HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Har nå fått testet min nye Asgard:

Den står koblet opp mot en Beresford Caiman:

Har testet både K701 og HD555.

Første inntrykk er at jeg får mer kraft, spesielt på K701. Jeg føler også at lydbile blir større, men her er jeg ikke helt sikker.

Har nå bare hørt et par timer, i tillegg er det alfor varmt til å ha klokkene på hodet for lenge, og ikke minst har det kommet en ny sjef i huset som krever sin tid. Men skal bli moro å sette seg ned utover å lytte på dette :)

Kopfhörer

Medlem
29 Jun 2011
63
0
0
Petter-S skrev:
Har lyst å utvide hodetelefonsamlinga. Bruker per i dag AKG Q701 som hovedhodetelefon, og er svært fornøyd med den. Kunne tenkt meg et par litt mer basstunge/fargede sett. Tenker da på noe som gir mer "liv" ved rap/hip-hop og elektronisk med mye bass. Hva bør jeg sikte mot? tenker da mindre analytiske klokker, men såklart bra kvalitet likevel. Tenker på øvre grense på 3k.

Kanskje modeller fra Denon eller Ultrasone kan være aktuelle for deg?:smile:

Greven

Medlem
15 Jul 2008
1.171
0
0
Jeg handlet denne i dag... (håper den passer til Lyr...)

Artikkel Varekode Antall Sum eks. mva:
BeyerDynamic T70 102990 1 kr 3 995
Sum eks. mva: kr 3 196
Frakt eks. mva: kr 114
Mva kr 827
Totalt ink. mva: kr 4 138

Labbetuss

Medlem
29 Nov 2004
8.029
0
36
Hehehe, det hoper seg fort opp med utstyr. :D

LD Mk I virker jo meget potent til prisen!

Kjøpte faktisk ikke Mk V ny, men brukt. Fikk den for 900kr!!

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
Et kjapt søk på PSB og M4U2 i denne tråden... null treff, er søkefunksjonen så dårlig eller er det virkelig ingen av dere som har fått øynene opp for den?

Labbetuss

Medlem
29 Nov 2004
8.029
0
36
Forresten, er det noen som har vært borti pålitelige nettbutikker som har startet salget av HifiMan HE-500?

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.594
0
0
50
Ellers så er det nok kanskje noen som har undret seg over hvorfor det ikke kommer flere inntrykk fra meg når det gjelder HiFiMan HE-5 og EF-5. Til det er det bare å si beklager, men det har vært andre ting som har hatt litt større prioritet i det siste.

Men, nå i løpet av de siste dagene har jeg fått satt meg ned med dem og fått litt mer kjøtt på beina, so to speak. Først et bilde for å refresh someones memory:

Det står mange inntrykk å lese på verdensveven, og svært mange av dem kan jeg nikke gjenkjennende til. Men her er i hvertfall starten på hva jeg mener om disse:

* Utseendemessig er de en killer. De er dønn strøkne og jeg må si at jeg liker finishen med tre langt bedre enn i sort.

* Dessverre som er disse tunge, men ikke så tunge som Audeze's LCD-2. Dessverre så er justeringsmulighetene begrenset på disse, det kan en forøvrig se litt ut av bildene også. Når jeg har strammet dem maks, så er de fremdeles "litt for store for mitt hode", og øvre del av det innvendige "hullet" hviler på toppen av mitt øre. Ikke ubehagelig, men heller ikke optimalt. Når en tar i betraktning hvilken nytelse en kan få av Stax sine klokker på akkurat dette området, så er dette en liten nedtur. Etter hva jeg husker fra LCD-2 så er de omtrent like "løse" i sin passform, akkurat som HD800 kan bli om du forsøker å legge deg bakover og på siden i godstolen. Da sklir de lett ut av posisjon.

* Disse har deilige velurputer som gjør at det ikke er noe problem med lange lytteøker. Velur har et godt fortrinn vs skinnputer for min del.

