:
Dette har jeg faktisk hørt klaging på mange ganger. Men bare å slippe håndskriften til elektrikeren har nok hjulpet en del :)

Men mye av årsaken til dette er rett og slett at det ikke fungerte bra å merke hver kurs direkte på de gamle porselenselementene. Både merkeskinne og deksel på hvert element kunne flyttes rundt i skapet.

Når så ting har forandret seg ved overgangen til automatsikringer - så fortsetter man allikevel på gamle måten.

Bruker du flere merkestriper under hver kurs har du til og med bedre plass enn det er på skjemaet.

Dette ser jeg mye av når folk jobber med dokumentasjon på dak - mange tegner slik de gjorde når de tegnet manuelt - særlig skrift var veldig tidskrevende - dermed så bruker de friskt oversettingstabeller og forkortelser.
Joda jeg er ikke uenig, men jeg snakket om bolig/fritidsbolig. "Ingen" tegner manuelt eller på dak her. Det blir helt annerledes når man er inne på feks bedriftsmarkedet, eller mot det offentlige :)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Dolbytor skrev:
Joda jeg er ikke uenig, men jeg snakket om bolig/fritidsbolig. "Ingen" tegner manuelt eller på dak her. Det blir helt annerledes når man er inne på feks bedriftsmarkedet, eller mot det offentlige :)
Jeg også mente vanlig husinstallasjon - dak eksemplet var bare for å vise at ting gjøres på samme måte selv om forutsetingene endres.

Samme det - flott skap Supertramp har uansett :D

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Komme ut av skapet, hehe

Jaja, du har jo gått fra bil til koreansk styltetraktor - så det skulle vel ikke forundre noen :mrgreen: :mrgreen:

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
Apropos sikringsskap, så skiftet jeg i høst alle automatsikringer til jordfeilautomater. Og siden det er ørten (15, for å være nøyaktig) kurser der, så kostet det ca. samme som jeg ga for projektoren i sin tid. Og så sa trikkeren at jeg måtte teste alle jordfeilautomatene månedlig. Høres jo helt vilt ut, en annen trikker jeg har snakket med mente at en gang pr. år er nok. For et stress!

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
GNÅ til alle AVF'ere!

I det herrens år 2013 har vi (les:jeg) spede planer om
- LCD/LED til soverommet
- ATV i flere rom
- nye bokhyllehøyttalere i sekundærboligen
- effekt til frontrekka i stuekinoen
- nettverksharddisk (NAS eller ATC)
- nytt DSLR med HD video mulighet og tilgjengelig for tredjeparts optikk
- fortsatt kjøp av BD, SACD og CD

Så får tiden vise hvor mye av dette som blir realisert.

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
GNÅ ja!
Men jeg holder inntil videre en knapp på totusenogtretten fremfor den derre andre måten. Evt. tyvetretten da, men selv det krever altformye tilvenning. Når vi kommer til 2021 har jeg allerede besluttet å si totusenogenogtyve.:-D

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.013
108
63
Supertramp skrev:
GNÅ til alle AVF'ere!

I det herrens år 2013 har vi (les:jeg) spede planer om
- LCD/LED til soverommet
- ATV i flere rom
- nye bokhyllehøyttalere i sekundærboligen
- effekt til frontrekka i stuekinoen
- nettverksharddisk (NAS eller ATC)
- nytt DSLR med HD video mulighet og tilgjengelig for tredjeparts optikk
- fortsatt kjøp av BD, SACD og CD

Så får tiden vise hvor mye av dette som blir realisert.

GNÅ

Hva skal du med firhjulinger i flere rom?? :-D

Hva står forkortelsen for?

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Danke skrev:
GNÅ

Hva skal du med firhjulinger i flere rom?? :-D

Hva står forkortelsen for?
hihi :)

Espen har rett han - for innendørsbruk og på at audio-visuelt forum, bruker jeg ATV forkortelsen for Apple-TV

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Tronic skrev:
Så det har altså intet med stiftelsen Alternativ Til Vold å gjøre?:confused:
Det burde det kanskje. Jeg er rimelig lei av den måten ganske mange velger å løse konflikter på.

Peace man, peace and løøøøøøv.... :)

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
0
Spesielbutikk du pleier å handle /bestille fra? Tror det er flere versjoner her, men det kan være dårlig beskrivelse også :)
:p
Supertramp skrev:
Endelig er den her. Og dette er Musikk!!

I min verden er dette den perfekte dagen (kvelden) på jobb for disse fire musikerne. Enormt bra konsert. Materiale er restored til BD med DTS HD Master Audio 5.1
Bilde er bra, lyden er enda bedre. Ekstramateriale er interessant for de av oss som er ekstra fan av gruppa.
Som vanlig har produsentene (og Brian May/Roger Taylor?) valgt å legge lite informasjon (lyd) i senterkanalen. Men det var ikke plagsomt fraværende :)

Filmen er et must for de som allerede har Rock Montreal BD.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Aerik skrev:
Spesielbutikk du pleier å handle /bestille fra? Tror det er flere versjoner her, men det kan være dårlig beskrivelse også :)
:p
Hva tenker du på? DTS og lite lyd i center?

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
0
Lurte vel i grunn om den versjonen til Queen var utgitt med eller i flere lyd formater, så ja :???:
Og i tilfelle om du hadde en gullbutikk online som du brukte når du handlet slikt snacks.
Sitter med noen sider som det er noe gullfunn på, her er en "Classic Discographies on CD" @ PopMarket
Så det kom kanskje ett litt fomlete spr. fra meg ja :D
Men en time eller to kan stort sett ikke bli feil med Queen i restored matriell på BD :mrgreen:

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Å, hyggelig - to spørsmål :)

Aerik, denne BD tror jeg bare er kommet med samme lydspor: to kanal PCM og DTS HD 5.1 (med svært lite action i centerkanalen).
Bruker stort sett amazon.co.uk da jeg erfarer at det er gode priser og grei levering.
Filmer er jeg litt sær på da jeg ønsker norsk tekst og da bruker jeg cdon.com om det ikke står spesifisert norsk tekst på amazon.
Musikk kjøper jeg litt her og der i tillegg til amazon
Kaufen Sie Musik und Filme im Shop für CDs, DVDs und Blu-rays – jpc
Discover and Buy Indie Music | MP3s, CDs, and Vinyl | CD Baby Music Store
MDT - Classical Music CDs DVDs SACDs Blu-Ray and Books

Cyber: nyt denne :)
[youtube]Ks9RrQWyVpQ[/youtube]

De er veldig åpne og transparente i lyden, flott mellomtone, slank bass. Passer flott til Beresford DAC/Head-fi amp. Man må venne seg til dem og de kan bli enda bedre med litt DIY, men det kan Tiger alt om.

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
0
Takk for noen nye linker til steder å sløse pengene til :p
Supertramp skrev:
Fostexen ser jo også bra ut da :p Kjøpte meg B&W P3 rett før jul, og som reiseklokker er jeg meget fornøyd med de.
Takk for svaret på webadr. det ser ut til at SACD samlingen kan bli litt større :D
Ha en god kveld