Hegel h200 til Klipsch RF 7.2?

vikoren92

Medlem
22 Des 2009
42
0
0
Hei, lurte på om noen har hørt denne kombien? Vurderer å kjøpe denne forsterkeren til mine RF7.2 eventuelt intresert i forsterker tips.

buril2000

Medlem
15 Sep 2004
5.270
0
0
39
Har hørt H200 sammen med den gamle RF7.
Det fungerte veldig bra, og hvis du liker lyden i RF7, er dette en utrolig potent kombo. Masse krefter, og en oppløsning som passer veldig godt med hornet i RF7. Regner med at det blir minst like godt med RF7.2.
Det beste tipset må bli at du må prøve, og la dine egne ører avgjøre.

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
38
shoottheshow.com
Potent så absolutt , men som Buril2000 skriver så er det viktig at du hører selv.

Selv synes jeg Hegel er altfor hard og kald i lyden til kllipsch; rf7 med en litt mer varmklingende forsterker er pur nytelse i mine ører men som sagt er det jo det opp til hver enkelt.

En ting som som få vil diskutere er imidlertid det faktum at rf7 er en helt fantastisk høytaler med et enormt potensial!!

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Skrotnisse skrev:
Potent så absolutt , men som Buril2000 skriver så er det viktig at du hører selv.

Selv synes jeg Hegel er altfor hard og kald i lyden til kllipsch; rf7 med en litt mer varmklingende forsterker er pur nytelse i mine ører men som sagt er det jo det opp til hver enkelt.

En ting som som få vil diskutere er imidlertid det faktum at rf7 er en helt fantastisk høytaler med et enormt potensial!!

Skulle til å si akkuratt det samme: Hegel elektronikk har vel en altfor spiss,lys og hard lydsignatur til å passe godt på Klipsch??

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Min erfaring med Hegel (nyere H200 og H30) er at de ikke er kalde/spisse/lyse/harde. Det gjaldt "eldre" Hegel-produkter, har jeg latt meg fortelle.

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
45
Kanskje vurdert noe som er "litt" snillere i diskanten?
Hva med Adyton, Abrahamsen evt. Doxa?

Førstnevnte er en "dark horse", men for noen år siden så snakka jeg med en fyr som hadde samme problemstilling, og som bla vurderte NAD.
Klarte å få fyren på andre tanker og bla. noen "feite" amerikanere, så nevnte jeg tilfeldigvis Adyton.

Iallefall gikk det noen måneder, og fikk en hyggelig melding fra han. Noen uker tidligere hadde han kommet over en på bruktmarkedet, og var dyyyyypt imponert over den lyden han hadde fått!
Utstrakt og detaljert diskantområde + en bass som gravde seg ned mot Kina :)

buril2000

Medlem
15 Sep 2004
5.270
0
0
39
Ser at det er flere som mener at hegel er "lys", "spiss" osv i diskanten.
Jeg er ikke helt enig i dette. Dynamikken er den største fordelen med hegel, og det er også klipsch sin signatur, spesielt på RF serien.
Vil påstå at signalkilden har større påvirkning på dette, og her finnes det mange gode kandidater. Hvis du prøver hegel og klipsch sammen med f.eks bryston, yamaha, vincent e.l, så vil jeg tro du får deg en åpenbaring.

buril2000

Medlem
15 Sep 2004
5.270
0
0
39
Må også si meg enig i at adyton er konge, og vil være meget spennende med klipsch, selv om jeg ikke har prøvd dette selv :)

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.898
0
0
Nyere Hegel vil nok være en knallmatch på RF7 mkll som ikke er i nærheten av sin forgjenger ang "spiss" i toppen osv. Kan heller ikke si at jeg synes nevnte Hegel er "spiss/hard" heller...

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.898
0
0
Musical innovation Mosfet og mi12 pre fra Roar Malmin spiller forrykende på RF7mkll