Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
frankh skrev:
Interessante erfaringer du kommer frem til Hellnoob. Men kan du utdype litt mer forskjellen du opplevde med 1092 vs 1090 ?

Frank

edit: Skumleste konklusjonen din før jeg skrev dette, mulig det ikke er mer å si ?

Hvis 1090 legger vekt på øvre/mellomtone og diskant slik at de blir "fremtredende", og samtidig har noe grøtete bass, så er 1092 mer balansert mellom diskant/mellomtone/bass og har strammere bass. Den er således mer "nøytral", men uten at jeg synes den var kjedelig.

Ja, Tiger, Primaren blir stående.

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Planen er å ha tubene i front, og forsøke med ett eller to hundehus bak. På grunn av rommets utforming kan det være vrient å få en balansert kurve med "kun" to suber, så nå skal jeg finne den optimale kombinasjonen. Hjørnet bak sofaen er erfaringsmessig det som gir mest SPL, så jeg antar at en Plus/2 blir stående der, avhengig av hvordan kurven blir seende og hørende ut. Den andre skal da plasseres midt på veggen til høyre bak sofaen, og jeg er spent på hva den vil bidra med.

Hvis fire subber er "best", og Plus/2ene gjør jobben, blir de naturligvis stående. Hvis tre subber er det beste, og Plus/2 gjør jobben, selger jeg den ene av dem. Hvis ikke Plus/2 gjør jobben, byttes begge i en dorull i 3-sub-scenariet. Hvis fire subber er det beste, og Plus/2 ikke håndterer det, blir verden vanskelig, for da trenger jeg to klorestativer til...

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Da har jeg byttet ut den defekte forsterkeren i PC-Ultra, og alt virker slik det skal. Morsomt med mannakene i 10,000 BC ihvertfall :mrgreen:

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Bungle skrev:
Grattis med jenta!
Ingen grunn til å være engstelig for å kutting og knyting (hadde imidertid latt være gjellinga). Kjipp, kjapp og du kan p... rundt i øst og vest uten å tenke på konsekvensene :)

Jadda...

EN-A6-Hitler.jpg
EN-A6-Saddam.jpg
EN-A6-Stalin.jpg

CavaleraRules

Medlem
28 Sep 2004
10.040
0
0
harman/kardon skrev:
Nettop hatt min dvd spiller hos yamaha norge etter at HDMI`n tok kvelden.

Den er også kjøpt i 2007 så garantien var ute...
Men Yamaha ville ta den på garantien likevel... så du kan være heldig :)

Skal kansje sies at Lsound muligens er bedre en hifi klubben til og holde kundene glade og fornøyde ;-)

Det har jo ikke noe å si for deg om Yamaha valgte å ta det på garanti. Det er Lsound som tjener på det, ikke du. Hvis du har kjøpt den av Lsound, har du 5 år. Basta;-)

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.996
0
0
Hellnoob skrev:
... og når hele den nye serien er improved gidder jeg ikke kjøpe gammale drid :mrgreen:
Yeah right. :wink: Nei, jeg skal ikke selge mine strøkne som er innspilt fordi jeg må ha alt den der improvde shiiten. :cool:

26 Feb 2011
53
0
0
Swiffer skrev:
Har du fått prøvekjørt soundsweeperen? Fikk den selv i posten forleden dag; så litt hjemmesnekret ut.

Hej! Ja, den är oerhört "hjemmesnekret". Vi har moddat något enormt. Revision 2 mer än någonsin och det är inget vi försöker dölja på något vis. Men den är bra. Väldigt bra. Kanske lite för bra för moddningen och "hjemmesnekeriet" tar oerhört mycket tid så vad vi undersöker parallellt är att ta fram ett eget PCB. Men men.. tills dess så moddar vi vidare :-D Vi tar något som redan är bra och gör det bättre, helt enkelt. Sedan kalibrerar vi vår egenhändigt tillverkade mikrofon med just det moddade ljudkortet vi skickar den med. Vad vi inte lägger för mycket tid och energi på är är utsidan. Vi fokuserar på insidan.

Hellnoob: Ditt exemplar går iväg i början på nästa vecka :) Email med kolli-ID och kalibreringsflier/manual kommer således inom kort. Men det är Revision 2 som kommer och med den är det ett nytt ljudkort för vi har haft så många som efterfrågat stöd för Mac OS X. Funktionerna i övrigt är dock precis likvärdiga.

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
kenti skrev:
Wow, du kommer til å få et latterlig trykk og jevn bassrespons, samt mye headroom

= målet

kenti skrev:
ELLER seriøse integreringsproblemer nå :)

Håper ikke det... Begynner å få en del erfaring med dette nå, men har enn så lenge ikke integrert 3 og 4 subber, så det blir spennende. Jeg har vinterferie fra og med onsdag, og har hele onsdagen alene i huset :)

kenti skrev:
Kan ikke annet enn å gratulere med rå utstyrsliste og rått oppsett!

Takk! Jeg håper jeg slipper å kjøpe mer enn en dedikert BD-spiller og et par Swans F1.1 nå... :mrgreen:

Mori

Medlem
16 Des 2005
7.533
0
0
Har visst ikke følgt helt med i timen her ser jeg :) Utrolig flott kjeller-rom du har mr.

Oppsettet ditt ser fortsatt usannsynlig lekkert ut Hellnoob ! Er selv litt smånyskerrig på SVS tubene, virker som de leverer varene ja.

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.631
6
38
Hellnoob skrev:
Hellgirl ankom 06:20 i dag. 13 dager før termin, men 3.230 velskapte gram og 48 passende centimeter for det.

Med to Hellspawn på 15 måneder (Hellboy kom 31. mai i fjor) har vel Hellnoob gjort sitt for å holde forumet i gang også i fremtiden.

Jeg får ta en liten pause herfra (pøh!) mens jeg integrerer og kalibrerer nyanskaffelsen :)

Gratulere!!!

Det er sånn det skal være. Mine er også 15 måneder mellom. :)

Så forresten Spawn i går. ;)

Emmerhoff

Medlem
23 Sep 2008
214
0
0
Jeg var innom Hi-Fi Klubben med en NAD DVD-reciever som ikke lenger ville spille dvd og kun noen få cder. Det var litt over 4,5 år siden den var kjøpt der...endte opp med en tilgodelapp tilsvarende kjøpsprisen pga at de ikke kunne fikse den.
Er veldig fornøyd med Hi-Fi Klubbens oppfølging jeg...tok ikke lang tid heller.
Så får satse på at de enten fikser den for deg, eller gir deg også en tilgodelapp :)

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Det ligger et spørsmål til deg et par innlegg bakover, Tiger... angående RF-83. Synes å huske du mente noe om den versus RF-63 men har glemt hva det var.