* Lydmessig så er det et ufattelig stort og luftig lydbilde med disse. Det oppleves faktisk som lydbildet er både større og luftigere enn med Stax SRS-4170, men HE-5 er ikke like homogene i lyden. Det er litt mer "give-and-take" med HE-5. Diskanten er superdetaljert, og kan på visse innspillinger bikke over og bli litt kantete. Ikke plagsomt, men sibilant-problematikk kommer tidligere enn andre jeg har opplevd i det siste. På akkurat dette punktet kan jeg også dra litt sammenligning med LCD-2 som jeg i perioder syntes holdt litt for mye tilbake. Her er det langt mer i toppen, og jeg synes selv at mellomtonen og bassen er på linje med LCD-2. Men dette er på husken, og sammenlignet med mine notater, og følgelig ikke vitenskapelig 100%. Men det er sjelden ting i denne hobbyen. :)

* Jeg har enda ikke startet med rørbytting i EF-5 så mange av disse inntrykkene kan endres etter hvert som nye rørtyper finner veien inn. Jeg har til nå kun benyttet originalrøret som sendes med EF-5

* Eiegleden er enorm på disse. Det trengte jeg vel kanskje ikke å skrive. Jeg kan sitte å nyte disse på sin plass på Sievking Omega Valnøtt uten lyd på også.... :)

Jeg kommer tilbake med mer etterhvert. Først litt mer musikk......

Vedlegg

• IMG_4552.jpg
    IMG_4552.jpg
    187,5 KB · Sett: 153

bircoff

Medlem
15 Jan 2009
1.095
0
0
b-ill skrev:
Har nå fått testet min nye Asgard:

Den står koblet opp mot en Beresford Caiman:

Har testet både K701 og HD555.

Første inntrykk er at jeg får mer kraft, spesielt på K701. Jeg føler også at lydbile blir større, men her er jeg ikke helt sikker.

Har nå bare hørt et par timer, i tillegg er det alfor varmt til å ha klokkene på hodet for lenge, og ikke minst har det kommet en ny sjef i huset som krever sin tid. Men skal bli moro å sette seg ned utover å lytte på dette :)

Grattis. har også nylig skaffet meg en Asgard. Jobber dessverre i Stavanger en periode, så min bedre halvdel passer på den.

Liker å høre at det du rapporterer. Håper på mer kraft. føler jeg driver mine k501 50% nå...
Er du forresten fornøyd med Beresford Caiman?

Hreple

Medlem
23 Aug 2010
810
0
0
BjrnrB skrev:
Det samme lurer jeg på ;)

Er ganske usikker på hva du kan forvente av garanti, for eksempel. Samt at det er relativt tokdyrt å sende ting over vannet for garantisak. Har prøvd før med grado - det kostet pokkermeg mer enn reparasjonen - mye fordi mange firmaer kun godtar ups / liknende på grunn av trackingnumber.

Nå skal det magisk nok sies at jeg har et par D7000 liggende her jeg ikke bruker, med to års resterende fullgaranti fra hifiklubben. Jeg skal ha mer enn 3700, åpenbart :)

Frakt "tipper" jeg kommer på 800 ish, og så har du 25% mva på hele sulamitten etterpå.

Drop en pm så kan vi kanskje komme frem til noe, hvis ikke pusher jeg de bare på finn, der de ligger på rundt 6000 med dårligere garanti enn mine (mine har også et par alternative puter, samt er i så god stand at en skulle tro jeg hadde lagt de i en liten dyne hver gang de ikke ble brukt).

Så ikke at frakt var inkludert. Det er jo trivelig, det :)

Det er utvilsomt penger å spare på ebay - det kommer bare an på om du vil sove vagt bedre om natten vel vitende om at norsk garanti er ganske groovy.

Frekk hybrid-amp som klinger usmakelig godt med D7000 har jeg også. Himmel, er jeg en slags vandrende head-fi-dealer blitt? Nifst ...

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.594
0
0
50
Petter-S skrev:
Har lyst å utvide hodetelefonsamlinga. Bruker per i dag AKG Q701 som hovedhodetelefon, og er svært fornøyd med den. Kunne tenkt meg et par litt mer basstunge/fargede sett. Tenker da på noe som gir mer "liv" ved rap/hip-hop og elektronisk med mye bass. Hva bør jeg sikte mot? tenker da mindre analytiske klokker, men såklart bra kvalitet likevel. Tenker på øvre grense på 3k.

Du bør definitivt vurdere et par HiFiMan HE-300 her. Fås fra www.head-direct.no. Ferdig inn til Norge, rett over 2000,-.

Hreple

Medlem
23 Aug 2010
810
0
0
Så lenge følsomheten er noenlunde lav og phones er tungdrevne passer de knallbra til Lyr.

Med de relativt billige AKG-phonesene mine (tidligere til bærbart bruk, nå til trening) hører jeg rør som tingler, ringler og generelt sære ulyder. Med relativt tungdrevne (ikke la deg lure om noen sier noe annet) LCD-2 hører jeg absolutt ingen ulyder - kun helt sort og stille uten musikk / volum på Lyren.

