HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Ringradiatoren skrev:
Når T1 koster 7300 kroner hos norsk forhandler og LCD-Rev. 2 med hodebøyle i lær koster 1000USD inkludert frakt ser det ikke ut som du sparer allverden. Det er noe med å kjøpe en helt ny toppmodell også.
Hvor finner jeg Audeze Rev. 2 til 1000 USD inkludert frakt da? :)

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Det der var et sett som passet godt sammen. :) Spesielt etter bildebehandlingen. A-DAC gir vanvittig mye godlyd for pengene.

9 Apr 2007
1.555
0
0
Tiger skrev:
Det gjør du ikke uten å jobbe for det. 1113 dollar fra Audeze.

Alternativet er å arbeide seg gjennom denne lista for å forhandle deg frem til en pris fra annet land: WHERE TO BUY | Audeze

For Skandinavia gjelder:

Sweden, Finland, Norway
KDM Marketing
Lingvagen 204
12359 Farsta, Sweden
Phone: +46 (0)10 7141233
Email: kdm.fidelity@bredband.net
Web: KDM Marketing - home

Prisene er "litt" dyrere enn å bestille rett fra Audeze...: KDM Marketing - BUY AUDEZ'E HEADPHONES
Mente eksklusiv frakt, tydeligvis ikke helt våken på slutten av arbeidsdagen.

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.595
0
0
48
BjrnrB skrev:
Men hvis jeg går for et par LCD-2 så trenger jeg vel ikke bruke en hel formue på amp til den heller ;)
Er akkurat denne tankegangen jeg tror du kan komme til å brenne deg på. Audeze LCD-2 er ikke akkurat en vanlig last lignende de fleste andre dynamiske hodetelefonene du sammenligner med her nå, men det antar jeg du har lest og fått med deg. Det er lignende på hodetelefoner som på høyttalere, du kjøper ikke den fineste Sonus faber Cremona og satser på å dra dem med en hjemmekinoreceiver til 1500,-. Ting bør harmonere litt, og dersom du ikke har råd til en forsterker som kan gi nok kraft og overskudd, på alle lyttevolum, ville jeg sterkt anbefalt å se nærmere på en av de andre som er nevnt her, som ikke stille sååå store krav til en kraftig forsterker som LCD-2.

Men du bestemmer selvfølgelig selv, dette er ment som velmenende råd.

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.510
0
0
Har vært igjennom hodetelefon jungelen og prøvd mange typer, men så kjøpte jeg JVC HA-RX900. Disse telefonene er fantastiske og selges på amazon for rundt halv pris.

Amazon.com: JVC HARX900 High-Grade Full-Size Headphone: Electronics

Har også kjøpt en MUSE TDA1793 DAC og 2 forsterkere, en Indeed G3 rør og en Fiio E11 portabel. Har ikke fått de enda, men skal gi en tilbakemelding når de er i hus.

RX900 kan også moddes for å få enda bedre lyd. En link til Head-Fi her.

JVC HA-RX900 modifications, a picture tutorial. (56k, forget about it...)

Vedlegg

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Anfield skrev:
Er akkurat denne tankegangen jeg tror du kan komme til å brenne deg på. Audeze LCD-2 er ikke akkurat en vanlig last lignende de fleste andre dynamiske hodetelefonene du sammenligner med her nå, men det antar jeg du har lest og fått med deg. Det er lignende på hodetelefoner som på høyttalere, du kjøper ikke den fineste Sonus faber Cremona og satser på å dra dem med en hjemmekinoreceiver til 1500,-. Ting bør harmonere litt, og dersom du ikke har råd til en forsterker som kan gi nok kraft og overskudd, på alle lyttevolum, ville jeg sterkt anbefalt å se nærmere på en av de andre som er nevnt her, som ikke stille sååå store krav til en kraftig forsterker som LCD-2.

Men du bestemmer selvfølgelig selv, dette er ment som velmenende råd.
Jeg skjønner hva du tenker på her. Men jeg har ingne problem med å leve med min stusselige Matrix mini-i inntil videre. Etter juletidene har roet seg og alt det der er jeg klar til å brenne av kanskje 3-5k på ny amp og muligens DAC.

