Her er ditt liv....(La Casa Supertramp)...

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Vi kan ikke la Tiger vente for lenge i spenning.

Leste om Takstar headset på et forum og ble litt nysgjerrig på om modellen HI 2050 virkelig er like gode som DT880, men til "en brøkdel" av prisen på 880.

Først litt oppakking:

Så noen detaljer:

Så et pent nærbilde av Takstar HI 2010

Byggekvaliteten er bra med børstet aluminium på festebøylen over hver klokke; god polstret justerbar hodebøyle, svært behagelige stoffputer og en god, tjukk kabel (som ikke har hurtigkobling på klokka).
Skjøteledning og minijack>jack adapter medfølger.

Tekniske data her: HI 2050 T & S Headphones-Guangdong Takstar Electronic Co., Ltd.

Selges også i Norge av MalaAudio: Takstar HI2050 - Mala Audio

Jeg kjøpte på ebay og betalte kr 407 inkl.frakt.

Lyden: out-of-the-box er de noe mindre luftige i lyden enn DT770 (eneste DT vi har i huset), men bassen virker å være mere kompakt. Jeg må gi de litt mere innspilling før jeg vil sammenligne mere mot DT, men i mellomtiden er det andre som har gjort denne jobben:
I find this headphoe is so much like the DT880
[First Impressions] Takstar 2050

Alt i alt er førsteinntrykket meget bra og siden det er stoffputer kommer nok disse til å bli brukt ganske flittig fremover.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Nåvel - burde vel si "likewise" men jeg tror det er en viss kvalitetsforskjell.....

Nå tror jeg det holder med headfi utstyr, ihvertfall det til å ha på hodet/i ørene.

Fint bilde, forresten :)

CNK

Medlem
27 Mar 2005
5.166
0
0
Takstar eller CAL, hvilke ville du valgt? Er glad i litt varm lyd med god fylde nedover.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
CNK skrev:
Takstar eller CAL, hvilke ville du valgt? Er glad i litt varm lyd med god fylde nedover.
Tja, si det du. Litt vanskelig valg men Takstar virker å ha mere fylde i bassen og med stoffputer er de mere behagelig å ha på i lengden.

Men CAV! er også en strålende hodetelefon og oppgis å gå dypere - men de er da mere lettdrevne så det kommer an på kilden.

Jeg tror nok en dedikert head-fi-amp vil gjøre seg best på Takstar men det har jo med at de har høyere impedanse også (håper ikke jeg roter med fysikken her nå...).

Tekniske data CAV!
•Drivers: 40mm Neodymium magnet with composite bio-cellulose diaphragm
•Frequency Response: 10Hz-30KHz
•Impedance: 32ohms
•Sensitivity (1kHz): 103dB/mW
•Cord length: 1.2m Oxygen-Free Copper cable
•Input Plug: 3.5mm gold-plated stereo miniplug with 6.3mm (¼”) stereo adapter
•Net Weight: 210g (without packaging)

Tekniske data Takstar HI 2050
• Type: Wired, open design
• Transducer Principle: Dynamic
• Wearing Style: Head worn
• Frequency Response: 15Hz-25kHz
• Sensitivity: 92dB±3dB
• Driver Diameter: Ø53mm
• Max.Input Power: 500mW
• Rated Power: 250mW
• Impedance: 60Ω
• Connector: stereo Ø3.5mm + Ø6.3mm gold plated
• Cable: Ø4mm x 2.2m + 1.8m extension cable
• Net Weight: 325g

btw: du finner en fin omtale/test på et dansk head-fi forum her (håper det er i orden for AVF at jeg linker til dem)
Hoved-fi • Vis emne - Takstar 2050

(se 3.inlegg ovenfra)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Det er ikke bra med slik sensuelle hodetelefoninnlegg Supertramp :-D det ble slik at jeg gled på tastaturet og bestilte slike Takstar som du viste bilder av.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Mr_Spock skrev:
Det er ikke bra med slik sensuelle hodetelefoninnlegg Supertramp :-D det ble slik at jeg gled på tastaturet og bestilte slike Takstar som du viste bilder av.
Det tar jeg som et heidundandre kompliment - takk takk :)

CNK

Medlem
27 Mar 2005
5.166
0
0
Takstar 2050 bestilt, blir spennende å høre på disse. Har en veldig god headamp/dac i lydkortet mitt så skal få maks ut av disse.