Og til Nick-Andre - med nye kabler til 800-ene dine kan du kjøre balansert og for eksempel kjøre Matrix Quattro (om du da liker lyden Matrix gir). Den har drøye mengder kraft - antakeligvis like mye som Lyren min, og da snakker vi powerhouse :)

Om du holder til i nærheten av Oslo kan jeg fint være behjelpelig med en demo , men det blir utvilsomt best med balansert drift aka hva jeg antar betyr at du trenger nye kabler (eller tar jeg feil?).

Labbetuss

Medlem
29 Nov 2004
8.029
0
36
Av ren kuriositet; siden du er en rørentusiast zeezar, hva er det som gjør at du faller sånn for slike system?

Har du anledning til å skrive litt om det?

Jeg spør siden jeg selv ikke har blitt helt av basillen vedrørende rør da det jeg har prøvd fører til at lyden blir en del mer farget og slørete/sløv. Nå har jeg riktignok kun prøvd rørdriver fra Stax (SRM-006ts) og en hybridamp fra Musical Fidelity (X-Can V8 ) selv, så grunnlaget er ikke det helt store. Sådan hadde det vært utrolig artig å høre det fra en rørantusiast perspektiv? :)

Edit: Hvilke forskjeller opplevde du ved op-amp bytte og tuberolling på LD Mk I+?

Edit 2: På den annen side kunne jeg godt tenkt meg å prøve et mer påkostet rørsystem, som for eksempel Woo Audio sin WA6 (WA6 Headphone Amplifier. Single-ended Tropde Class-A, All Tube Drive, Output Transformer Coupled)
og WA6SE (WA6-SE Headphone Amplifier, Single-ended Triode Class-A, All Tube Drive, Output Transformer Coupled)

Lain

Medlem
9 Jul 2012
24
0
0
Endelig fått tilbake min Yulong D100II som var DOA når den først ble levert.
Smertefri retur og bytte hos selger/produsent i Kina, selv om det tok litt tid og gav en litt ekstra kost.

Yulong-D100II-Front.jpg
Yulong-D100II-HD700.jpg

Vedlegg

• Yulong-D100II-HD700.jpg
    Yulong-D100II-HD700.jpg
    308 KB · Sett: 38
  • Yulong-D100II-Front.jpg
    Yulong-D100II-Front.jpg
    262,5 KB · Sett: 43

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
34
erys skrev:
Ikke enkelt når du ikke angir noen form for preferanser, musikksjanger, forhold til omgivelser (lekkasje ut/inn), prisområde osv.:)

Det skal jeg notere nå:
Ønsker rå bass og kontrollert diskant, mest mulig likt Klipsch i lydbildet. Helst lukkede konstruksjoner. Jeg hører mest rock, pop og noe Dubstep. Prisområde: 5-7k samlet, eBay etc. ingen hindring! Tar også brukt!

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
34
Sitter her med mine DT-770 Pro og Matrix mini-i. Må si at det er koslig med såpass go'lyd til en såpass billig penge ;)

Lurer på hva neste steg blir "bitt av basillen".

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.996
0
0
Jeg har et lite / kompakt hode og med LCD-2 på nest første hakk sitter de som støpt. LCD-2 er såpass fleksible at til og med dattera kan bruke dem. På Head-fi.org så er LCD-2 trådene noen av de lengste, og jeg kan faktisk ikke huske å ha registrert at hodeform vs. tilpasning av LCD-2 har vært påpekt...

For de som er interessert i reviews. Her er en review man bør se / lese av Tyll Hertsens - og der sammenligner han alle HiFiMAN vs. LCD-2. :D

HiFiMAN HE-5, HE-5LE, HE-6, and HE500 Planar Magnetic Headphones | InnerFidelity

Se også videoen på side 2. ;)

Temporacer

Medlem
3 Des 2005
38
0
0
Hei, har akkurat lest hele tråden her nå. Mye interessant lesestoff for en head fi entusiast i startfasen. Har et "gamer" headset som jeg bruker endel til musikk.
Det er et Sennheiser pc360; Komplett.no - Sennheiser PC 360 G4ME

Jeg er ute etter en dac, og kanskje en headsetforsterker.
Planen var egentlig å kjøpe en Hegel hd2; HEGEL
Men jeg regner med at jeg da trenger forsterker også? Er en impedans på 50 ohm.

Har da sett på lovely cube; Lovely Cube Premium

Jeg er klar over at dette er "overkill" til det headsettet jeg har i dag. Men jeg kommer mest trolig til å kjøpe meg et bedre headset etter at jeg har investert i nytt utstyr.

Hva tror dere om den kombinasjonen?

Forslag til annen dac? Gjerne med flere innganger.

Vil også ha andre råd om valg av dac/forsterker. Da tenker jeg på billigere alternativ.