HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Tar kontakt som lovet etterhvert. ;)

Her er et par kjappe bilder av HE-300. Utseendemessig så passer HE-300 og Burson HA-160D hakket mer enn "bra". :)

3 Aug 2011
57
0
0
Det er faktisk det vakreste jeg også har sett innenfor hodetelefoner. Er rett før jeg tilgir den selv om lyden er ørlite verre enn gamle Beyerdynamic DT 770 Pro. Noe jeg ikke håper den er, fordi jeg har fremdeles angrerett. x)

20 Jan 2005
15.700
0
0
Hvis jeg tar på meg "spåhatten" ser jeg Tiger's AKG 702 på brukten om ikke lenge :-D 8) :mrgreen:

Lekkre de 300 i sølv!

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.595
0
0
48
Vel, Tigers "legitime" grunn for å kjøpe disse var vel at han trengte et par "kanner" til kontoret også. Så da kan vel enten disse ryke dit. Enten det, eller så blir AKG K702 "degradert" til kontor-kanner.... ;-)

Jeg for min del vil nok beholde K701 uansett hvordan HE-300 står seg mot dem, men da mest av ren referansegrunn til fremtidig sammenligning.

Ellers svært enig i at HE-300 stod godt til Burson. Nesten like godt som HE-5 sammen med Sieveking headsetstands.... ;-)

Vedlegg

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
DA VAR NYE HODETELEFONER KJØPT!

----------

Kjøpte av JI.N her på avforum, avtalte kjøpe bare halv annen time etter annonsen var lagt ut :D!

meget god deal og hyggelig business.

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.595
0
0
48
UltimaNoctis skrev:
DA VAR NYE HODETELEFONER KJØPT!

Kjøpte av JI.N her på avforum, avtalte kjøpe bare halv annen time etter annonsen var lagt ut :D!

meget god deal og hyggelig business.
Se det ja. Med tanke på hva du har skrevet sider opp og ned om med tanke på hva du savner med K702, så stiller jo disse heeeeelt i andre enden av skalaen når det gjelder lydsignatur. Derfor aner det meg at du kan bli godt fornøyd med disse til ditt bruk.

Kolschtat

Medlem
26 Sep 2006
2.447
0
0
Etter en kamp mot akustikken ble valget tatt og anlegget gikk på dør - inn kom Stax SRS-4170. Noe som etter et par timer virker som en god start på en headFi-karriere. :)
Litt uvant med så intim lyd, men for en klang og detaljering! Trolig en vanesak da jeg de siste årene ikke har rørt et headset med unntak av bose inear til løping og podcasts.

Vedlegg

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Welcome to the dark side. :)

Stax 4170 spilte veldig flott sist jeg hørte det, og det ER noe med sømløsheten til Stax.

Håper du klarer omstillingen fra fullskala til head-fi. Ikke alle klarer det, men jo mindre man tenker på hva man savner, jo lettere er det å la seg rive med av vellyden head-fi gir.

Synd med integreringen av fullskala-anlegget ditt. Det virket særdeles kapabelt, men spiller ikke rommet på lag; vel...

20 Jan 2005
15.700
0
0
Anfield skrev:
Vel, Tigers "legitime" grunn for å kjøpe disse var vel at han trengte et par "kanner" til kontoret også. Så da kan vel enten disse ryke dit. Enten det, eller så blir AKG K702 "degradert" til kontor-kanner.... ;-)
time will show 8)

Anfield skrev:
Jeg for min del vil nok beholde K701 uansett hvordan HE-300 står seg mot dem, men da mest av ren referansegrunn til fremtidig sammenligning.
forståelig

Anfield skrev:
Ellers svært enig i at HE-300 stod godt til Burson. Nesten like godt som HE-5 sammen med Sieveking headsetstands.... ;-)

Det er en lekker kombo det der ja.:-D

20 Jan 2005
15.700
0
0
cybervision_ skrev:
Det verste med head-fi er jo at man må ha klokkene på hue ;)
En hånd i været for de som bare har ett sett klokker :mrgreen: (hmmm det var ikke mange hender :roll: )

;)

Edit; ser at det kan hende at du mente i forhold til høytalere og ikke tenkte på fint utseende, da treffer ikke det ovenstående

mteinum

Medlem
19 Nov 2006
10.544
0
0
mteinum.spaces.live.com
Counterpointer skrev:
En hånd i været for de som bare har ett sett klokker :mrgreen: (hmmm det var ikke mange hender :roll: )

;)

Edit; ser at det kan hende at du mente i forhold til høytalere og ikke tenkte på fint utseende, da treffer ikke det ovenstående
Jeg gikk på en smell på flyet fra syden. Er nå oppe i 3 par. :mrgreen:

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Jeg har 5 par klokker, ikke fordi det er et mål i seg selv, men det har bare blitt sånn.

Og inspirert av bilder tidligere i tråden har jeg for øyeblikket følgende Facebook-profilbilde...

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.437
0
0
Counterpointer skrev:

;)

Ingen "hvasse", men 3-4?