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Jeg liker denne tråden, men synes du har fått for mye utstyr siden den startet :mrgreen:

Har forøvrig slått til på to Takstar 2050 fra eBay... Er mest tenkt til ukritisk TV-titting og gaming for to personer, men vi får nå se om de kan overraske :)

Jeg betalte forøvrig 119.98 USD inkl. frakt for begge, før de syndige tollerne tar sitt.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Hellnoob skrev:
Jeg liker denne tråden, men synes du har fått for mye utstyr siden den startet :mrgreen:

Har forøvrig slått til på to Takstar 2050 fra eBay... Er mest tenkt til ukritisk TV-titting og gaming for to personer, men vi får nå se om de kan overraske :)

Jeg betalte forøvrig 119.98 USD inkl. frakt for begge, før de syndige tollerne tar sitt.
Må vel takke, selv om fruen i huset langt på vei er enig med deg :)

Nå har jeg (heldigvis) flere rom å putte headset'ene i enn det ene rommet jeg har vist i tråden. Nå må en head-fi-amp vurderes snart. Skal sjekke det på Hortenmessa, regner jeg med.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Christiansk skrev:
Har du prøvd ATH M50, og om du eventuelt kunne sagt noe om disse vs Takstar?
Jada, jeg har jo ATH-M50 også :mrgreen: :mrgreen:

Det er veldig gode høreklokker. De isolerer lyden bedre enn Takstar; omtrent som CAL! vil jeg tro; de er lettere å dra med seg da de er delvis sammenleggbare og om du velger coiled-cable er det en utmerket on-the-fly headset.

Lydmessig er de etter min mening nærmere CAL! enn Takstar; presis bass fin mellomtone og ikke masete diskant. Alt dette kan nok skyldes at de er omtrent like lettdrevne som CAL! og da er utmerket å bruke direkte på kilde (mp3 spiller, iPod, iPad, iPhone osv) uten bruk av head-amp eller annen ekstern forsterkeri.

Tekniske data CAV!
•Drivers: 40mm Neodymium magnet with composite bio-cellulose diaphragm
•Frequency Response: 10Hz-30KHz
•Impedance: 32ohms
•Sensitivity (1kHz): 103dB/mW
•Cord length: 1.2m Oxygen-Free Copper cable
•Input Plug: 3.5mm gold-plated stereo miniplug with 6.3mm (¼”) stereo adapter
•Net Weight: 210g (without packaging)

Tekniske data ATH-M50
*Type Closed-back dynamic
*Driver Diameter 45 mm
*Magnet Neodymium
*Voice Coil CCAW (Copper-clad aluminum wire)
*Frequency Response 15 - 28,000 Hz
*Maximum Input Power 1,600 mW at 1 kHz
*Sensitivity 99 dB
*Impedance 38 ohms
*Weight 284 g (10 oz) without cable and connector
*Cable 1.2 - 3.0 m (3.9' - 9.8') Coiled, OFC litz wire
*Connector Gold-plated stereo 1/8" (3.5 mm) connector with strain relief and professional screw-on 1/4" (6.3 mm) adapter
*Accessory Included Protective pouch

Christiansk

Medlem
24 Mai 2007
1.089
0
0
Takk for svar!:) Jeg eier per i dag M50 som jeg er veldig fornøyd med. Jeg ble bare litt nysgjerrig på disse Takstar i og med at de var såppass billige og blir sammenlignet med Beyerdynamic D70(?). Synes til tider M50 kan høres litt "klinisk" ut, og at kanskje Takstar var litt rundere i lyden. Dessuten ser de veldig behagelige ut:)

Bruker Fiio E7 Amp/Dac når de er tilkoblet PC. Når jeg ser film går de i hodetlf-utgangen på Cambridge 740A.

Er det unødvenig å kjøpe et ekstra sett da tro?:)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Rett før jeg bestiller et par jeg også :)

Er ikke så ofte man får sitte å spille på de nivåer man ønsker, så jeg har vurdert et eller annet innen headfi.