Men igjen så vet ikke jeg hva som skal til for å få fullt utbytte av LCD-2, men jeg tviler på at jeg vil trenge så mye som 15W, da blåser man vel hodet av seg!

Jeg er redd jeg kommer til å bli en Headfi fantast og derfor kommer til å legge litt av kinoprosjektet på hylla så lenge!

Fordelen med headfi=Absolutt ingen naboklager

Edit.
Med formue mente jeg 10k NOK+++

9 Apr 2007
1.555
0
0
Hvis valget skulle bli Audeze kan vi inngå en avtale, du kan lytte til min nr 2 forsterker som er en 2W QED og evt også hovedforsterkeren Stello DP200 mot at jeg får lytte til Audeze hodetelefonene.

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Ringradiatoren skrev:
Hvis valget skulle bli Audeze kan vi inngå en avtale, du kan lytte til min nr 2 forsterker som er en 2W QED og evt også hovedforsterkeren Stello DP200 mot at jeg får lytte til Audeze hodetelefonene.
Hvis du holder til på Møre "eller har tenkt deg hit" så høres det fornuftig ut. I og med at jeg allerede har en lukket hodetelefon så frister det veldig med en halvåpen.

Nesten litt nervøs for at jeg kanskje kommer til å elske LCD-2 og la RF-7'ne stå der til pynt!

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
He, he. Mine RF-63 har ikke fått beveget elementene siden nyttår. :)

T1, LCD-2 (rev. 1) og HE-6, etc. HAr du sett på Headfonia?

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Tiger skrev:
He, he. Mine RF-63 har ikke fått beveget elementene siden nyttår. :)

T1, LCD-2 (rev. 1) og HE-6, etc. HAr du sett på Headfonia?

Nei, den har jeg ikke sett på :)

Send gjerne en link!

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Har samlet den og en drøss av andre reviews i de to trådene som dekker HiFiMAN og Audeze LCD-2. Happy reading (og jakten etter hva du går for).

Skal ikke påvirke deg jeg ( neida :rolleyes: ), men LCD-2 er bare ... :evil:

Nitrius

Medlem
21 Des 2008
330
0
0
Fant et par Infected Mushroom albumer i samlinga mi her nå, stund siden jeg hørte på de siste, tenkte jeg skulle ta en lytt i og med at jeg sitter med nye hodetelefoner, flere av sangene ga meg jammen frysninger/gåsehud, kan ikke huske de gjorde det før. Så må vel være hodetelefonene som lager et mye mer likendes lydbilde av sangene i forhold til hva jeg har hatt før? Føltes jo nesten litt magisk dette her :p

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
I starten av året så skjønte jeg ikke alle de som prata om hodetelefoner på head-fi.org. "Hvorfor gidder de benytte hodetelefoner, når man kan benytte stereoanlegg og høyttalere?" var en av tankene mine.

Ikke alle som ser poenget med hodetelefoner. Ikke jeg heller, før jeg hørte selv. Head-fi er anderledes. Anderledes på en god måte på de aller fleste parametre, foruten trykket i brystkassa fra bassen. Det gjør ikke så mye siden resten er såpass bra og brukervennlig.

Kos deg med magien. :)

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Tiger skrev:
I starten av året så skjønte jeg ikke alle de som prata om hodetelefoner på head-fi.org. "Hvorfor gidder de benytte hodetelefoner, når man kan benytte stereoanlegg og høyttalere?" var en av tankene mine.

Ikke alle som ser poenget med hodetelefoner. Ikke jeg heller, før jeg hørte selv. Head-fi er anderledes. Anderledes på en god måte på de aller fleste parametre, foruten trykket i brystkassa fra bassen. Det gjør ikke så mye siden resten er såpass bra og brukervennlig.

Kos deg med magien. :)
Infected er magisk ja!

Bare forvirr meg du Tiger, alle fornuftige innspill vurderes ;)

BleaK

Medlem
31 Aug 2011
267
0
0
Hei!
Er ny her på AVforum, selvom jeg har lurket litt! Har en fin liten kombo med Audio Technica ATH-M50S + NuForce uDAC 2, som er til bruk mest på universitetet, men også sene nattetimer når madammen sover :-D
Gikk til anskaffelse av uDAC 2 når jeg innså at jeg trengte noe jeg lett kunne ta med meg, og samtidig ha en dac/headamp i ett :)